powiększona źrenica

1. Data: 2006-01-22 17:52:11

Temat: powiększona źrenica
Od: "sure2" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podczas nauki zakładania szkieł kontaktowych zauważyłam, że syn ma prawą
źrenicę zazwyczaj większą od lewej. Nie miał przy tym żadnych kropli
rozszerzających źrenicę. Źrenica reaguje na światło, ale zwęża się słabiej niż
lewa. Co może być przyczyną tego stanu rzeczy - czy mogło zdarzyć się
uszkodzenie mechaniczne podczas zakładania szkieł?!? Do jakiego lekarza udać
się, żeby to obiektywnie zdiagnozować?

Agata

2. Data: 2006-01-22 18:00:45

Temat: Re: powi?kszona 1/4 renica
Od: fizzzi <f...@...e.z.to.ciach.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 22 Jan 2006 18:52:11 +0100, sure2 <s...@p...onet.pl>
wrote:

> [...]
> lewa. Co może być przyczyną tego stanu rzeczy - czy mogło zdarzyć się
> uszkodzenie mechaniczne podczas zakładania szkieł?!? Do jakiego lekarza

do neurologa

Fizzzi
Registered Linux user #405773
|Duron800|256MB-RAM|10GB-HDD|GeForceMX440-64MB|Ubunt
u 5.10|Opera8.51|Gnome|
GG#5311582

3. Data: 2006-01-22 21:02:28

Temat: Re: powiększona źrenica
Od: "sure2" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> do neurologa

...a jakieś sugestie co do przyczyn? Czy te szkła kontaktowe mogą mieć coś z
tym wspólnego? Czy jest szansa, że to "naturalne", "rozwojowe" i że minie?

A.

4. Data: 2006-01-22 21:10:19

Od: fizzzi <f...@...e.z.to.ciach.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 22 Jan 2006 22:02:28 +0100, sure2 <s...@p...onet.pl>
wrote:

> [...]
> coś z
> tym wspólnego? Czy jest szansa, że to "naturalne", "rozwojowe" i że

tak jest szansa.
Nic nie jest pewne.
Czasem sie tak zdarza i nie oznacza to nic powaznego.
Lepiej jednak zrobic badania. Elektroencefalograf, tomografia komputerowa
mozgu.

5. Data: 2006-01-23 14:11:48

Temat: Re: powiĂŞkszona Âźrenica
Od: "sure2" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czasem sie tak zdarza i nie oznacza to nic powaznego.
> Lepiej jednak zrobic badania. Elektroencefalograf, tomografia komputerowa
> mozgu.

---
> Fizzzi

Jesteśmy umówieni do okulisty i neurologa - dziecięcego! Bo taki 15-latek 1,80m
to nadal dziecko, a neurologów dziecięcych jak na lekarstwo, zwykli "dorośli"
nie chcieli przyjąć. A dzisiaj objaw sam się prawie wycofał, gdyby nie pamięć
tego co wczoraj, nie zauważyłabym, że coś jest nie tak - może faktycznie oko
było zmęczone po zakładaniu szkieł kontaktowych?. To chyba dobry znak, chociaż
zbadamy to zjawisko mimo wszystko...

Agata

6. Data: 2006-01-23 14:32:12

Od: fizzzi <f...@...e.z.to.ciach.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 23 Jan 2006 15:11:48 +0100, sure2 <s...@p...onet.pl>
wrote:

> [...]
> oko
> było zmęczone po zakładaniu szkieł kontaktowych?.

nie wiem, zmeczenie oczu objawia sie chyba ich przekrwieniem ?

7. Data: 2006-01-23 19:41:52

Od: "Janusz z Galicji" <s...@w...minionych.dni> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

| Podczas nauki zakładania szkieł kontaktowych zauważyłam,
| że syn ma prawą źrenicę zazwyczaj większą od lewej.
| Nie miał przy tym żadnych kropli rozszerzających źrenicę

Pewna znajoma niewiasta miała takie znacznie różniące
się źrenice. Taka uroda, diagnostyka przeprowadzono
dawno temu - głęboka? norma?, przynajmniej neurologicznie
i okulistycznie:-).
Biedaczka studiowała jednak medycynę, była więc wysyłana
do neurologia przez nieznajomych (bo znajomi wiedzieli
co jest...) ze studiów, bywało, i kilkanaście razy dziennie.
Od studentów po samą górę. Sądzę, że jej to dokuczało,
ale była też pełna poczucia humoru, nie obrażała się,
twierdziła zalotnie, że to taki test na spostrzegawczość...
Ruda była, hej:-)
Niektórzy, co bardziej energiczni, od razu sięgali
po oftalmoskop jak był pod ręką.
A do neurologa proszę się wybrać możliwie szybko...

Pozdrawiam Janusz z Galicji

8. Data: 2006-01-23 20:49:08

Od: fizzzi <f...@...e.z.to.ciach.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 23 Jan 2006 20:41:52 +0100, Janusz z Galicji
<s...@w...minionych.dni> wrote:

> [...]
> i okulistycznie:-).
> Biedaczka studiowa?a jednak medycyn?, by?a wi?c wysy?ana
> do neurologia przez nieznajomych (bo znajomi wiedzieli
> co jest...) ze studiów, bywa?o, i kilkana?cie razy dziennie.
> Od studentów po sam? gór?. S?dz?, ?e jej to dokucza?o,
> ale by?a te? pe?na poczucia humoru, nie obra?a?a si?,
> twierdzi?a zalotnie, ?e to taki test na spostrzegawczo?ae...
> Ruda by?a, hej:-)
> Niektórzy, co bardziej energiczni, od razu si?gali
> po oftalmoskop jak by? pod r?k?.
> A do neurologa prosz? si? wybraae mo?liwie szybko...

ja tez czasem bez zadnej przyczyny mam powiekszona jedna zrenice.

9. Data: 2006-01-23 21:38:14

Od: "sure2" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>    Pewna znajoma niewiasta miała takie znacznie różniące
> się źrenice. Taka uroda, diagnostyka przeprowadzono
> dawno temu - głęboka? norma?, przynajmniej neurologicznie
> i okulistycznie:-).
(...)

>    A do neurologa proszę się wybrać możliwie szybko...
>
>    Pozdrawiam    Janusz z Galicji

Dziś byliśmy u okulisty, oprócz tego objawu (widocznego przy słabszym świetle -
w dzien jest ok), oczy bez zmian. Na razie okulista trochę mnie uspokoił, ale
nie do końca. To może być np. wynik jakiegoś urazu oka, niestety żadnych urazów
nie pamiętam, oprócz tych z wczesnego dzieciństwa syna. Chyba nie jest możliwe,
żebym dotychczas nie zauważyła? różnicy?
Neurolog jutro...

Agata

Tik nerwowy
skurcze mięśni nóg