pomocy !!! dlugie.

11. Data: 2001-04-02 10:01:14

Temat: Re: pomocy -aristata
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Koterba" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
news:3AC776CF.151A7E25@go2.pl...
> [...]
Botanicznym

> No to jestem w trakcie sprawdzania czy powietrze na G. Slasku jest
> bardziej czyste niz w Lodzi.

A ja skutecznie wyleczyłam się z chętki na s.ościstą:)

Pozdrawiam, Basia.

12. Data: 2001-04-02 10:21:52

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Radzimierski <a...@o...pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:NEBBLFJNAKKBHHNHHIKJKEEHC
D...@o...pl...
[...]
> [...]
Botanicznym
> kończyły sie kleska po 2-3 latach (proby były przez 15 lat i zadne
Czy to oznacza, że w Wawie mamy lepsze powietrze? Fakt faktem, że działka
była w pasie "napowietrzającym".

> Moj Ogrod jest 26 km poza Łodzia i w tym rejonie aristaty rosna
zdecydowanie
> lepiej,zdjecie jej mozna obejrzec w Index Plantarum wydzielina na
igłach
> sprawiala wrazenie białych mszyc
eeee tam, terpentyną pod ciśnieniem świetnie sie zmywają. ;-)))
pozdr. Jerzy

13. Data: 2001-04-02 10:28:52

Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:
> A ja skutecznie wyleczyłam się z chętki na s.ościstą:)

Dlatego, ze ja dokonywuje proby? ;-)

A tak swoja droga dziwna rzecz: pojawilo sie sporo "szczot" we
wszystkich chyba centrach ogrodniczych w okolicy. Zastanawiam sie czy
nie jest to spowodowane wlasnie wypadaniem tej rosliny w naszych
warunkach polaczonym z upartoscia Slazakow :-)

Pozdrawiam serdecznie
Krzysiek Koterba :-)

14. Data: 2001-04-08 04:31:00

Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bogusław Radzimierski wrote:
> Bylem dzisiaj u P.Końcy [...]
> Jego sosny aristaty sa w podobnej kondycji jak moja w tamtym roku. (12 km
> poza Łodzia)
> Twierdzi iz nie sa to choroby grzybowe -szkółka=ilosci opryskow=pomine
> milczeniem.:-((

Mozesz napisac jakie to objawy? Wczoraj zwiedzalismy ogrod Pudelka w
Pisarzowicach i tam aristata tez byla w fatalnej kondycji. A przeciez
pod gorami powietrze powinno byc juz w miare czyste - chyba, ze tak
wplywa bliskosc G. Slaska, Czechowic-Dz. i Bielska-B., ale nie sadze.

> Co do mrozoodpornosci zgadza sie ze mna calkowicie, ze nie to moze byc
> przyczyna.
> Ale fakty istnieja i przyczyny sa ,boje sie dalej rozwijac tego tematu
> ,czyzby byl to wskaznik zanieczyszczenia naszego srodowiska .!!!!!!!!

A na przyklad strukture podloza brales pod uwage? Woli gline, piach,
kamienie? Moze nie lubi wod podskornych albo tez lubi moczyc korzenie w
wodzie? BTW jaki system korzeniowy ma aristata i jak gleboko siega np po
10 latach?

Pozdrawiam serdecznie
Krzysiek Koterba :-)

15. Data: 2001-04-08 08:23:00

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Szewczyk sugeruje aby poobserwować na okoliczność rdzy
wejmutkowej.
Krzysztof

16. Data: 2001-04-08 17:51:31

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> napisał w
wiadomości
> Nie sadze zeby uszkodzil ja mroz gdyz jej wytrzymałosc to -45 stopni C.

Ze dwa lata temu widziałem, na jednej ze szkółek na Mazurach, sosnę ościstą
wysokości człowieka, całkowicie martwą. Szkółkarz (członek wspierający
Związku Szkółkarzy Polskich) powiedział mi, ze wymarzła. Widuję też sosny
ościste w złej kondycji. Spotkałem się z opinią, że na Mazurach sosny te
przemarzają i następnie chorują.
Zaznaczam, że rośliny o których piszę sadzone są z dala od miasteczek, w
głębi lasów i nie można mówić o zanieczyszczeniu powietrza.
Do opinii o wymarzaniu podchodzę tak samo ostrożnie jak do wpływu
zanieczyszczonego powietrza. Nie jest wykluczone, że najistotniejsze jest
tutaj zasolenie podłoża.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

17. Data: 2001-04-09 08:17:02

Od: "Edyta Szajnóg" <e...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje zeszłoroczne sadzonki przetwały zimę w szczerym polu niczym nie
osłonięte, przy hulających wiatrach. Mam nadzieję że to im dobrze wróży na
przyszłość.

--
Edyta Szajnóg

18. Data: 2001-04-09 17:21:04

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Edyta Szajnóg" <e...@g...com.pl> napisał w wiadomości
> Moje zeszłoroczne sadzonki przetwały zimę w szczerym polu niczym nie
> osłonięte, przy hulających wiatrach. Mam nadzieję że to im dobrze wróży na
> przyszłość.

Po pierwsze - nie nawozić.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

19. Data: 2001-04-10 16:01:39

Temat: Re: pomocy -wejmutka
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> napisał w
> wniosek:
> uprawiajmy: Pinus strobus ;-))

Gdy chodzi o sosnę wejmutkę to odradzam ją wszystkim, którzy chcą sadzić ją
w ogrodach przydomowych lub na działkach . Przy występowaniu w okolicznych
ogrodach porzeczki
czarnej, choroby nieuniknione. Oczywiście można chronić chemią, ale
profilaktyka w ogrodach równa się dużej ilości oprysków.
Osobiście wyrzuciłem sporo, sporych roślin.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

20. Data: 2001-04-11 09:16:17

Od: "Edyta Szajnóg" <e...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora