Re: i cóż z nią zrobić?

1. Data: 2002-10-01 08:11:41

Temat: Re: i cóż z nią zrobić?
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mandragorax" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
news:ana2f2$pu$1@news.tpi.pl...
> Całe drzewo, przepięknie pachnących pigw (chyba tak to sie
> odmienia...).Poradźcie jak zatrzymac ten niesamowity aromat, podobno można
> zrobić taką pigwę w cukrze, by później zimą..ciach do herbatki, ale
pytanie
> brzmi jak?
>
> --
> Pozdrawiam
> Mandragorax

te male pigwy z krzakow wspaniale skamkuja jako sok do herbaty. Moja mama z
babcia chodzily na szaber na osiedle, zeby je zebrac, potem myly, krioly w
plasterki razem z pestkami, zasypywaly spora iloscia cukru, jak puscily sok,
dolewaly nieco wody, zakrecaly sloiki, pasteryzowaly. Pycha. Proporcji
niestety nie pamietam, bom smarkata byl;a.

Wkn

1. Data: 2002-10-02 17:23:10

Temat: pigówka na miodzie
Od: "mandragorax" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> cukru, jak puscily sok, dolewaly nieco wody, zakrecaly sloiki,
> pasteryzowaly. Pycha. Proporcji niestety nie pamietam, bom smarkata

Dziękuję pieknie wszystkim za przepisy, na pewno wypróbuję, bo zeszłym roku
wszystkie pigwy mi się zmarnowały, gdyz nie wiedziałam co z nimi zrobić,a w
tym roku po pierwszych przymrozkach zbiorę (podobno ważne) i zachowam w
słoiczkach. Rownież w necie znalazłam kilka przepisów, szczególnie pigówka
na miodzie chyba "godna grzechu":
Składniki:
1/2 kg pigwy
3/4 l wódki
25 dag miodu
kawałek kory cynamonu
do słoja wlać wódke. Pigwy umyc, obrac , kroic i od razu wrzucac do alkoholu
aby owoce nie sciemnialy. na koniec dodac kore cynamonu i miod, sczelnie
zamknac. odstawic na tydzien w ciemne miejsce, codziennie potrzasac sloikiem
aby miod sie rozpuscil. po miesiacu zlac nalewke, przechowywac w ciemnej
butelce i chronic od swiatla aby zachowala jasny kolor.

Ale to już u Was było, niemniej pewnie palce lizać, więc też spróbuję.

Mandragorax

Re: Łosoś po skandynawsku
Re: Po nigeryjsku czyli jak?
Chlebek pita (P)