pekniete zebro?

1. Data: 2003-10-22 17:11:17

Temat: pekniete zebro?
Od: "tomek" <rageous@doesn't_like_spam.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Trenuje aikido i na jednym z treningow cos mi sie przytrafilo, zaczelo sie
od bolu z tylu pod prawym plucem tak jakbym mial potluczone zebro...po
przerwie w treningach(tygodniowej) na samym poczatku rozgrzewki zaczelo sie
od nowa, ale do tego stopnia ze przez 2 dni mialem straszne bole jak
probowalem sie poruszyc...czulem jakis taki ciezar w tym miejscu...Teraz
boli juz troche mniej ale jak nacisne sobie zebro blizej strony brzucha to
bol jest dosc mocny i z tylu pojawil mi sie tam jakies zgrubienie chyba na
kosci....co to moze byc? czy to zebro bylo pekniete i sie zle zroslo?
Do jakiego lekarza sie udac?

Pozdro,
Tomek

--
/ Best Regards,
/ r...@i...pl

2. Data: 2003-10-22 18:47:55

Temat: Re: pekniete zebro?
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 22 Oct 2003, tomek wrote:

> kosci....co to moze byc? czy to zebro bylo pekniete i sie zle zroslo?
> Do jakiego lekarza sie udac?

na poczatek do chirurga - potem, po zbadaniu i rtg klatki piersiowej
ewentualnie przekaze do dalszych specjalistow. Zlamanie jednego zebra
jesli nie ma innych powiklan na ogol leczy sie zachowawczo - obserwuje
ale treningi AIKDO musialbys przerwac

aligato to sairas (czy jak tam sie mowi)

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

3. Data: 2003-10-22 18:55:11

Od: jakub <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

zabawne... miałem to samo wiele lat temu po ostrym treningu goju ryu...
i dopiero niedawno się dowiedziałem przy okazji zdjęcia rtg (z zupełnie
innego powodu, oczywiście) że dwa żebra miałem nadłamane i nieco krzywo
zrośnięte...
Więc można to zignorować, ale nie radzę. Miałem więcej szczęścia niz
rozumu, a konsekwencje dalszych treningów mogły być BARDZO poważne. Więc
lepiej uważaj co robisz (nie przesadzaj zwłaszcza z aktywnością
ruchową), i wybierz się do dobrego chirurga. Możliwie szybko.

Kuba

4. Data: 2003-10-22 19:28:43

Od: La Luna <blueluna@wytnij_to.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pamiętnego dnia Wed, 22 Oct 2003 19:11:17 +0200, "tomek"
<rageous@doesn't_like_spam.interia.pl> wystukał/a złowieszcze słowa:

>Trenuje aikido i na jednym z treningow cos mi sie przytrafilo, zaczelo sie
>od bolu z tylu pod prawym plucem tak jakbym mial potluczone zebro...

Od jak dawna trenujesz?
Jesli juz sporo czasu - to powinienes wiedziec czy zdarzyla sie
sytuacja w ktorej mogles sobie zebro zlamac. Bo akurat Aikodo
prowadzone przez dobrego (!!!) trenera to taka sztuka walki w ktorej
przy odpowiednim wytrenowaniu i srodkach bezpieczenstwa trudno cos
sobie zlamac :)
A nawet jesli do tego dochodzi - to przewaznie trudno jest przeoczyc
ten moment :)

Jesli jednak zle upadles - lub upadles na cos - to jak najbardziej
moglo dojsc do uszkodzenia zebra.
A juz szczegolnie gdy trenujesz od niedawna - zanim czlowiek nauczy
sie odruchowego bezpiecznego upadku - kazdy pad grozi niestety
kontuzjami.

Tak czy owak - jak najszybciej zrob sobie zdjecie RTG i pokaz je
lekarzowi.

Pozdrawiam
Agnieszka Mockałło - jakis czas temu trenujaca dosyc wyczynowo Aikido
- rowniez w plenerze.
http://www.zwierzeta.cisza.pl/
Odpisujac na priv, usun "wytnij_to" z adresu

Leczenie hemoroidow - ktora metoda lepsza, mniej bolesna?
jak oceniacie czaszki-imitacje?
piasek na nerkach - skad?
ciaza a fizykoterapia?
poduszka