podwyższone enzymy wątrobowe

1. Data: 2002-08-28 07:07:03

Temat: podwyższone enzymy wątrobowe
Od: "marcin \(cxpincet\)" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

co to są enzymy wątrobowe i co oznacza ich podwyższony pozim
pytam bo dziś rano nie pozwolili mi z ich powodu oddać krwi jako dawcy
chodzi mi o niebezpieczeństwa, choroby
wiem już ż może na nie wpływać tłusty posiłek, nadurzycie alkoholu, jakaś
infekcja lub zażycie lekarstw (u mnie brak wymienionych rzeczy w ostatnich
tygodniach) ale interesuje mnie co poza tym to może dla mnie znaczyć
z góry dzięki za odpowiedź
marcin

2. Data: 2002-08-28 09:35:34

Temat: Re: podwyższone enzymy wątrobowe
Od: "Jurek" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marcin (cxpincet)" <m...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> infekcja lub zażycie lekarstw (u mnie brak wymienionych rzeczy w ostatnich
> tygodniach) ale interesuje mnie co poza tym to może dla mnie znaczyć

Enzymy watrobowe sa to aminotransferazy (Aspat i Alat), ktore wystepuja w
komorkach watrobowych (oczywiscie nie tylko w nich), a ich podwyzszony
poziom we krwi swiadczy o uszkodzeniu komorek watrobowych (moze to by
alkohol, leki, wirusy wzw i inne) Jesli znasz te wyniki to rzuc je na grupe
to moze ci ktos cos blizej doradzi

3. Data: 2002-08-28 09:37:51

Od: "Dr" <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)

Przyczyn podwyzszonych enzymów watrobowych jest naprawde wiele, od chorób
wątroby począwszy, a na chorobach mięśni i mięśnia sercowego chyba nawet
jeszcze nie kończywszy...
Ważne jest jak wysoki był to poziom i czy np współistnieją jakieś objawy
towarzyszące .... .
Więcej na priv.

Pozdrawiam

Doc

4. Data: 2002-08-28 12:02:58

Od: l...@o...pl (living_english_structure) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 28 Aug 2002 11:37:51 +0200, Dr <m...@h...pl> wrote:
> [...]
> jeszcze nie kończywszy...
> Ważne jest jak wysoki był to poziom i czy np współistnieją jakieś objawy

Prosze spojrzeć :
http://www.medleksykon.prv.pl/ee.php?n=56
http://www.medleksykon.prv.pl/ee.php?n=14

living_english_structure (at) http://www.medleksykon.prv.pl

5. Data: 2002-08-28 15:39:59

Od: "Ewa" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Więcej na priv.

mam podobny propblem, czy tez moge na priv?
Ewa

6. Data: 2002-08-28 15:45:53

Od: "badbad_boy" <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> poziom we krwi swiadczy o uszkodzeniu komorek watrobowych (moze to by
> alkohol, leki, wirusy wzw i inne) Jesli znasz te wyniki to rzuc je na

lub serce -> zawal;

nerki-> nowotwor, zoltaczka itp

Problem po 70-ce
Pęcherz? Nerki?