palmy mrozoodporne

21. Data: 2004-05-21 08:05:46

Temat: Re: palmy mrozoodporne
Od: "czytelnik" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

calvi <c...@b...pl> napisał(a):
> Mnie fascynuje mozliwosc uprawy rosliny okolo 3-metrowej z ladnym
> piuropuszem wielkich lisci. Pozyskiwanie jadanych owocow z wlasnej
> uprawy to tez pewnie niezly sport, ale o to mi tutaj nie chodzi.
>
> Wlasnie przywiezli mi sadzonke Ensete ventricosum - bananowiec nie
> wytwarzajacy jadalnych owocow, ale za to zdolny przezimowac w gruncie
> w korzeniu i "nibypniu" zabezpieczonym w pakunku przed przemarznieciem.
>
> Pozdrawiam calvi

Może opisz za parę miesiecy, w tym wątku albo nowym jak dużą roślinę udało Ci
się uzyskac w ogrodzie w trakcie sezonu i później czy przetrwała zimę.
JA niedawno wysiałem sobie Musa Velutina, ale ten nadaje się do domu, gdzie
podobno może zakwitnąć i zaowocowac różowymi małymi banankami. MAm zamiar też
kupić nasionka Musa Sikkimensis i może tego w przyszłości wsadzić jak już
będę miał ogródek.
A może jak weszliśmy do Unii, do następnego sezonu pojawi się większa ilość
importerów nasion i sadzonek, tak jak w sąsiednich krajach i będą już
normalnie sprzedawać w Polsce podrośnięte sadzonki np.musa banjoo, który
według wszelkich danych najbardziej nadaje się do sadzenia w ogrodzie.

22. Data: 2004-05-21 08:27:45

Od: m...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> Qurde, staram sie nie walic bledow gramatycznych, przepraszam
> za pióropusz.

No to w porzadku, bo ten jest akurat ortograficzny a poza tym co tam, ja
niedawno "chodowle" walnalem... :-)

Pozdrowionka
Mihal

23. Data: 2004-05-21 09:55:13

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michał napisał:

> Ensete podobno nie tworzy ale Musa owszem.

Właśnie mi przysłali sadzonkę i czytam na świstku:
"Vetsina bananovniku se ryhle vegetativne mnozi odnozemi".

Ale vetsina oznacza "większość", więc w tym przypadku oprę się
na innych doniesieniach - mówią one, że "owszem, ale rzadko"

Pozdrawiam calvi

24. Data: 2004-05-22 14:43:41

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> wrote in message

> [...] Dowiedziales sie co to jest ta grzybowa
> przyprawa?

Jeszcze nie. Sklaniam sie tez nieco w strone jakiegos gatunku koniczyny.
Niektore gatunki koniczyny sa stosowane jako przyprawa. Do kozieradki
najbardziej nie pasuja liscie. Kwiatow jeszcze nie widzialem.

Pozdrawiam,
Bpjea

25. Data: 2004-05-22 14:48:31

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"czytelnik" <c...@g...pl> wrote in message

> Może opisz za parę miesiecy, w tym wątku albo nowym [...]

Za kilka miesiecy tego watku juz nie bedzie ;)
Nie, zeby temat stracil znaczenie...

Pozdrawiam,
Bpjea

26. Data: 2004-07-16 21:36:58

Temat: Re: trachycarpus
Od: m...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

"czytelnik" <c...@g...SKASUJ-TO.pl>:
> Byłbym bardzo zobowiązany za nasiona. I tak bym ich do ogródka na razie nie
> wsadził bo sam ogródek, do którego miałyby być wsadzone będę miał jak dobrze
> pójdzie dopiero na jesieni. Ale byłby czas żeby pohodować sadzonki
>
> Pozdrawiam

Mam nasiona, gdzie wyslac?

Pozdrawiam
Michal

Ananasy i inne... owoce :-)
azalia-ratunku!!! ostry dyżur poszukiwany
azalia-ratunku
Seledynowe robaki na róży
biale szkodniki help