piekarnik - chłodzenie obudowy

1. Data: 2006-12-07 20:00:41

Temat: piekarnik - chłodzenie obudowy
Od: " zora" <z...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

na czym to polega i czemu służy?

2. Data: 2006-12-08 06:28:51

Temat: Re: piekarnik - chłodzenie obudowy
Od: "Michał T" <l...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> na czym to polega i czemu służy?

Ktoś kiedyś wspominał,że jak pierwszy raz piekł sobie w piekarniku
ARDOcośtam to mu się okleina na pobliskich meblach odkleiła...
Jak piekarnik grzeje tylko to co wewnątrz to jest to raczej zaleta :-)

3. Data: 2006-12-08 13:03:05

Od: " zora" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michał T <l...@N...pl> napisał(a):

> Ktoś kiedyś wspominał,że jak pierwszy raz piekł sobie w piekarniku
> ARDOcośtam to mu się okleina na pobliskich meblach odkleiła...
> Jak piekarnik grzeje tylko to co wewnątrz to jest to raczej zaleta :-)

Tak też się domyślałam, ale jak to działa, czy to poprostu lepsza izolacja
termiczna, czy skutkuje ogólnie mniejszyą emisją ciepła na zewnątrz, a przez
to jaby wydajniejszy jest sprzęt?

4. Data: 2006-12-08 14:53:42

Od: "Przemas" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

zora napisał(a):

> Tak też się domyślałam, ale jak to działa, czy to poprostu lepsza izolacja
> termiczna, czy skutkuje ogólnie mniejszyą emisją ciepła na zewnątrz, a przez
> to jaby wydajniejszy jest sprzęt?

W moim piekarniku Elektorluxa jest to rozwiązane, poprzez wymuszanie
ruchu powietrza w specjalnych kanałach znajdujących się w obudowie i
wydmuchiwanie go poprzez szparę pomiędzy szybą a panelem z
pokrętłami. Ruch powietrza wymusza dodatkowy wentylator, który
samoczynnie się wlacza i wylacza.

Przemek

5. Data: 2006-12-08 15:12:45

Od: "J_K_K" <j...@i...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemas" <p...@g...com> napisał w wiadomości
s.com...

zora napisał(a):

> [...]

-wydmuchiwanie go poprzez szparę pomiędzy szybą a panelem z
-pokrętłami. Ruch powietrza wymusza dodatkowy wentylator, który

Mastercook - otwory wentylacyjne pod drzwiczkami,
i od góry drzwiczek (pomiędzy szyby).
Dodatkowo sprawdziłem przed zakupem w instrukcji,
że można zabudowywać "w słupek".

Pzdr

6. Data: 2006-12-08 15:32:43

Od: " zora" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Mastercook - otwory wentylacyjne pod drzwiczkami,
> i od góry drzwiczek (pomiędzy szyby).
> Dodatkowo sprawdziłem przed zakupem w instrukcji,

Aaaaaa, i wszystko jasne. Nie zmniejsza to emisji ciepła, a może wręcz przeciwnie,
odbieranie ciepła z obudowy może skutkować odbieraniem i z wnętrza, bo w końcu
wychładza się płaszcz zewnętrzny i wewnętrzny, choć ten zapewne w mniejszym stopniu,
jeśli jest dobrym izolatorem, a co za tym idzie nadrabianiem strat przez piekarnik,
więc nie jest to rozwiązanie które mnie zadowala.
System ten może i wychładza zewnętrzne powłoki piecyka, ale wdmuchuje pewnie
zwiększoną ilość ciepła do pomieszczenia.

Dziękujęza informacje.

7. Data: 2006-12-08 15:40:08

Od: "J_K_K" <j...@i...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " zora" <z...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> System ten może i wychładza zewnętrzne powłoki piecyka, ale wdmuchuje
> pewnie
> zwiększoną ilość ciepła do pomieszczenia.

No a jak inaczej sobie to wyobrażasz ?
Musi skądś odebrać ciepło i gdzieś je przekazać,
a czy będzie to przez obudowę czy przez otwory wentylacyjne ...
Cudów nie ma.

Pzdr

JKK

8. Data: 2006-12-08 16:29:38

Od: Alkmina <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

zora napisał(a):

> [...]

> System ten może i wychładza zewnętrzne powłoki piecyka, ale wdmuchuje pewnie
> zwiększoną ilość ciepła do pomieszczenia.

Ja mam boscha. Wiatraczek wydmuchuje na zewnątrz chłodne powietrze.

9. Data: 2006-12-08 20:03:08

Od: " zora" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

J_K_K <j...@i...fm> napisał(a):

> No a jak inaczej sobie to wyobrażasz ?
> Musi skądś odebrać ciepło i gdzieś je przekazać,
No wiesz, nie musi, chyba. Kto popwiedział że ciepło musi wydostawać się na
zewnątrz w trakcie pieczenia? Teoretycznie niekoniecznie, zwłaszcza przy
elektrycznym, tam nie ma spalania.
> Cudów nie ma.
Chyba są, ktoś poniżej napisał że jemu chłodnym zawiewa.

10. Data: 2006-12-08 20:05:07

Od: " zora" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Alkmina <a...@w...pl> napisał(a):

> Ja mam boscha. Wiatraczek wydmuchuje na zewnątrz chłodne powietrze.

A wiesz może jak to się odbywa? mam nadzieje, że nie musi współpracować z
chłodziarką?

odbiór domu
waska garderoba (a raczej wneka) - jak zagospodarowac
Tania pralka ?
Tania pralka ?
zapach psów?