pomocy-szrotówek atakuje

1. Data: 2003-06-11 15:49:53

Temat: pomocy-szrotówek atakuje
Od: "Michał" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam!!
kolejny rok szrotówek atakuje moje kasztany !!!! co robić zanim zaczną
spadać liście? pomocy

--
LUBEK
m...@i...pl

2. Data: 2003-06-12 21:33:30

Temat: Re: pomocy-szrotówek atakuje
Od: "Moon" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michał <m...@i...pl> wrote:
> witam!!
> kolejny rok szrotówek atakuje moje kasztany !!!! co robić zanim zaczną
> spadać liście? pomocy

Może to głupie ale ja bym go Raidem pryskał... Tym na karakony.
No chyba, że to wielkie drzewo, to raczej nie - wiadomo, koszt.
Miałem problem z francowatymi mszycami na gruszeczce, różne Primory i
podobne preparaty tylko rozbawiały owadzie towarzycho...
W końcu wkurzyłem się, psiknąłem Raidem i szlag trafił mszyce na dobre.
Wydaje mi się, że słyszę jak gruszeczczka szeleści: "szękuję"...
:)))

Moon

3. Data: 2003-06-14 11:05:41

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moon" <p...@k...net.pl> napisał w wiadomości

> Wydaje mi się, że słyszę jak gruszeczczka szeleści: "szękuję"...
> :)))

Po zjedzeniu gruszeczek z gruszeczki też będziesz szeleścił?
:-)))

Pozdrawiam
Ewa

4. Data: 2003-06-14 14:52:35

Od: "Moon" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

T.W. <t...@w...pl> wrote:

> Po zjedzeniu gruszeczek z gruszeczki też będziesz szeleścił?
> :-)))

Jezu, przecież to Raid, a nie uran!

Nie przesadzajmy:)

Moon

5. Data: 2003-07-13 21:47:46

Temat: Odp: pomocy-szrotówek atakuje
Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michał <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bcanna$pqp$...@n...news.tpi.pl...
> witam!!
> kolejny rok szrotówek atakuje moje kasztany !!!! co robić zanim zaczną
> spadać liście? pomocy

Dzisiaj zauważyłam że na pniach kasztanowców już siedzą motylki szrotówka
czyli pierwsze pokolenie wyfrunęło z liści . Te wkrótce złożą kolejne jaja w
liściach itd. W sezonie wychodzą trzy pokolenia Najlepiej owada niszczyć w
tej fazie (motyla) i pryskać je na pniach kasztanowców owadofosem lub
innym skutecznym preparatem.
Już dziś mogę stwierdzić że moje ubiegłoroczne działania bardzo pomogły
kasztanowcom na mojej ulicy. Wprawdzie szrotówek na nich jest, ale w
niewielkich ilosciach i w porównaniu z innymi drzewami te moje wyglądają
zadziwiająco dobrze.

Pozdrawiam - Jagoda

Hebe?
co zrobic z kawałkiem jodły