pierniczki miękkie - jak zrobić?

1. Data: 2004-12-17 21:49:22

Temat: pierniczki miękkie - jak zrobić?
Od: "L." <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Szukam, szukam i niczego konkretnego nie mogę się doszukać- chodzi mi o
pierniczki: co zrobic zeby byly typu katarzynek?- pulchne i miekkie. Do tej
pory nie udalo mi sie stworzyc miekkich pierniczkow, nawet po uplywie
dluzszego czasu od upieczenia za bardzo nie zmiekly (co nie znaczy, ze nie
byly smaczne :) Bede wdzieczna za pomysly. Potrzebuje urozmaicenia :)
Pozdrawiam cieplo, przedswiatecznie
Gosia

1. Data: 2004-12-17 22:27:52

Temat: Re: pierniczki miękkie - jak zrobić?
Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

pierniczki wkn

D.

1. Data: 2004-12-18 07:02:10

Od: "rene" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dluzszego czasu od upieczenia za bardzo nie zmiekly (co nie znaczy, ze nie
> byly smaczne :) Bede wdzieczna za pomysly. Potrzebuje urozmaicenia :)

w dniu wczorajszym "pierniczki Anki" które upiekłam 3 tygodnie temu
ozdabiałam polewą czekoladową i kolorowymi groszkami. Moja choinka wygląda
jak chatka Baby Jabi. Te pierniczki w polewie czekoladowej mają niesamowity
smak i tych, których nie zdążyłam powiesić przed przyjściem męża z pracy już
nie powiesiłam. Radzę potraktować te pierniczki polewą czekoladową nie
pożałujesz
--
rene
gg 4289772

"Mężczyźni wolą blondynki, gdyż uważają, że brunetki są inteligentniejsze i
przez to bardziej niebezpieczne"
Zofia Arnould

1. Data: 2004-12-18 08:19:16

Od: "Barbara \(Basiek\)" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dluzszego czasu od upieczenia za bardzo nie zmiekly (co nie znaczy, ze nie
> byly smaczne :) Bede wdzieczna za pomysly. Potrzebuje urozmaicenia :)

Niedawno podawałam ten przepis na miękkie pierniczki:

1 kostka masła
1,5 kg mąki
3 - 5 jaj
1/2 kg miodu
2 łyzki sody oczyszczonej rozpuszczonej w mleku
1/2 kg cukru
przyprawa piernikowa
1 łyżka kakao
Cukier, miód, masło - rozpuścić, wlać do mąki, dodać przyprawy.
Jak ostygnie dodać jajka + sodę (zimne).
Ciasto powinno leżeć tydzień, ale ja kiedyś piekłam juz po 2-3 dniach i
wyszły tak samo dobre.

Pozdrawiam.
Barbara.

1. Data: 2004-12-18 10:34:45

Od: "L." <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara (Basiek)" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:cq0p5v$p4p$1@opal.icpnet.pl...

> Niedawno podawałam ten przepis na miękkie pierniczki:

Dzięki! Wypróbuję :)
Ja za bardzo nie miałam gdzie korzystac z internetu, bo studiuję i niestety
nie mogłam sledzić, co się dzieje na grupie :( Na szczęscie teraz już mogę
się oddawać nastrojowi świąt i zacząć działać w kuchni.
Bardzo z tego faktu zadowolona
Gosia

1. Data: 2004-12-18 12:52:10

Od: "Barbara \(Basiek\)" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie mogłam sledzić, co się dzieje na grupie :( Na szczęscie teraz już mogę
> się oddawać nastrojowi świąt i zacząć działać w kuchni.

Miłego pieczenia i dobrego nastroju świątecznego :-)
Pozdrawiam.
Barbara.

1. Data: 2004-12-18 12:57:02

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jak ostygnie dodać jajka + sodę (zimne).
> Ciasto powinno leżeć tydzień, ale ja kiedyś piekłam juz po 2-3 dniach

Przepraszam że się akurat tu podpinam, ale mam pytanko:
czy w/g tego przepisu można upiec piernik (ciasto a nie ciasteczka)???
A jeśli nie to może ktoś posiada inny przepis, bo chodzi za mną od
dłuższego czasu właśnie taki ciemny (prawie czarny), puszysty,
wilgotny, miękki i przełożony powidłem piernik.
Pozdrawiam
Ania

--
Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ
*********************

1. Data: 2004-12-18 13:19:26

Od: "L." <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Jak ostygnie dodać jajka + sodę (zimne).
> Ciasto powinno leżeć tydzień, ale ja kiedyś piekłam juz po 2-3 dniach i

Jeszcze mam 2 pytania:
1. czy te pierniczki mozna dlugo przechowywac?
2. gdzie przechowywac surowe ciasto? - w chlodnym miejscu?

> Pozdrawiam.
> Barbara.

Pozdrawiam
Gosia

1. Data: 2004-12-18 15:12:40

Od: "Barbara \(Basiek\)" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czasu właśnie taki ciemny (prawie czarny), puszysty, wilgotny, miękki i

Nigdy nie piekłam z tego przepisu piernika. Zawsze były to pierniczki, ale
jeśli masz ochotę na wilgotny, puszysty piernik, to mój przepis jest taki:

1/2 kg gotowanych ziemniaków

1/2 kg mąki

1/2 kg miodu

0,375 kg cukru

1 łyżeczka przyprawy piernikowej

2 jajka

2 łyżeczki sody oczyszczonej

25 dkg tłuszczu

(jeśli ma być czarny, dodaj kakao - było w pierwotnym przepisie, ale ja
niestety go nie mogę jeść, więc usuwam z każdego przepisu)

Miód rozpuścić na ciepło z cukrem (najpierw wlać miód, potem cukier, bo się
skarmelizuje). Lekko skarmelizować. Dodać tłuszcz.

Gotowane ziemniaki podlewać stopniowo roztopionym miodem i tłuszczem
rozcierając. Lekko ostudzić, potem dodać resztę składników.

Wstawić do nie rozgrzanego piekarnika. Piec w 180 stopniach C około 35
minut.

Pozdrawiam.

Barbara.

1. Data: 2004-12-18 15:16:12

Od: "Barbara \(Basiek\)" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeszcze mam 2 pytania:
> 1. czy te pierniczki mozna dlugo przechowywac?

Moje kiedyś leżały ... prawie 2 lata w puszkach metalowych po kawie i nic
się im nie stało poza tym, że trochę stwardniały. Zostały tak dobrze
schowane, żeby za szybko nie zjeść, że zapomnieliśmy o nich i znalazły się
przy okazji porządków :-)

> 2. gdzie przechowywac surowe ciasto? - w chlodnym miejscu?

Ja przechowywałam w kuchni na lodówce, więc zbyt chłodno nie było, ale
myślę, że spokojnie może leżeć w jakimś chłodnym miejscu typu spiżarnia itp.

Pozdrawiam.
Barbara.

frytkownica i karp
śmieszne, ale serio