pestki moreli

11. Data: 2009-07-14 09:59:22

Temat: Re: pestki moreli
Od: "Moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Ale wiesz, że dziennie można zjeść tylko 2 jądra pestek moreli? -

każda osoba mądra, pamięta - dwa jądra!

moon

12. Data: 2009-07-14 10:49:48

Od: l...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Ratunek od zatrucia cjankami - wymuszone oddychanie.

Karbonylki.Jest tego paskudztwa dość,dobrze,że w pestkach niewiele.Nawet wino
wiśniowe i czeremchowe robię z pestkami,nalewki też.
Ale nogę poparzyło mi jakieś zielsko,ani dyptam,ani barszcz.
mirzan

13. Data: 2009-07-14 14:22:20

Od: Michal Misiurewicz <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:

> [...]
.html

> To samo ze śliwek, wiśni, migdałów - no chyba, żeby je wyprażyć.

Oczywiście surowych migdałów nikt nie je... :-)

Pozdrowienia,
Michał

14. Data: 2009-07-14 17:54:16

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oczywiście surowych migdałów nikt nie je... :-)

Dlaczego?Czy ktoś sobie wyobraża,że po rozłupaniu pestki brzoskwini czy migdałka
lecę go upiec?Z tą trucizną to takie same bajki,jak z dyptamem,co się zapala,
płonąc do ludzi gada i czort wie co jeszcze wyprawia.
Pozdrawiam.Mirzan

15. Data: 2009-07-15 02:35:12

Od: Michal Misiurewicz <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

mirzan wrote:

> Dlaczego?Czy ktoś sobie wyobraża,że po rozłupaniu pestki brzoskwini czy migdałka
> lecę go upiec?Z tą trucizną to takie same bajki,jak z dyptamem,co się zapala,
> płonąc do ludzi gada i czort wie co jeszcze wyprawia.

Przecież postawiłem śmieszka na końcu...

Pozdrowienia,
Michał

16. Data: 2009-07-17 12:03:12

Od: "michalek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> hmm, czytałem że ludzie jedzą po 15 a nawet 30 dziennie i nic im nie
> jest...
>

> a z sadownikami to dobry pomysł, choć też nie łatwo będzie znaleźć do nich
> kontakt, ale po nitce do kłębka i może jakoś znajdę pestki

A tak z ciekawości w jakim celu masz zamiar jeść te pestki (nigdy
nie próbowałem).
Są szczególnie smaczne? czy zdrowe na coś?

17. Data: 2009-07-17 12:39:55

Od: "p47" <pgoralsk@bezspamu_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moon" <m...@y...com> napisał w wiadomości

> każda osoba mądra, pamięta - dwa jądra!

Po raz pierwszy w życiu nastawiłem właśnie nalewkę z wisni. Korzystąc z
internetowych przepisów zalałem CAŁE (a więc z pestkami) wisnie spirytusem+
woda i cukrem.
Po przeczytaniu powyższej dyskusji poczułem sie nieco zaniepokojony,
poniewaz podejrzewam, że do cieczy przejdzie tez zawarty w pestkach (których
jest duzo!) cyjanowodór.
Opinie??

p47

18. Data: 2009-07-17 13:09:09

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "p47" <pgoralsk@bezspamu_wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Po przeczytaniu powyższej dyskusji poczułem sie nieco zaniepokojony,
> poniewaz podejrzewam, że do cieczy przejdzie tez zawarty w pestkach

Poszukaj danego przeze mnie, rok lub dwa lata temu, przepisu likieru na
pestkach wiśniowych.

19. Data: 2009-07-17 19:39:15

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Po przeczytaniu powyższej dyskusji poczułem sie nieco zaniepokojony,
> poniewaz podejrzewam, że do cieczy przejdzie tez zawarty w pestkach (których

Oj,przejdzie cyjanowodorem.Zlej wszystko razem z owocami do butli 5 litrowej,
po sam korek.Jeśli zostanie wolne miejsce,uzypełnij spirytusem,po samą zakrętkę.
Prześlij na mój adres,pokryję koszta przesyłki.
Pozdrawiam.Mirzan

20. Data: 2009-07-18 07:47:39

Od: "kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> po sam korek.Jeśli zostanie wolne miejsce,uzypełnij spirytusem,po samą
> zakrętkę.
> Prześlij na mój adres,pokryję koszta przesyłki.
> Pozdrawiam.Mirzan

Nie słuchaj Mirzan.
To trzeba koniecznie zutylizować
Ja się tym zajme profesjonalnie. Pokryje koszty utylizacji. Prześlij ten
5litrowy pojemnik zapełniony nalewką na mój adres.
Mirzan to amator- tyulko ja dokonam profesjonalnej utylizacji.

Krzysiek

ustawa o ogrodach dzialkowych - kolejny projekt
Jaka to roślinka / kwiatek ?
Coś mi atakuje ogród.
Cukier jako herbicyd - czyli coś na osłodę ?
Czym zwalczyć podagrycznik ?