potrawy z prodiża

1. Data: 2000-07-05 13:45:13

Temat: potrawy z prodiża
Od: "Jarek" <n...@u...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety nie mam normalnej kuchenki i co za tym idzie - piekarnika. Mam za
to mały prodiż...
Proszę o przepisy na potrawy i słodkości z prodiża....

Jarek

1. Data: 2000-07-05 14:00:50

Temat: Re: potrawy z prodiża
Od: "Agnieszka" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podaje Ci przepis do ktorego oprocz prodiza bedziesz musial uzyc patelni i
garnka :)
nalesniki zapiekane w sosie pomidorowym i parmezanem
nalesniki standardowe, a nadzienie mniam mniam - proporcje "na oko": bialy
tlusty ser, czarne oliwki (drylowane), natka pietruszki, cebulka, kilka
zabkow czosnku, swieza bazylia (moze byc proszkowana), sol, pieprz, do
smaku, oliwa z oliwek.
Czosnek do serka wyciskamy, oliwki wkrajamy (byle nie za drobno), natke
pietruszki posiekana dodajemy (ja lubie duzo pietruszki - 1 peczek do
nadzienia a drugi do sosu), drobniutko posiekana cebulke dodajemy tez
(cebulki malo), do kompletu siekamy bazylie (lub sypiemy proszkowa), solimy,
pieprzymy i wszystko dokladnie mieszamy. Mozna dodac 1 lyzke oliwy z
oliwek - to bedzie mialo lepsza konsystencje. Nadzienie gotowe.
Teraz sos: na dno garnka wylewamy troche oliwy z oliwek, na niej rumienimy
kilka zabkow czosnku. Gdy czosnek sie zrumieni dodajemy posiekana natke
pietruszki, chwile smazymy i dodajemy pomidorki (posiekane) obrane ze skorki
lub koncentrat (jak koncentrat to i wody dolewamy troszeczke). Dusimy jakies
3 minutki a nastepnie dodajemy swieza lub proszkowa bazylie i dusimy
nastepne 5 minutek.
A teraz FINAL:
Na dno prodiza wylewamy troche sosu, ukladamy nalesniki (mozna pietrowo)
zalewamy sosikiem, posypujemy parmezanem i pieczemy ok. 25 min - tak by
parmezan sie rozpuscil lub leciutko przyrumienil.
SMACZNEGO!!!
nie jest to danie dla niecierpliwych ale za to jakie smaczne!!!!!!!

1. Data: 2000-07-06 09:47:16

Od: "Martucha" <c...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja tez przez dlugi czas uzywalam prodiza (okraglego) i przyznam szczerze, ze
wole prodiz niz normalny piekarnik. Najlepiej wychodzi kurczak albo jego
czesci pieczone w prodizu, schabik, wolowinka, cielecinka ... wlasciwie
wszystko co sie piecze w piekarniku, ale w wielkosci odpowiedniej do
wymiarow prodiza :)) Cista tez mi wychodzily dobre :))

Powodzenia,

Marta

Jak zamrazac warzywa?
pizza i stogonow