poronienie a cytomegalia

1. Data: 2005-03-10 10:27:42

Temat: poronienie a cytomegalia
Od: "mika" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pod koniec listopada 04 poroniłam w 6 tygodniu ciąży (to druga ciąża, pierwsza
bez żadnych komplikacji). 1 grudnia miałam zabieg czyszczenia macicy. Badanie
his-pat nic specjalnego (wg ginakologa) nie pokazało - "obumarłe kosmki". Mnie
natomiast dręczy problem dlaczego tak się stało. Ginekolog twierdził, że 1
poronienie to nie jest wskazanie do przeprowadzenia badań ponieważ przyczyn
może być bardzo dużo. Mnie jednak nie dawało to spokoju i postanowiłąm zrobić
jakieś badania - wybór padł na toxoplazmozę (od 1/2 roku mieszkamy z kotem)
oraz na cytomegalia. Woczoraj odebrałam wyniki i o ile kot wydaje się być
niewinny (oba IgG i IgM - ujemne) o tyle IgG CMV (cytomegalia) jest pozytywny
i wynosi 115 (norma podobno do 15 - tak pisało na wynikach). Niestety nie
zrobiono mi IgM CMV.
Jak sądzicie czy faktycznie przyczyną tamtego poronienie mogło być zarażenie
cytomegalia? Dodam, że moje dziecko od wrezśnia zaczęło chodzić do
przedszkola, które podobno jest siedliskiem tego wirusa. Trochę przed tym
poronieniem byłam przeziębiona, ale w końcu w listopadzie nie wydawało sięto
niczym dziwnym. Ale może to było cytomegalia?
Reasumując jestem ciekawa czy:
1) cytomegali była przyczyną poronienia
2) czy to wymaga leczenia czy przechodzi samo
3) czy fakt, że to przebyłam jakoś uchroni w przypadku następnej ciąży
Oczywiście wybieram się z tym do lakarza, ale będzie to dopiero w przyszłym
tygodniu.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.

mika

2. Data: 2005-03-10 13:40:01

Temat: Re: poronienie a cytomegalia
Od: "UlaPod" <u...@U...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Wirus CMV moze doprowadzić do obumarcia płodu.
Na pewno przed następną ciąża musisz odczekać kilka miesięcy jesli teraz
aktualnie jesteś zakażona (chyba 6 mies ale jescze zapytaj się dokładnie
swojego gin.).
Pociecha jest taka, że wtórne zakażenie CMV w ciąży (czyli gdybyś zaraziła
się w następnej ciązy jeszcze raz) nie jest tak bardzo groźne jak pierwotne
(to samo dotyczy TOXO).

trzymaj się

ula

3. Data: 2005-03-10 14:21:57

Od: Meg <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

mika napisał(a):
> [...]
> Oczywiście wybieram się z tym do lakarza, ale będzie to dopiero w przyszłym

tu troche pisze
http://serwisy.gazeta.pl/zdrowie/1,51237,70735.html

pozdr Magda

4. Data: 2005-03-10 18:00:02

Od: Vlad <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

mika wrote:

> [...]
> Oczywiście wybieram się z tym do lakarza, ale będzie to dopiero w przyszłym

70 % przyczyn poronień to wady genetyczne zarodka. Nie wykonuje się
badań genetycznych resztek po poronieniu bo i po co.
A co do CMV. W żadnym kraju nie jest o badanie screeningowe ani
obligatoryjne w ciąży .
Pozwolę sobie na cytat z podręcznika Gabbe'a ( "Obsatetrics - normal and
problem pregnancies"):

At the present time, a vaccine for CMV is not available. Antiviral
agents such as ganciclovir and foscarnet have moderate activity against
CMV, but their use is limited primarily to treatment of severe
infections in immunocompromised patients. Accordingly,
obstetriciangynecologists should focus most of their attention on
educating patients about preventive measures.
One of the most important interventions is helping patients understand
that CMV infection can be a sexually transmitted disease and that sexual
promiscuity significantly increases an individual's risk of acquiring
the infection. Individuals who have multiple sexual partners should be
counseled that latex condoms provide an effective barrier to
transmission of CMV.[96] Another important intervention is educating
health care workers, day-care workers, elementary school teachers, and
mothers of young children about the importance of simple infection
control measures such as handwashing and proper cleansing of
environmental surfaces. Obstetricians and pediatricians must be
consistently aware of the importance of transfusing only CMV-free blood
products to fetuses, neonates, pregnant women, and immunocompromised
patients, and screening potential donors
of organs and semen for CMV infection.[71] Finally, health care workers
must adhere to the principles of universal precautions when treating
patients and handling potentially infected body fluids.[84]
For several reasons, routine prenatal screening for CMV infection is not
recommended. First, laboratory resources could be overwhelmed if all
pregnant women were screened. Second, if laboratories do not ensure a
high level of quality control, the interpretation of serologic tests may
be confusing and may lead to incorrect and irreversible interventions
such as pregnancy termination. Third, neither antiviral chemotherapy nor
immunoprophylaxis is available to protect the fetus or neonate.
Accordingly, screening should be limited to women who have symptoms
suggestive of acute CMV infection, who have had definite occupational
exposure to CMV, or who are immunocompromised.

Notabene rutynowy screening w kierunku toxo również nie jest zalecany.
Regularnie trafiają sie pacjetki wpadające do gabinetu z przerażeniem w
oczach : doktorze moje dziecko będzie miało toxoplazmozę. A w wynikach
wzrost IgG z 15 na 18 .
Może i to okrutne co napiszę ale jedno poronienie to jeszcze nie powód
do rozpaczy nawet jeżeli jest to wyczekiwana ciąża . po 2 ( niektórzy
uważają ,że po 3) poronieniach należy wykonac badania w kierunku chorób
autoimmunologicznych, HSG,, badania hormonalne, genetyczne.
A jedna dobra wiadomośc , którą niesie przebycie poronienia: mogę mieć
dziecko! to fatalne zdarzenie wyklucza część diagnostyki, która muszą
przejśc pary nie mogące w ogóle zjść w ciążę.
Vlad

5. Data: 2005-03-10 18:04:42

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vlad" <v...@g...pl> napisał w wiadomości

( niektórzy
> uważają ,że po 3) poronieniach należy wykonac badania w kierunku chorób
> autoimmunologicznych, HSG,, badania hormonalne, genetyczne.

A warto też histeroskopię? I co konkretnie z hormonalnych?

Pozdr. Ewa

6. Data: 2005-03-10 18:42:56

Od: Vlad <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa W wrote:

> Użytkownik "Vlad" <v...@g...pl> napisał w wiadomości
>
> ( niektórzy

> A warto też histeroskopię? I co konkretnie z hormonalnych?

Njpierw hsg (wady rozwojowe macicy lepiej widać na zdjęciu rtg)
ewentualnie histeroskopię, jeżeli jest przegroda i można by ją usunąć
histeroskokopowo, ewent. usunięcie zrostów wewnątrzmacicznych.
Hormony: zależy czy kobieta miesiączkuje regularnie, czy nie , czy ma
wąsy i brodę ( zdarza się!) czy ma wyciek z piersi.
najczęściej TSH, fT3, fT4, profil PRL, komplet androgenów, FSH , LH,
estradiol, progeteron 2x w drugiej fazie cyklu, profil kortyzolu.
Dalej w zależności od tego co wyjdzie.
Pozdro, Vlad

7. Data: 2005-03-10 20:57:00

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> najczęściej TSH, fT3, fT4, profil PRL, komplet androgenów, FSH , LH,
> estradiol, progeteron 2x w drugiej fazie cyklu, profil

Dzięki za info.

Pozdr. Ewa

PUCHNĄCE SKRONIE
Czy to cisnienie?