pierogi sie sklejaja....

1. Data: 2003-12-28 13:18:31

Temat: Re: pierogi sie sklejaja....
Od: "Marta Kamińska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PatryCCCja" <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> napisał w wiadomości
news:3FEEAFF6.B8C256A@spinacz.TO_WYTNIJ.pl...
> kobiety, wy z jajkami robicie? toz ja wszedzie slysze, ze na pierogi to
> koniecznie bez jajek, bo twarde wyjdzie....

a probowalas kiedys "z"?
jak zyje nie zdarzylo mi sie twarde ciasto ;) no chyba ze ... ze ..nie wiem
co ;)
moze jak sie za duzo maki da i ciasto samo w sobie surowe bedzie zbite to
wtedy? nie wiem, takiego nigdy nie mialam ani ja ani rodzice

Marta

1. Data: 2003-12-28 13:19:24

Od: "Marta Kamińska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PatryCCCja" <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> napisał w wiadomości
> kobiety, wy z jajkami robicie? toz ja wszedzie slysze, ze na pierogi to
> koniecznie bez jajek, bo twarde wyjdzie....

a co do ilosci jajek, na kg maki 1 jajko daje

Marta

1. Data: 2003-12-28 18:56:28

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marta Kamińska" wrote:

> a probowalas kiedys "z"?

no nie... jak pisalam pierogi robilismy pierwszy raz :)

> jak zyje nie zdarzylo mi sie twarde ciasto ;) no chyba ze ... ze ..nie wiem
> co ;)

moze nie tak. po prostu przy tych samych proporcjach ciasto z jajkami
wychodzi twardsze.
takie opinie nie raz czytalam tutaj na grupie. sama, tak jak mowilam, nie
sprawdzalam :)

pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2003-12-28 20:54:04

Od: "Marta Kamińska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> moze nie tak. po prostu przy tych samych proporcjach ciasto z jajkami
> wychodzi twardsze.

tomoze bede wyjatkiem potwierdzajacym regule?;)

pozatym, ciasto robie na oko, tzn nie mam przepisu typu
1 kg maki , 2 szklanki wody, jedno jajko
wody zawsze wlewam tyle, zeby ciasto bylo w sam raz, nie sprawdzam ile to
jest, ale nie jest to jakas stala ilosc... maka mace nierowna

alejak mowilam, jak bylam mala robilam ciasto bez jajek, wycinalam szklanka
krazki i smazylam na margarynie ;) czasem dodawalam papryki,pieprzu soli ;)
i dawalam starszemu bratu na drugie sniadanie do szkoly;)))

Marta

1. Data: 2003-12-28 22:42:22

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta Kamińska" <m...@m...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wody zawsze wlewam tyle, zeby ciasto bylo w sam raz, nie sprawdzam ile to
> jest, ale nie jest to jakas stala ilosc... maka mace nierowna

Tej wody to mniej więcej szklanka... jak jest więcej to wychodzi za
miękkie... Takie bardziej na pielmieni niż na pierogi, bo jest za mokre żeby
wałkować, ale lepienie w rękach jak się po kawałeczku ciasta urwie jest
wykonalne...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2003-12-29 12:20:10

Od: Paweł Muszyński <p...@b...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-12-28 11:27, Użytkownik PatryCCCja napisał:

> u mnie, wg.wskazowek tesciowej (bynajmniej nie wegetarianki ;) ciasto jest
> z samej maki i goracej wody. nawet soli sie nie dodaje, bo soli sie wode, w
> ktorej sie pierogi gotuje.

U mnie dokładnie tak samo - woda gorąca (prosto z czajnika).
I mąka nie może być za dobra, bo się za mocno wtedy klei - tylko
wrocławska/poznańska (w zeszłym roku jak na jakiejś pokusie zrobiliśmy
to sie nie dało lepić i w gotowaniu wszystkie sie porozlatywały....)
--
Paweł Muszyński

1. Data: 2003-12-29 14:04:14

Od: "Marta Kamińska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Muszyński" <p...@b...org> napisał w wiadomości
> [...]
> wrocławska/poznańska (w zeszłym roku jak na jakiejś pokusie zrobiliśmy
> to sie nie dało lepić i w gotowaniu wszystkie sie porozlatywały....)

a lapki ta goraca woda sie nie poparza? ;)
woda chyba umiarkowanie ciepla powinna byc? maka raczej tez nie bedzie
dobrze wygladac jak sie do niej _goracej_ wody wleje, nie zrobi sie klucha?
a co do maki... IMHO pokusa gorsza jakosciowo od poznanskiej, ze drozsza,
nie znaczy lepsza

Marta

1. Data: 2003-12-29 22:44:39

Od: "Zofia Gebert" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ot wszystkie skladniki do pierogowego ciasta -
> bynajmniej u mnie
^^^^^^^^^
Dziewczyny! (i chlopaki oczywiscie ;) )
Czesto spotykam ten blad jezykowy, a musze przyznac, ze dziala na mnie jak
plachta na byka. Slowo 'bynajmniej' nie znaczy tego samego co
'przynajmniej'. Za pierwszym lepszym slownikiem jezyka polskiego :
http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=6119 i http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=51447.
'Bynajmniej' najczesciej wystepuje z partykula nie, a 'przynajmniej'
podkresla w zdaniu rzecz dla nas istotna. I tak, cytowane zdanie powinno
brzmiec 'ot wszystkie skladniki pierogowego ciasta - przynajmniej u mnie'.

pozdrawiam serdecznie
ZG

pytanie o pyszne i dzialajace drinki :)
życzenia, gminiucha i obżarstwo
uff, alem nażarty
Życzenia
zyczenia dla wszystkich kucharek i kucharzy