piwonia- dziwaczka?

1. Data: 2006-06-16 07:31:13

Temat: piwonia- dziwaczka?
Od: "halina" <h...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zawsze traktowana tak samo i zawsze piękna ciemnoróżowa peonia ze złotym
oczkiem, w tym roku zrobiła mi psikusa.
Od początku była nieco dziwna bo w dwóch rozmiarach, jeden krzew o 10 cm
wyższy od drugiego, poza tym żadnych różnic. Chętnie rozkradana przez
okoliczny element budziła moją obawę, że w się skończy. W ubiegłym roku krzewu
nikt nie naruszył za to wszystkie kwiaty zostały ukradzione w fazie pąka.
Tej wiosny pąki mojej ulubienicy zaniepokoiły mnie. Jakieś takie nierównej
wielkości, dużo skarlałych, z części wystawały żółte pręciki. Przeczuwałam ze
coś jest inaczej. No i zakwitła. Zupełnie inaczej niż zwykle, kwiaty mniejsze
niz zwykle, za to pełne. Pręciki pochowane między licznymi płatkamilistkami.
Co sie stało? Czyżby miała już dośc swojej urody i postanowiła byc taka jak
inne?