pizza mniamusna

1. Data: 2002-10-09 16:50:49

Temat: pizza mniamusna
Od: "alla" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
"Moj" przepis, chociaz nie przypomina tych np. z "PH"
Wyciety nascie lat temu z "Psiapsiolki":
pol kilo maki
2 deka drozdzy
szklanka letniej wody
trzy lyzki oliw( wersja uboga 2 lyzki oleju)
szczypta soli(ja robie bez soli)
Rozpuscic drozdze w malej ilosci cieplej wody,potem je wymieszac z maka i
sola.
Wyrabiac przez 10 minut, didajac reszte wody i oliwe az do otrzymania
gladkiego ciasta.
Nastepnie wlozyc uformowane w kule ciasto do miski i nakryc sciereczka oraz
postwiac w cieplym miejscu do wyrosniecia.
Po wyrosnieciu uformowac jako cienki placek( na moja forme wielkosci 24cm na
36cm).Forme wczesniej smarujemy oliwa badz olejem.
Placek posmarowac olejem, ja to robie lapami, niestety:)
Potem ponakluwac widelcem w wielu miejscach, nalozyc zimny farsz i wioooooo!
Do nagrzanego wczesniej piekarnika ok.200 stopni, na pol godziny.
Niestety ma swoja wade ta pizza.
Ciasto nie jest cienkie:(
Alla