potworny ból głowy (marny ciąg dalszy)

1. Data: 2002-05-14 13:31:33

Temat: potworny ból głowy (marny ciąg dalszy)
Od: Mich <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Dajmy neurologowi, ktory leczy pacjentke "szanse" - zaczal slusznie
> od prostszych badan (EEG). Tomograf nie jest szkodliwy, jesli jest
> potrzebny

Witam,
Niektórzy z Was prosili abym dała znać co się dalej ze mną dzieje.
Dziś byłam u neurologa z wynikami EEG. Opowiedziałam o wszystkim
co się działo od ostatniej wizyty (to co tu również opisałam).
Większość z Was radziła/sugerowała tomografię komputerową.
A co orzekł pan doktor?

" DGN.Cephalea ad obs.Hyperreflexia dex.
Wobec zgłaszanych dolegliwości oraz zapisu EEG w chwili
obecnej nie ma wskazań do dalszej diagnostyki."

Nie mogłam uwierzyć jak to usłyszałam!A poźniej przeczytałam
na karcie porady specjalistycznej. Czy faktycznie to wszystko co Wam
opisywałam
jest tylko moim jakims urojeniem???? Czy moje dolegliwości
są takie banalne? Tylko dlaczego tak mi z tym trudno żyć?

W "leczeniu" zaproponowano:
- utrzymanie Divascanu 2x1 ( w razie silnego bólu do 3x2)
- doraźnie w razie silnego bólu Cataflam 2x50 mg
- poza tym Ibuprom w razie potrzeby (to nic, ze zjadłam tego juz ponad
200 sztuk)

Mi osobiście ręce opadły........

Beata

2. Data: 2002-05-14 14:26:37

Temat: Re: potworny ból głowy (marny ciąg dalszy)
Od: "Anna" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> - doraźnie w razie silnego bólu Cataflam 2x50 mg
> - poza tym Ibuprom w razie potrzeby (to nic, ze zjadłam tego juz ponad

Nie ma żle. ja dostałam polecenia pozbycia sie kataru - i właśnie na to
jakies tabletki (o dosyc niskiej skuteczności-moim zdaniem).
pozdrowienia
Anka

3. Data: 2002-05-14 14:48:26

Od: "regen" <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mich" <M...@c...pl> napisał w wiadomości

> Witam,
> A co orzekł pan doktor?

> Mi osobiście ręce opadły........

Witam !

Z drugiej strony neurolog ma pewnie dziennie kilkunastu pacjentów z tego
typu dolegliwościami. Jeśli każdego wysyłałby na KT to wkrótce jego
przychodnia zbankrutowałaby. Tu na liście wiemy tylko tyle co nam napisalas.
Doktor neurolog pewnie zrobił to , co trzeba - zebrał wywiad, zbadał ,
zrobił EEG i uznał , że to mu wystarczy do postawienia rozpoznania i
leczenia.
Myślę, że wszystko jest tak jak być powinno.

Pozdrawiam

regen

4. Data: 2002-05-14 15:17:00

Od: Mich <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> leczenia.
> Myślę, że wszystko jest tak jak być powinno.

Mam nadzieje, ze nie ma jednak codziennie kilkunastu pacjentow, ktorych
boli glowa od 3 miesiecy, coraz mocnej,czesciej i ktorzy zjadaja ponad 200 szt.
Ibupromow. Pacjentow, ktorym sie nie polepsza a pogarsza. To by swiadczylo, ze
mamy naprawde chore spoleczenstwo.

Nie domagam sie za wszelka cene TK. Wiem, ze On ma wiedze i doswiadczenie i ze
pewnie wie lepiej co robic.
Osobiscie pragne tylko aby mnie przestalo bolec. Boje sie aby czegos nie
przegapic.
Juz kiedys znalazlam sie na granicy zycia i smierci przez zlekcewazenie pewnych
symptomow choroby (zlekcewazenie zarowno przeze mnie jak i lekarza).
Dotyczyło to jednak zupełnie innej dziedziny.

Beata

5. Data: 2002-05-14 18:59:18

Od: "Karolina" <k...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> symptomow choroby (zlekcewazenie zarowno przeze mnie jak i lekarza).
> Dotyczyło to jednak zupełnie innej dziedziny.

Czesc
Jezeli chodzi o diagnostyke obrazowa osrodkowego ukladu nerwowego to
zalecalabym rezonans magnetyczny.(MR).Jest to badanie znacznie mniej
obciazajace pacjenta(a wlasciwie w ogole)-niestety drozsze od TK.Jezeli
lekarz bedzie sie dalej opieral z dalsza diagnostyka to proponuje zmienic
lekarza lub zrobic rezonans prywatnie.Niestety nie dysponuja nim wszystkie
osrodki radiologii ale zawsze mozna pojechac gdze indziej i jednak ten
rezonans wykonac.Tzn nie dac sie zbyc-"zrobimy pani TK bo rezonansu nie mamy
a skierowanie do innego osrodka kosztuje"
Pozdrawiam Karolina

6. Data: 2002-05-14 21:36:28

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 14 May 2002, Karolina wrote:

> rezonans wykonac.Tzn nie dac sie zbyc-"zrobimy pani TK bo rezonansu nie mamy
> a skierowanie do innego osrodka kosztuje"
> Pozdrawiam Karolina

to jest kwestia pilnosc. Jesli jest potrzebne pilne badanie glowy
a osrodek ma dobry KT albo nawet sredni KT na miejscu - to lepiej
zrobic to badanie i od razu cos moze wiedziec niz uruchamiac procedure
zalatwiania i czekania w kolejce na NMR. Jesli mozna czekac z diagnostyka
to mozna czekac na NMR. To tak na zasadzie "lepszy wrobel w garsci..."

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

7. Data: 2002-05-14 21:57:43

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 14 May 2002, Mich wrote:

> [...]
> - doraźnie w razie silnego bólu Cataflam 2x50 mg
> - poza tym Ibuprom w razie potrzeby (to nic, ze zjadłam tego juz ponad

Neurolog na podstawie przeprowadzonej diagnostyki - wlasnego badania
i EEG rozpoznal naczynioruchowe bol glowy i dal takie leczenie.
Nie da sie z jego diagnoza dyskutowac w Internecie natomiast nie
oznacza to wcale ze jest to przyjemna choroba. Choroba jest nieprzyjemna
ale jesli rozpoznanie jest postawione prawidlowo to tak sie ja leczy.
Pytanie - czy ta diagnoze nalezaloby jeszcze jakos weryfikowac -
nie czuje sie kompetentny aby sie wypowiadac - to jest domena
neurologow - jesli ktos z tej specjalnosci przeglada postingi
moze bedzie czul sie na silach wypowiedziec. :-)

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]