pizza - zakalec

1. Data: 2004-02-06 17:47:25

Temat: pizza - zakalec
Od: "Sylwia" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wlaśnie zjadłam pizzę z zakalcem :(

Ponieważ nie jestem guru kuchni pytam Was o radę... Co zrobić, żeby uniknąć
tego typu rzeczy w przyszłości?

Pizzę wedle tego samego przepisu robiłam juz wcześniej, ale ponieważ
wychodziła za gruba postanowiłam tym razem nie pozwolić ciastu specjalnie
wyrosnąć. Postawiłam tortownicę z ciastem na kuchence w czasie gdy
podgrzewał się piekarnik. Kuchenka nie była zbyt ciepła, ponakłuwane ciasto
stało na niej około 10 -15 mniut przykryte ściereczką. Później nałożyłam
"wierzchnią warstwę" poczynając od wysmarowania całej powierzchni
koncemtratem pomidorowym...

Co mogło spowodować zakalec??? Za krótko rosło ciasto czy było za wilgotne
przez ten koncentrat? Ale wcześniej też robiłam z koncentratem i wychodziło
aż za grube...

Pozdrawiam i czekam na porady profesjonalistów :)

Sylwia.

1. Data: 2004-02-06 18:15:47

Temat: Re: pizza - zakalec
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <c00k80$3ds$1@atlantis.news.tpi.pl>,
"Sylwia" <w...@o...pl> wrote:

> Wlaśnie zjadłam pizzę z zakalcem :(
>
> Ponieważ nie jestem guru kuchni pytam Was o radę... Co zrobić, żeby uniknąć
> tego typu rzeczy w przyszłości?

Sprawdzać pizzę przed jedzeniem.

Władysław

1. Data: 2004-02-06 18:19:33

Od: "Maurycy" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> Sprawdzać pizzę przed jedzeniem.

Szkoda, ze nie można sprawdzać takich żuwnianych rad przed przeczytaniem.
Troll podszywający się pod pana Władysława Łosia działa nadal.
Spadaj zboczeńcu.
Maurycy

1. Data: 2004-02-08 18:07:35

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

my friend Sylwia ( w...@o...pl ) wrote :

> [...]
> wychodziło aż za grube...
>
> Pozdrawiam i czekam na porady profesjonalistów :)

Nie wiem z jakiego przepisu robisz tę pizzę (jeśli chcesz służę moim), ale z
pewnością nie zawinił koncentrat...albo za krótko wyrabiane lub za krótko
wyrastało(!).
Jeśli chcesz uzyskać cieńsze ciasto, to zrób z połowy porcji;)
Pzdr.
Iwona

1. Data: 2004-02-08 18:15:34

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 6 Feb 2004 18:47:25 +0100, Waćpanna lub Waćpan *Sylwia*, w
wiadomości news:<c00k80$3ds$1@atlantis.news.tpi.pl> zawarł, co następuje:

> [...]
> przez ten koncentrat? Ale wcześniej też robiłam z koncentratem i wychodziło

Możliwe, że za dużo obkładu i za bardzo wilgotny. Kolega ostatnio chciał
mnie uraczyć wspaniałą pizzą domową z ogromną ilością składników na wierzchu
i efekt był ten sam. Pieczarki, papryka i inne takie mają w sobie dość dużo
wody, a poza tym "nawalone" dodatki przygniatają ciasto niemiłosiernie.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2004-02-08 19:31:22

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

my friend Ti`Ana ( yennefer12*antyspam*@go2.pl ) wrote :

> [...]
> wierzchu i efekt był ten sam. Pieczarki, papryka i inne takie mają w sobie
> dość dużo wody, a poza tym "nawalone" dodatki przygniatają ciasto
To jest niemożliwe...nie wyobrażasz sobie ile ja produktów kituję na
pizzę(!). Fakt, tylko nie dod. papryki, bo nie lubię, a pieczarki + inne
dodatki wcześniej podsmażam na patelni - pozbawione są wody, ale za to mają
tłuszcz (smalec), przez co pizza jest smaczniejsza i konkretniejsza (nie mam
po takiej przynajmniej zgagi).
Pzdr.
Iwona

( ? ) ulubione potrawy ( ? ) + przepisy?
do czego to sluzy...?
Moje pierogi sie zlepiaja
Ważna kolacja!! Pomocy!!
tłusty czwartek