piekna ksiazka

1. Data: 2004-12-13 11:49:40

Temat: piekna ksiazka
Od: Dandi <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Drugi juz raz przeczytalem te pieknie wydana ksiazeczke: "Lyzka za
cholewa a widelec na stole - mala kulinarna silva rerum" autorstwa
Maji Berezowskiej, Stefanii i Tadeusza Przypkowskich oraz Magdaleny
Samozwaniec, Wdawnictwo Literackie Krakow, 1973 - rzecz o kuchni
staropolskiej.

Naszlo mnie, zeby podzielic sie fragmentem w kontekscie swiat i tego
co na naszych stolach sie znajdzie.

"Wybuchla druga wojna swiatowa i te wszystkie wyzej opisane smakolyki
udaly sie w swiat cieni. Zastapily je rozne kluski, makarony i koszmar
wojenny - PECAK. Pamietam z tych ponurych czasow, jak ktos dowcipny
orzekl: - Gdy wojna sie skonczy i nadejda normalne czasy, to wzme kilo
pecaku, ugotuje w duzym garnku i... wywale to swinstwo przez okno! -
Pecaku nie musimy juz jadac, ale dobra polska wypielegnowana kuchnia
zniknela i z prywatnej kuchni, i z obecnych restauracji - uklon jej
pamieci!

tyle Magdalena Samozwaniec.

Nie wiem czy "Karpia po polsku na szaro" podaje sie/podawalo na stol
wigiliny, ale jak pisza autorzy na wystawne przyjecia tak. Sluze
przepisem z tej ksiazeczki na priva, jesli ktos mialby smaka.

serdecznosci

Daniel

1. Data: 2004-12-18 12:24:55

Temat: Re: piekna ksiazka
Od: "Snigdha" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Dandi" <k...@n...pl> napisal w
wiadomosci news:cvuqr0pr9mr5clr1jgm485i5p0vkm9qb7s@4ax.com...

> [...]
| orzekl: - Gdy wojna sie skonczy i nadejda normalne czasy, to wzme kilo
| pecaku, ugotuje w duzym garnku i... wywale to swinstwo przez okno! -

Pecak czy peczak to po pierwsze
Po drugie, ja osobiscie szalenie lubie te kasze:-)

S.

1. Data: 2004-12-18 12:40:33

Od: Dandi <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 18 Dec 2004 13:24:55 +0100, "Snigdha" <s...@o...pl> wrote:

> [...]
>
>Pecak czy peczak to po pierwsze
>Po drugie, ja osobiscie szalenie lubie te kasze:-)

Witaj,

nie uzywam polskich liter. w ksiazce stalo: "pęcak". to dobrze,, ze
ja lubisz. chyba wszystkie kasze sa zdrowe, smaczne i pozywne. tam
jest mowa o koszmarze wojennnym. proboj jesc peczak codziennie:)

serdecznosci
Daniel

garnki z anodyzowanego aluminium
zwątpiłam Pomóżcie;)
kotlety rybne
maka ryzowa
Chleb upada podczas pieczenia - co robię źle?