poszukuje przepisu na ciasteczka z marmoladka

1. Data: 2004-03-26 19:36:33

Temat: poszukuje przepisu na ciasteczka z marmoladka
Od: "..." <t...@z...zyjgchdu.drl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Poszukuje przepisu na takie ciasteczka z marmoladka, bardzo czesto spotykane
w cukierniach (na wage) - sa okragle lub owalne, wyciskane jakby szpryca, z
kropla marmoladki na srodku. Nie przekladane marmolada a jakby pieczone z ta
wlasnie nalozona kropa :) Nie sa one kruche, raczej ucierane, cos jakby
piaskowe. Nie wiem czy gdyby zrobic je np z ciasta na babke piaskowa to by
nie wyszly podobne. Pytanie tylko co z ta marmoladka-czy to ma byc dzem czy
konfitura czy po prostu marmolada.... I kiedy nalezy ja nakladac-przed
wlozeniem do piekarnika (na to wyglada gdyz marmoladka jest jakby zatopiona
lekko w ciescie) czy moze po lekkim podpieczeniu.... Pozdrawiam i bede
wdzieczna za wszystkie sugestie....

1. Data: 2004-03-26 23:51:06

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le vendredi 26 mars 2004 ? 20:36:33, ... a écrit :

> [...]
> wlasnie nalozona kropa :) Nie sa one kruche, raczej ucierane, cos jakby

To jest ciasto "sablé" (doslownie "piaskowe" po fr., ale nie nasze
piaskowe). Jest to kruche ciasto z wieksza (niz zazwyczaj) zawartoscia
cukru.

> [...]
> wlozeniem do piekarnika (na to wyglada gdyz marmoladka jest jakby zatopiona

IMHO kwestia odpowiedniego wydrazenia.

> czy moze po lekkim podpieczeniu....

Konfitury wyschna ale sie nie zageszcza. Mysle ze nalezy nakladac po wyjeciu z
piekarnika.

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2004-03-29 08:06:12

Od: "Zora" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To jest ciasto "sablé" (doslownie "piaskowe" po fr., ale nie nasze
> piaskowe). Jest to kruche ciasto z wieksza (niz zazwyczaj) zawartoscia
> cukru.

Poszłam tym tropem i znalazłam coś.

Ciasteczka piaskowe - Sables
-"Kuchnia francuska na co dzień i od święta" BarbaraBuczma Bożena Bonik:

125g mąki
60g cukru,
60g masła lub margaryny,
1 żółtko, szczypta soli

miękkie masło utrzeć z cukrem na puszystą masę , podkoniec ucuerania dodać
żółtko i sól
mąkę wsypać do misy, włożyć utartą masę , połączyć z mąką pocierając dłońmio
siebie, ugormować kulę i odłożyć na 1 godz.do lodówki,
Formować ciasteczka, piec w średnio nagrzanym piekarnikun10-12 min, zdejmować z
blachy po ostudzeniu.
Uwaga: powinny byc koloru piasku, nie przypieczone.

Jeśli spróbujesz to napisz, proszę jak poszło.

Pozdrawiam Zora

1. Data: 2004-03-29 18:43:13

Od: " " <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

.. <t...@z...zyjgchdu.drl> napisał(a):

> [...]
> lekko w ciescie) czy moze po lekkim podpieczeniu.... Pozdrawiam i bede

nawet gogle nie zaszalaly :( http://www.google.pl/search?hl=pl&ie=UTF-
8&oe=UTF-8&q=ciasteczka+z+marmoladka&lr=

pozdrawiam,
ciotka klotka
facet moze mi pantofelki polukrowac

nowa nalesnikarnia w wwie:)
prosba o przepis na salatke ziemniaczana z kielbasa
Pyzy - pyszne wyszły
moje podniebienie oszalalo z zachwytu...
przepis na sernik z gotowanymi jajkami, proszę