plyta grzewcza gaz czy elektryka?

1. Data: 2007-10-14 08:53:58

Temat: plyta grzewcza gaz czy elektryka?
Od: <1...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

czeka mnie urzadzanie nowej kuchni :)
kuchnia bedzie otwarta na jadalnie i salon
mam pytanie dotyczace sprzetu w kuchni :
1. plyta grzewcza elektryczna czy gazowa - do tej pory mialem tylko
doswiadczenie z gazowymi urzadzeniami , i nie znam nikogo kto ma elektryczne
urzadznie, wiem tylko ze elektrycze sa drozsze, ale chcialbym poznac opinie
urzytkownikow czy warto ? na co zwrocic uwage ? jakie firmy polecacie ?

2. okap kuchenny,pochlaniacz, : jaka powinnien miec min wydajnosc by nie
roprzestrzenialy sie za bardzo zapachy na pozostala czesc otwarta? Jakie
firmy polecacie? na co zwrocic uwage.

Pozdrawiam
Marek

2. Data: 2007-10-14 09:33:07

Temat: Re: plyta grzewcza gaz czy elektryka?
Od: "Wujek Dobra Rada z kraju Rad" <m...@w...gazeta.stad.pl.to> szukaj wiadomości tego autora

mam od prawie roku ceramiczną na prąd:
jedyny plus: łatwe czyszczenie

minusy: drogie gotowanie,
bardzo powoli gotuje

mimo ze to electrolux, na 3-fazowym złączu,

niechciałbym wiecej miec do czynienia z takimi wynalazkami,
dzis juz zastanowił bym sie nad "prometeszem" (ceramika na gaz,
solgaz ma to za ok 2500)

3. Data: 2007-10-14 10:53:33

Od: Magdalaena <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

1...@n...pl pisze:
> 2. okap kuchenny,pochlaniacz, : jaka powinnien miec min wydajnosc by nie
> roprzestrzenialy sie za bardzo zapachy na pozostala czesc otwarta?
A czy to w ogóle jest możliwe ?
Mam zamkniętą kuchnię, wyjący okap Amiki (po poprzednich właścicielach)
i jeśli nie zamknę drzwi przy smażeniu czegokolwiek, śmierdzi w całym
mieszkaniu.

Magdalaena

4. Data: 2007-10-14 11:16:15

Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A czy to w ogóle jest możliwe ?
> Mam zamkniętą kuchnię, wyjący okap Amiki (po poprzednich właścicielach) i
> jeśli nie zamknę drzwi przy smażeniu czegokolwiek, śmierdzi w całym
> mieszkaniu.

Tez uwazam, ze okap to w 85% ozdoba a tylko w 15% uzyteczne uzadzenie -
niestety. Oczywiscie pomijam wyciagi gastronomiczne i duzej mocy i
skutecznosci.
Ale w przypadku okapu domowego uwazam, ze najwazniejsze sa (w kolejnosci):
- wyglad
- "cichosc"
- skutecznosc (na ostatnim miejscu, bo roznica miedzy super skutecznym a
slabo skutecznym nie jwst wielka)

pozdr.
Jacek Bronowski
--
Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - f...@f...pl
Aktualnie 10 098 zdjęc z 18 krajów.

5. Data: 2007-10-14 12:46:03

Od: Tomek <t...@W...TOinteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. plyta grzewcza elektryczna czy gazowa chcialbym poznac opinie
> urzytkownikow czy warto ? na co zwrocic uwage ? jakie firmy polecacie ?

Od 2 użytkuje elektrycznego Boscha i nie ma z nim najmniejszych kłopotów.
Mała bezwładność, duże możliwości regulacji mocy, łatwe czyszczenie. Wada:
jak ktoś napisał droższa w zakupie, a prąd jest droższy od gazu.

> 2. okap kuchenny,pochlaniacz, : jaka powinnien miec min wydajnosc by nie
> roprzestrzenialy sie za bardzo zapachy na pozostala czesc otwarta? Jakie
> firmy polecacie? na co zwrocic uwage.
Wydajności mojego nie znam, teraz szukał bym raczej cichego przynajmniej na
pierwszej prędkości. Podstawowa zasada to podłaczyć go do przewodu
wentylacyjnego, a nie dmuchać smrodkiem na kuchnię przez jakiś filtr.

6. Data: 2007-10-14 13:15:03

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli chodzi o markę to polecam Gorenje.
Przy zakupie okapu koniecznie sprawdzić, jak hałasuje. Mamy Amicę i jak jest
na 4 biegu to o rozmowie w kuchni można zapomnieć, a i na pierwszym jest
uciążliwy szum z buczeniem.
Jak ktoś dużo gotuje to radzę gaz, jak mało to może być elektryczna: wolniej
grzeje, ma większą bezwładność ale łatwo się czyści i można nastawić np. na
godzinę i iść spać a płyta się sama wyłączy po czasie. Poza tym elektrycznie
mają zabezpieczenie, że po ok. 1,5 godziny same się wyłączają i nie ma
obawy, że coś się będzie palić a my np. na wczasach.
Jacek

7. Data: 2007-10-14 13:25:37

Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 10/14/2007 3:15 PM, Jacek wrote:

> [...]
> mają zabezpieczenie, że po ok. 1,5 godziny same się wyłączają i nie ma
> obawy, że coś się będzie palić a my np. na wczasach.
Uogólniasz. Nie wszystkie mają wyłączniki czasowe, czy to programowane,
czy automatyczne.

MS

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

8. Data: 2007-10-14 14:02:08

Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

1...@n...pl pisze:
> 1. plyta grzewcza elektryczna czy gazowa - do tej pory mialem tylko

jedna istotna rzecz
to co zostaje ze spalania sie gazu to bardzo tlusty
osad, i przy otwartej kuchni troszke bym sie obawial o to, ze
wszystko nim obsiadzie... przy elektrycznej tluszcz zbiera
sie jedynie z potraw - a jest go sporo mniej

> 2. okap kuchenny,pochlaniacz, : jaka powinnien miec min wydajnosc by nie
> roprzestrzenialy sie za bardzo zapachy na pozostala czesc otwarta? Jakie
> firmy polecacie? na co zwrocic uwage.

jezeli masz taka mozliwosc (a nie kazdy ma), to wyciag dolaczony do
wentylacji - duzo lepsze rozwiazanie, niz pochlaniacz

Sierp

9. Data: 2007-10-14 18:11:01

Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl> szukaj wiadomości tego autora

Date: Sun, 14 Oct 2007 14:46:03 +0200, name: Tomek:

> Podstawowa zasada to podłaczyć go do przewodu
> wentylacyjnego, a nie dmuchać smrodkiem na kuchnię przez jakiś filtr.

Ale to tylko jak masz indywidualny komin. W starszej zabudowie
(wielkopłytowej) możesz podtruć sąsiadów.

Pozdrawiam
Miroo

10. Data: 2007-10-14 18:43:08

Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 14 Oct 2007 15:15:03 +0200, "Jacek" <m...@w...pl> wklepał(-a):

> [...]
>mają zabezpieczenie, że po ok. 1,5 godziny same się wyłączają i nie ma
>obawy, że coś się będzie palić a my np. na wczasach.

Są i gazowe z timerem i zabezpieczeniami, ale ich cena jest zabójcza w
porównaniu z "normalnymi" (jeden z modeli Siemensa ok. 3000 zł).

lodówka do zabudowy - wymiary
Renowacja antyków - Łódź
bergoff, elo
farba lateksowa