potega ułamka dziesiętnego

1. Data: 2002-11-09 06:11:37

Temat: potega ułamka dziesiętnego
Od: a...@p...gazeta.pl (A) szukaj wiadomości tego autora

czy może mi ktoś wyjaśnic jaka jest różnica pomiedzy
(0,2)do potęgi drugiej, a
0,2do potęgi drugiej
dzięki

------------ R E K L A M A ------------
Najważniejsze wypowiedzi najważniejszych ludzi! Codziennie w Twoim telefonie
komórkowym, wybrane przez dziennikarzy Gazety Wyborczej CYTATY DNIA. Zobacz:
http://www.gazeta.pl/politycy/
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.soc.edukacja

2. Data: 2002-11-09 06:55:42

Temat: Re: potega ułamka dziesiętnego
Od: "Joya" <J...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "A" <a...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> czy może mi ktoś wyjaśnic jaka jest różnica pomiedzy
> (0,2)do potęgi drugiej, a
> 0,2do potęgi drugiej
> dzięki

(0,2)^2 - 0,2^2 = 0 jednak taki zapis nie jest do konca poprawny, bo jak
wiadomo wszystkie ułamki jak potegujemy to musimy zapisac w nawiasie.

a gdyby przypadkiem chodziło ci o ułamek okresowy to:
[0,(2)]^2 - [0,2]^2 = (2/9)^2 - 0,04 = 4/81 - 1/25 = 19/2025

3. Data: 2002-11-09 10:24:27

Od: Sławomir Żaboklicki <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "A" <a...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> czy może mi ktoś wyjaśnic jaka jest różnica pomiedzy
> (0,2)do potęgi drugiej, a
> 0,2do potęgi drugiej

Tylko w czytelnosci. Nawiasy, oprócz sytuacji, gdzie są konieczne
dla określenia kolejności działań, możesz wstawiać wszędzie tam, gdzie
istnieje większe niebezpieczeństwo, że wykonujący Twoje działanie źle
je odczyta np. weźmie przecinek za kropkę oznaczającą mnożenie.
Kiedyś amerykanie nie trafili w Wenus, bo w programie obliczającym
orbitę rakiety pomylili kropke z przecinkiem. Ja sam spędziłem
kiedyś trochę czasu szukając błędu w instrukcji
prostal := prosta1 + x(l);

Pozdrawiam
SZ

4. Data: 2002-11-09 14:46:30

Od: "maciej" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "A" <a...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> czy może mi ktoś wyjaśnic jaka jest różnica pomiedzy
> (0,2)do potęgi drugiej, a
> 0,2do potęgi drugiej

(0,2) to przedział liczbowy. (0,2)^2 to oznaczenie iloczynu kartezjańskiego
dwóch takich przedziałów. Wynikiem jest zbiór punktów płaszczyzny tworzących
kwadrat o wierzchołkach (0,0), (0,2), (2,0), (2,2).

0,2^2=0,04

maciej

Ustna informatyka na maturze
WOJCIECH EICHELBERGER-wykład i spotkanie
Imperiałizm i Kolonializm na przełomie IXI i XX w.
NIEMIECKI - GR. DYSKUSYJNA
Poszukuję kontaktów.