pieczony dzik

1. Data: 2000-08-27 19:32:31

Temat: pieczony dzik
Od: "Zalewscy" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo Was prosze o wsparcie swoja wiedza pomyslu urzadzenia rodzinnego
swieta przy ognisku, nad ktorym bedzie pieczony (i tu do wyboru, a raczej co
nabede - dzik, prosiak lub ciele :-) Dotychczas na takich imprezach goscilam
w charakterze zaproszonej osoby, bardzo mi sie podobaly i dlatego
korzystajac z pieknej pogody nad morzem wymyslilam, ze teraz to ja zaprosze
"krewnych i znajomych krolika". Od czego zaczac z ta tuszka? Co
nieprzewidzianego i niemilego, a czemu moznaby zaradzic wczesniej moze sie
przydarzyc? Zaznaczam, ze wlasciwe oprzyrzadowanie jest do dyspozycji.
Serdecznie dziekuje za wszelkie porady, moze przydadza sie innym
grupowiczom?
pozdrowienia
Ula

1. Data: 2000-08-28 06:28:19

Temat: Re: pieczony dzik
Od: "Lilly was here" <:)@com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jednak żyjecie ?
Już myślałem, że coś się stało strasznego, bo dłuuugo Was nie było :)

--
Lilly was here

1. Data: 2000-08-28 06:42:36

Od: Ulka <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie robilam co prawda pieczonego dzika, ale dawno temu - pieczone
prosie. Pisze, zebys nie popelnila imienniczko tego bledu co ja.
Prosie zostalo przyprawione zgodnie z przepisami i wsadzone na ruszt
obrotowy na dzialce. Panowie mieli niezla zabawe przy pieczeniu ale
efekt byl taki, ze dalo sie zjesc tylko te przypieczone fragmenty a
wlasciwie plasterki i to okolo godz 23. Juz po fakcie, doczytalam sie,
ze nalezy najpierw prosie podpiec w piekarniku, a dopiero potem na
ruszt. Pewnie z dzikiem tez tak trzeba. Pozdrowionka Ulka

--
Przyznajemy się do niskich cen - http://rubikon.pl

1. Data: 2000-08-28 09:14:46

Od: "Lilly was here" <:)@com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnie z dzikiem tez tak trzeba. Pozdrowionka Ulka

Przede wszystkim to pewnie trzeba bydle naszpikować słoninką, marynować ( w
całości - czyli w grę wchodzi tylko wanna :))), nafaszerować ( chociaż to
prędzej prosiaka - najlepszy fasz jest z podrobów przesmażonych z kaszą
grycznaą - IMO oczywiście :)

No i kwestia pieczenia jest najistotniejsza - takiego dzika to pewnie ze dwa
dni z przerwami trzeba piec - palenisko też odpowiednio przygotować -
wykopać rów o odpowiedniej szerokości i długości, rozpalić w rowie łogień,
rozgarnąć i układać na tym ogniu szczapy drewna i potem dokładać
systematycznie w miare wypalania się. Najważniejsze w tym wszstkim jest
odpowiedni rożen - obrotowy z rynną podwieszną - do tej rynny wlewa się
wodę - w miarę parowania dolewa, a w trakcie pieczenia polewa od czasu do
czasu pieczyste - w trakcie zrobi się z tego mieszanka wody z wyciekającym
tłuszczem.

Jeśli chodzi i smak to zdecdowanie dzik, natomiast biorąc pod uwagę czas -
prosiak

Lilly was here

1. Data: 2000-08-28 11:56:35

Od: Joanna Kalińska <k...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
jakis czas temu bylam na ognisku z pieczonym prosiakiem. Jadac bylam dosc
sceptycznie nastawiona do takiego miesa (bo surowe czy cos w tym guscie).
Bardzo mile sie rozczarowalam bo jedzenie bylo super ale okazalo sie ze
owego prosiaka to juz dwa dni wczesniej preparowano tak aby po 3-4
godzinach krecenia nad ogniem byl do zjedzenia. Robilo to dwoch panow
wyspecjalizowanych w przygotowywaniu takich imprez. Dostarczali Oni owego
zwierza doprawionego,
ktory byl chyba podgotowywany na parze ale nie jestem pewna ale nie byla
to surowizna. Mysmy go tylko dopiekli. Bylo to super . Owi spece od
prosiaków na roznie mowili ze raczej nie da sie przygotowac takiej imprezy
z surowego miecha bo aby go dobrze upiec to trzeba duzo czasu i
cierpliwosci. cos w tym bylo bo dluga kolejka byla do nich aby zamowic
sobie takiego prosiaka. Terminy mieli pozajmowane chyba do konca sezonu.

Asia

1. Data: 2000-08-29 08:36:41

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"> prosiaków na roznie mowili ze raczej nie da sie przygotowac takiej
imprezy
> z surowego miecha bo aby go dobrze upiec to trzeba duzo czasu i

moze prosiaka sie nie da, ale bylem kiedys na imprezie sylwestrowej gdzie
byl
pieczony baran (mloda owca) -- robiony ,,od poczatku''. Ok 16 przyszedl
facet z surowa owca, rozpalil ognisko i zaczal piec podlewajac piwem. W
miare
dochodzenia mieska przykrawal kawalki z wierzchu i karmil chetnych; calosc
byla gotowa ok 22 -- pale lizac

pozdrawiam WM

PS. Faktem jest ze firmy cateringowe przywoza juz obrobone mieso (np.
moczone
przez tydzien w zalewie ziolowej i podpieczone w piecu; na ognisku sie
tylko
podgrzewa i nabiera dodatkowego zapachu)

Ugotowalam sobie curry...
Re: Masełko czosnkowe?
Masełko czosnkowe?
Gdzie kupic OSTRYGI ?