Senior.pl - aktywni w każdym wieku

Strona główna Grupy pl.sci.medycyna [pilne] leki nadcisnieniowe a zle samopoczucie

Grupy

Szukaj w grupach

 

[pilne] leki nadcisnieniowe a zle samopoczucie

Ilość wypowiedzi w tym wątku: 12


« poprzedni wątek następny wątek »


1. Data: 2004-03-13 19:41:50

Temat: [pilne] leki nadcisnieniowe a zle samopoczucie
Od: Michauer <m...@r...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja mama (lat 67) zawsze miala niskie cisnienie (ok 110/70), az tu od
jakiegos miesiaca lekarz stwierdzil ze ma podwyzszone. W gabinecie bylo
145/90, ale jak pozniej mierzylismy za kilka godzin w domu to bylo w
normie (120/85). Lekarz przepisal leki na nadcisnienie: na poczatku Concor
5 (0.5 tabl/dobe). Dodam iz mama czula sie dobrze. Jednak cisnienie nadal
bylo podwyzszone i lekarz przepisal jeszcze dodatkowo Gopten (0.5
mg/dobe). Bylo to 2 tygodnie temu i od tej pory mama czuje sie zle. Sa
takie momenty ze nawet bardzo zle. Objawy to trudnosci oddychaniu, ciagly
bol serca, uczucie ucisku w glowie, momentami dreszcze. Concor 5 zostal
obecnie zmieniony na Abutol w dawce 200mg na dobe, a wedlug zalecenia
lekarza, w przypadku gdy bedzie sie utrzymywac wysokie cisnienie, dawke
Goptenu mozna zwiekszyc (obecnie 1mg/dobe przyjmowany w poludnie).
Cisnienie nadal wysokie ok 140/90,

Czy Gopten lub kombinacja wyzej wymienionych lekow moze dawac takie objawy
jak ciagly bol serca, uczucie kolatania, zawroty glowy, trudnosci w
oddychaniu? Warto dodac, ze w tych momentach cisnienie wcale nie spada i
jest caly czas wysokie (nawet do 170/100).

Kurcze jeszce przed miesiacem bylo wszystko ok, a teraz jest bardzo zle.
Co radzicie? Sa jakies lepsze/bezpieczniejsze leki na umiarkowane
nadcisnienie?

Prosze o szybka odpowiedz

--
Michal Nejman * e-mail: michauer (at) retsat1.com.pl *
http://michauer.prv.pl/

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


2. Data: 2004-03-13 20:28:28

Temat: Re: [pilne] leki nadcisnieniowe a zle samopoczucie
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michauer" <m...@r...com.pl> napisał w wiadomości
news:Xns94ABD2260AB18michauerretsat1compl@193.110.12
2.80...

A nie można zapytać o to tego lekarza? Możliwe, że mama się zdenerwowała
lub "zmachała" przed wejściem do gabinetu i stąd taki wynik. Jeśli macie
możliwość mierzenia ciśnienia, to ja bym zmierzył co kilka godzin i do
poniedziałku odstawił leki, o ile ciśnienie jest zbyt wysokie. Nie jestem
lekarzem! Ale z mojej wiedzy wynika, że przez dwa dni nie powinno się nic
wielkiego stać. Nadciśnienie jest o wiele bardziej niebezpieczne, od zbyt
niskiego. Zresztą leki ciśnieniowe działają długo, więc nie należy się
spodziewać radykalnego spadku. To nie tabletka przeciwbólowa. A w
poniedziałek pytać lekarza. Albo tego, który leczy, a w braku możliwości
jakiegokolwiek.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


3. Data: 2004-03-13 21:25:48

Temat: Re: [pilne] leki nadcisnieniowe a zle samopoczucie
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 13 Mar 2004, Michauer wrote:

> Czy Gopten lub kombinacja wyzej wymienionych lekow moze dawac takie objawy
> jak ciagly bol serca, uczucie kolatania, zawroty glowy, trudnosci w
> oddychaniu? Warto dodac, ze w tych momentach cisnienie wcale nie spada i
> jest caly czas wysokie (nawet do 170/100).

teoretycznie trudnosci w oddychaniu i kaszel tak ale przy takich
dawkach malo prawdopodobne. Gdyby to byly tylko objawy uboczne
to pol biedy. Objawy, ktore jednak podales niepokoja w kierunku
innych rzeczy stad doradzalbym jednak ponowny pilny kontakt
z lekarzem i wykluczeniu wspolistnienia innych chorob
(niewydolnosci serca, choroby wiencowej, stanow spastycznych
oskrzeli lub inne), ktorych nie da sie rostrzygnac przez
internet i na podstawie Twojego opisu bez starannego zbadania
pacjentki

P.>

Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
*Sun Classic OpenBSD installation - to make an old computer young!
We are open on Open(BSD)!-> http://renata.am.torun.pl*
http://www.am.torun.pl/~pekasz

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


4. Data: 2004-03-14 00:31:41

Temat: Re: [pilne] leki nadcisnieniowe a zle samopoczucie
Od: "strychnos" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ażeby piorun zjebał tego lekarza, co zapisał tak drogie leki pod wpływem
przedstawicieli farmaceutycznych. Powiedz doktorkowi, że jest do niczgo
skoro bazują na liście podstawowej i uzupełniającej leków refundowanych nie
chce wymyśleć korzystnej cenowo i dla polskiego przemysłu terapii - gnój w
tej Polsce!

Mag. Ph. KF

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


5. Data: 2004-03-14 00:38:17

Temat: Re: [pilne] leki nadcisnieniowe a zle samopoczucie
Od: "strychnos" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czyżby ten lekarz dostał się przez protekcję - jeśli tak to niech
"wypierdala" na bruk, bo jest nikim!
Słyszysz lekarzu - jesteś dnem, ze znajomościami i nic mi nie zrobisz bo ja
jestem bez znajomości! Dupek z ciebie - wynocha z zawodu!!!

Mag Ph. KF

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


6. Data: 2004-03-14 08:24:24

Temat: Re: [pilne] leki nadcisnieniowe a zle samopoczucie
Od: Michauer <m...@r...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> teoretycznie trudnosci w oddychaniu i kaszel tak ale przy takich
> dawkach malo prawdopodobne. Gdyby to byly tylko objawy uboczne
> to pol biedy. Objawy, ktore jednak podales niepokoja w kierunku
> innych rzeczy stad doradzalbym jednak ponowny pilny kontakt
> z lekarzem i wykluczeniu wspolistnienia innych chorob
> (niewydolnosci serca, choroby wiencowej, stanow spastycznych
> oskrzeli lub inne),

Po rozmowie telefonicznej lekarz doszedl do wniosku ze jesli nadal
utrzymuje sie wysokie cisnienie dawke Goptenu nalezy zwiekszyc do 1.5
mg/dobe. A wspomniane dolegliwosci sa "subiektywnym" odczuciem pacjenta.
Wyglada to jednak tak ze mama miewa jakby "ataki", ktore trwaja kilka minut
czyli wlasnie duze trudnosci w oddychaniu, dreszcze, po ktorych ma wrazenie
ze krew zaczyna jej dopiero naplywac do np. konczyn i glowy.
Czy moze to sugerowac chorobe niedokrwienna? Co wtedy robic?

Tydzien temu mama miala robione ekg i zostala dokladnie zbadana, lekarz nie
stwierdzil nic niepokojacego.


--
Michal Nejman * e-mail: michauer (at) retsat1.com.pl *
http://michauer.prv.pl/

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


7. Data: 2004-03-14 08:42:28

Temat: Re: [pilne] leki nadcisnieniowe a zle samopoczucie
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 14 Mar 2004, strychnos wrote:

> Ażeby piorun zjebał tego lekarza, co zapisał tak drogie leki pod wpływem

niektorzy wola byc leczeni preparatami oryginalnymi - czyli takimi,
ktorych dzialanie bylo udowodnione badaniami klinicznymi a nie
generykami (odpowiednikami preparatow oryginalnych), ktore takich
badan nie maja (zaklada sie, ze dzialaja tak samo dobrze jak
preparaty oryginalne). Nie jestem przeciw generykom ale pacjent
powinien wiedziec jaka istnieje roznica miedzy oryginalnym Concorem
a jego generykami. Otoz Concor wiadomo ze na pewno dziala a
w przypadku odpowiednikow - zakladamy ze dziaja, poniewaz posiadaja
ta sama substancje czynna co sprawdzone juz preparaty oryginalne

P.

Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
*Sun Classic OpenBSD installation - to make an old computer young!
We are open on Open(BSD)!-> http://renata.am.torun.pl*
http://www.am.torun.pl/~pekasz

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


8. Data: 2004-03-14 09:25:30

Temat: Re: [pilne] leki nadcisnieniowe a zle samopoczucie
Od: "strychnos" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ale zdarzaja się często w aptece przypadki zdumienia ceną leków, a przecież
odpowiedniki są po to je stosować nie tylko dlatego, że są tańsze ale
dlatego, że mają powodować określone efekty farmakologiczne. Różnice
(niewielkie) są w czasie uzyskania max. stężenia i wartości tego stężenia we
krwi.

KF

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


9. Data: 2004-03-14 13:20:43

Temat: Re: [pilne] leki nadcisnieniowe a zle samopoczucie
Od: "strychnos" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam za słowa!

KF

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


10. Data: 2004-03-14 13:22:01

Temat: Re: [pilne] leki nadcisnieniowe a zle samopoczucie
Od: "strychnos" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam za słowa!

KF

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : [ 1 ] . 2


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

iniekcje glukozy
wspomagacze -jakie ryzyko
alkohol we krwi
Puchnące palce u rąk
torbiel JAJNIKA 14 cm

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

ezdrowie.gov.pl
Prawa dłoń zdrętwiała od tygodnia
Re: MASTURBATOR Judge James J. Lombardi
Papierosy i guma do żucia
siemię lniane

zobacz wszyskie »

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.   X