piece , kotly, ogrzewanie - wszystko - utworzmy razem baze wiedzy o kotlach

1. Data: 2003-03-14 19:51:49

Temat: piece , kotly, ogrzewanie - wszystko - utworzmy razem baze wiedzy o kotlach
Od: "Roberth" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jezeli posiadasz jakikolwiek kociol C.O. lub c.w.u. na gaz lub wegiel pomoz
stworzyc bank informacji o kotlach i podziel sie opinia na jego temat ,
pomoze to mi oraz innym ktorzy w najblizszym czasie stana przed faktem
wyboru odpowiedniego ogrzewania domu.
Wiem iz, niektorzy beda sie powtarzac ale prosze o zrozumienie i podanie
wszystkich wyczerpujacych informacji na temat kotlow -przede wszystkim o
ekonomicznosci i oplacalnosci , zuzycia gazu, ktorych to uwag brakowalo we
wczesniejszych e-mailach.
Proponuje wiec , aby kazda odpowiedz przedstawiona byla wedlug ponizszego
wzoru:
1. Producent: JUNKERS, SaunierDuval, BUDERUS, VIESSMANN, ARISTON, BERETTA,
VAILLANT, IMMERGAS, inny
2. Marka/typ: Euroline ZW 23-KE, Mikrogenus 23 MI, Excellent
3. Rodzaj: jednofunkcyjny z zasobnikiem 80l, dwufunkcyjny,
kondensacyjny
4. moc kotla/ moc wykorzystywana w domu: 24kW -
wykorzystywana max 17kW
5. powierzchnia ogrzewana{m2}: 100m2 - 3 pokoje. kuchnia,
lazienka
6. Pobor cieplej wody: maly 1 lazienka
/duzy - 2 lazienki
7. Zuzycie gazu m3/h lub zl: 400 zl miesiecznie w
sezonie grzewczym , 100m3/miesiac
8. Dodatkowe oprzyrzadowanie: regulator
tygodniowy , brak
9. Cena Kotla: 5 000zl
w 2002
10. Zalety zauwazone i wykorzystywane: latwa regulacja ustawienia
optymalnej pracy kotla , inne
11. Wady zauwazone ktore utrudniaja komfort kotla: glosna praca , dlugie
czekanie na ciepla wode
12. Inne , na ktore warto zwrocic uwage: Jakbym mial jeszcze raz wybierac
od nowa kociol to bym wybral rozwiazanie: /model/kondensacyjny

Byc moze jest to za duzo ale mysle im wiecej tym lepiej.
Wszystkim, ktorzy przyczynia sie do powiekszenia danych na temat kotlow z
gory dziekuje:
Ja pozwolilem sobie na przedstawienie ponizej opisu nurtujacych pytan
dotyczacych wyboru kotla: oczywiscie jezeli chcialby ktos zaprzeczyc lub cos
dodac to po to jest to forum prosze o tym pisac
Mysle iz wszyscy ktorzy staneli przed faktem wyboru odpowiedniej instalacji
c.o. cwu zadaja sobie pytanie , ktory z ponizszych rozwiazan wybrac:
- kociol 1-funkcyjny do c.o. i osobno terma do cwu
- kociol 1-funkcyjny + zasobnik na ciepla wode
- kociol 2-funkcyjny przeplywowy
- kociol 2-funkcyjny z wbudowanym zasobnikiem
- kociol weglowy do spalania : wegla ,drzewa, odpadkow
- inne nie wymienione - sloneczne
Pozwole sobie odpowiedziec na kilka wyborow:
a) z otwarta komora spalania czy zamknieta
W momencie montowania pieca w lazience, kuchni, pokoju najlepszym
rozwiazaniem jest kociolz zamknieta komora spalania -nie spowoduje on
oziebniecia pomieszczenia przez wysysane powietrze, jest to jednak
rozwiazanie drozsze o ok 1000zl od kotla z otwarta komora spalania ktory bez
problemu mozemy montowac w pomieszczeniach gdzie nie zalezy nam na cieple
(spizarnie piwnice itd. )
b) z zasobnikiem czy bez zasobnika
W przypadku gdy mamy duze zapotrzebowanie na wode (np 2 lazienki) zalecane
jest aby byl zasobnik,
natomiast przy malym zuzyciu cieplej wody jest on zbedny. Jezeli juz
wybieramy zasobnik to chyba lepiej wybrac go z dwoma spiralami grzewczymi co
pozwoli na podlaczenie dodatkowego zrodla ciepla - kociol weglowy , baterie
sloneczne.Mysle iz uzycie zasobnika moze spowodowac niepotrzebne
podgrzewanie wody po jego znikomym ochlodzeniu wystepujace kilka razy
dziennie podczas nieobecnosci domownikow co wiaze sie z niepotrzebnym
zuzyciem gazu (chociaz producenci zapewniaja sie iz spadek temperatury jest
tylko 2 stopnie na dobe to nie wiem czy mozna im wierzyc)
c) kondensacyjny czy zwykly:
na pewno kondensacyjny jest oszczedniejszy, ale duzo drozszy i nie wiem czy
tak naprawde roznica miedzy kotlem kondensacyjnym a nie kondensacyjnym jest
rekompensowana w takim samym procencie w oszczednosci gazu prawdopodobnie
nie i dlatego sie go chyba nie oplaca biorac 5 letni okres obliczeniowy.
e) bez programatora , z programatorem - tygodniowym czy dziennym
Najlepszym rozwiazaniem jest chyba tygodniowy - daje on ponoc duze
oszczednosci
f) moc 15-20-24 kW
Zalezy to od wielu czynnikow: wielkosci domu ocieplenia domu zapotrzebowania
na wode itd.
Z reguly w domu 100m2 -15-19kW
w domu 200m2 - 20-24kW

Tak na marginesie- czy ktos zna jakas opinie na kotly Wandich WA
SAKATA -taki mi polecil instalator.

Pozdrawiam
Robert

1. Data: 2003-03-17 08:28:50

Od: "Darek" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć

Jeszcze niedawno głowiłem się nad podobnym problemem (i nadal się głowię ale
już tylko między dwoma rozwiązaniami). Ostatecznie zdecydowałem się na wybór
jednego z poniższych rozwiązań:

kocioł dwufunkcyjny Saunier Duval "Izomax" z płytowym wymiennikiem ciepła
dla ogrzewanej wody, zamkn. komora spalania i zasobnik 40 l.

KOcioł jednofunkcyjny Junkers Eurostar z zamkn. kom. spal. + 120 l. zasobnik

Problemy które mnie jednak jeszcze gryzą przed ostatecznym wyborem to :

Czy w Saunierze nie będzie się zbyt szybko zakamieniał płytowy wymiennik
ciepła z racji twardej wody i mikroszczelin przez które przepływa woda ?
Sunier podobno jest dobry ale nie na nasza wodę !
Co do wydajnośći Saunier podobno odpowiada zasobnikowi 120l i z lektury
(niestety tylko folderów) tak by to mniej więcej wychodziło ale nie mam
niestety potwierdzinego tego w praktyce porzez kogoś obiektywnego. Czy tak
rzeczywiście moze być ?

Jak Ty możesz odnieść się do moich wątpliwości ?

D.

1. Data: 2003-03-20 16:21:27

Od: "Roberth" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Masz słuszne wątpliwości co do zakamieniania się płytkowych wymienników
ciepła.
Rozmawiałem ostatnio z instalatorem/serwisantem i dowiedziałem się iż we
wszystkich kotłach dwufunkcyjnych (wszystkich producentów) z płytowym
wymiennikiem ciepła tendencja do zakamieniania jest duża.

Również w kotłach 2-funkcyjnych duże prawdopodobieństwo jest , iż po jakimś
upływie (1-3 lat ) zepsuje się zawór trójdrożny (przełączający z jednej na
drugą funkcję). Z tych powodów odradzał mi kupno kotła dwu-funkcyjnego a
zachęcał do rozwiązania z piecem jedno-funkcyjnym + zasobnik 80-100 litrów
(3 osoby, 1 łazienka) gdzie nie ma płytowych wymienników tylko wężownice
oraz nie posiadają zaworów narażonych na szybkie zepsucie.

Propozycje wybrania rozwiązania kotła jedno-funkcyjnego+zasobnik otrzymałem
już od kilku osób (instalatorów, handlowców) i jak na razie jestem
przekonany na to rozwiązanie, ale jeszcze zastanawiam się nad wyborem
odpowiedniego /producenta/oszczędność zużycia gazu/cenę.

Dowiedziałem się iż od strony zużycia gazu , kotły IMMERGAS są
oszczędniejsze niż VIESSMANA (50 zł/miesiąc)

Kilku jeszcze uwag dotyczącej prawidłowej exploatacji kotłów:

- nie wolno zapomnieć o założeniu przed kotłem filtra do wody i jego
często czyścić

- prawdopodobnie warto jest zastosować cyrkulację ciepłej wody
zwłaszcza w miejscu gdzie zasobnik wody jest daleko od kranu ,wanny itp. -
należy wtenczas wszystkie rury dobrze ocieplić , aby nie mieć niepotrzebnych
strat ciepła.

Jeżeli ktoś miałby inne zdanie lub też potwierdzi słuszne wątpliwości to
odważcie się o tym napisać.

1. Data: 2003-03-21 09:35:57

Od: "Darek" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Tak na początek to powiem ci że z problemem wyboru kotła nosze się już ok. 8
miesięcy. Dobrze że dałem sobie tyle czasu bo dobrze poznałem różne
stosowane technologie. Aczkolwiek jak widzisz nadal mam dylemat.

> Masz słuszne wątpliwości co do zakamieniania się płytkowych wymienników
> ciepła.

Nie wiem czy znasz wspomniany przeze mnie kocioł Saunier Duval model
"Izomax" - gdyby nie właśnie problem zakamienienia kupiłbym go bez wahania
za względu na wydajność (19,7 l/min c.w.u. o Delta T=30 stopni - to naprawde
mniej więcej tyle co ok. 100-120 litrowy zasobnik)

> Rozmawiałem ostatnio z instalatorem/serwisantem i dowiedziałem się iż we
> wszystkich kotłach dwufunkcyjnych (wszystkich producentów) z płytowym
> wymiennikiem ciepła tendencja do zakamieniania jest duża.

Czy rzeczywiście jest to pewne i takie oczywiste z tym zakamienieniem? Ja
niestety nie mam swojego zaufanego instalatora, chociaż sam wiem że woda u
nas jest jaka jest...

> [...]
> (3 osoby, 1 łazienka) gdzie nie ma płytowych wymienników tylko wężownice
> oraz nie posiadają zaworów narażonych na szybkie zepsucie.

Czy jesteś pewien że kocioł jednofunkcyjny z zasobnikiem nie ma zaworu
trójdrożnego? Mnie się zdaje, że musi on być żeby w ogóle woda mogła być
ogrzewana w zasobniku. Tak ja to rozumiem; no bo tak - woda ogrzewana jest
przez wężownicę, w której wodę kocioł musi podgrzać i właśnie zeby mógł ją
podgrzać musi się przełączyć poprzez zawór z ogrzewania grzejników.
Czy mam rację ???

> [...]
> przekonany na to rozwiązanie, ale jeszcze zastanawiam się nad wyborem
> odpowiedniego /producenta/oszczędność zużycia gazu/cenę.

A powiedz co najczęsciej ci doradzano - jaki kocioł (producent) i jaki
zasobnik ? Jakie w ogóle bierzesz pod uwagę ? Którego wybrałbys a
następujących producentów jeśli chodzi o kocioł jednofunkc. z zas. 100 l.:
Junkers , Vaillant, Immergas ?

> Dowiedziałem się iż od strony zużycia gazu , kotły IMMERGAS są
> oszczędniejsze niż VIESSMANA (50 zł/miesiąc)

Gdzie zdobyłeś taką informację ?

A co powiesz na kotły dwufunkcyjne z wbudowanym zasobnikiem 40-60 litrów (w
zależności od producenta) zintegrowane w jednej obudowie (Beretta - model
boiler, Immergas - Zeus Maior, Ariston), w których c.w.u. też jest
podgrzewana przez węzownicę ? Słyszałem gdzies że jest to niezłe rozwiązanie
i bezpośrednio Gość chwalił mi się że wystarcza mu to na domek
jednorodzinny. Prawda czy fałsz?

Z niecierpliwością czekam na odpowiedź

D.

1. Data: 2003-03-21 15:29:32

Od: "Rem" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proponuję wszystkim chcącym pogłębić wiedzę teoretyczną o zajrzenie na
strony:

www.multimex.com.pl/porady.html - porady na temat wyboru
ogrzewania

www.multimex.com.pl/poradkg.htm - porady na temat kotłów
gazowych

www.multimex.com.pl/ogrzewanie.html - porady na temat ogrzewania

www.uni-therm.com.pl

A wszystkich, którzy znają wiedzę praktyczną zachęcam do dzielenia się z
wszystkimi na grupie dyskusyjnej podając producenta/model/moc/ -wszystko o
awariach, błędach montażu, innych

1. Data: 2003-03-26 18:53:47

Od: "Rem" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Ja dopiero z problemem walczę od 2 miesięcy, więc masz chyba lepsze
rozeznanie się w temacie ogrzewania gazowego.

ostatnio zadałem temat zakamieniania się płytkowych wymienników ciepła
nieznanemu dystrybutorowi Viessmana,Vaillanda, SaunierDuval , dowiedziałem
się iż prędkość wody przepływającej przez płytkowy wymiennik jest tak duża
iż wypłukuje tworzący się kamień- nie wiem ile w tym prawdy.

Czy myślisz iż wydajność 19.7 l/m w Saunier Duval jest za darmo, myślę iż
przy tym spala dużo więcej gazu co może odbić się na kieszeni podczas
eksploatacji.

Jeżeli chodzi o zawór trójdrożny to chyba masz rację, ale być może są one
innej konstrukcji lub chodziło mu o kocioł tylko do co, być może
częstotliwość przełączania w kotłach jednofunkcyjnych jest mniejsz niż w
dwufunkcyjnych- dlatego też ulegają rzadziej awariom.

co do zużycia gazu , informację mam od instalatora kotłów Viessmana,
Immergas, Junkers , czy można im wierzyć - ???

Co do doradzania to każdy chwalił co innego , najczęściej Viessmana,
Buderusa, ale to chyba za drogie, polecano mi również C&M -Nectra Top +
zasobnik 80l lub Elexia Comfort , ale jak na razie nie są one chyba
popularne i nie wiem czy w mojej okolicy jest serwis, co jest chyba ważne.

Natomiast z wypowiedzi archiwalnych na grupie najwięcej pozytywnych opinii
było na Sauniet Duval

Jesli chodzi o kotły dwufunkcyjne z wbudowanym zasobnikiem to jest to
pośrednie rozwiązanie i jak na razie to proponowano mi tylko Immergas - Zeus
Maior - i tu najlepsza opinia by była od osób które takie kotły używają
niestety jakoś na razie tylko my pogłębiamy wiedzę teoretyczną - ci którzy
używają kotły jakoś wstydzą się pochwalić uwagami i zaletami swoich
kotłów.Im dłużej człowiek wgłębia się w temat kotłów tym wie więcej a
zarazem mętlik w głowie spowoduje iż zawsze

to co wybierze okaże się później złe.

Zajrzyj do Muratora nr 2/2003 opisane jest tam zalety i wady różnych
rozwiązań może to tobie pomoże w wyborze. OBY.

Czekam na nowe uwagi

zabrudzone żelazko
zmywarka - osad/nalot
Masz dom i duza dzialke to powinienesz je miec..........
10 BEZPŁATNYCH, DOŻYWOTNICH licencji na TIME ALARM-komputerowy program ochrony mienia.
3 zmywarki w finale - którą kupić ?