poziom potasu w surowicy pacjent po NZK w 2005

1. Data: 2009-10-03 16:41:29

Temat: poziom potasu w surowicy pacjent po NZK w 2005
Od: Marek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Po zawale (NZK w 2005, skuteczna defibrylacja...) , wiek 77
leki:
xartan 2* 25 mg
metocard 1*50 mg /rano/
furosemid 1*40 mg /rano/
aspargin 2 tabletki rano
polocard 1*75 mg

Choroby współistniejące: cukrzyca leczona insuliną

Dzisiejsze wyniki badań biochemicznych:
Na 141, K: 5.04
glukoza 12.0
kreatynina:87
cholesterol 171
Trójglicerydy 144

Od kilku dni problemy z nadciśnieiem = nocne skoki cisnienia leczone
podjęzykowo 12.5 mg captoprilu (1 -2 tabletek)

NIepokoi mnie ten potas. Jest w górnym przedziale normy, czy nie za duży ?
Czy uzasadnia obniżenie dawki asparginu, który ma ograniczać utratę potasu
(diuretyk=furosemidum) ? Z drugiej strony w 2005 przy NZK tego potasu było
3.2 mmol/l W poniedziałek wyprawa do kardiologa. Czy utrzymanie takich
dawek jak powyżej nie będzie niebezpieczne =hipercaliemia?

2. Data: 2009-10-04 18:42:35

Temat: Re: poziom potasu w surowicy pacjent po NZK w 2005
Od: "regen" <regen........@.........os.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek" < > napisał w wiadomości
> [...]
> 3.2 mmol/l W poniedziałek wyprawa do kardiologa. Czy utrzymanie takich
> dawek jak powyżej nie będzie niebezpieczne =hipercaliemia?

Poziom potasu jest b. dobry. Myslę, że idealny dla tego chorego jest między
4,5 a 5,5 mmol/l.
Co to za wynik- kreatynina 87 ? Chyba 0,87 mg% ? Dobrze byłoby oznaczać co
jakiś czas poziom potasu i kreatyniny.
Niepokojący jest poziom glukozy. Nie napisałeś jednostek. Pewnie to mmol/l.
Jeśli nie jest to wyjątkowy wynik, to wymaga wizyty u lekarza.

Pozdrawiam-
regen

3. Data: 2009-10-05 21:39:19

Od: "BUC" <3...@a...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> 3.2 mmol/l W poniedziałek wyprawa do kardiologa. Czy utrzymanie takich
> dawek jak powyżej nie będzie niebezpieczne =hipercaliemia?

Działaniem niepożądanym stosowania inhibitorów konwertazy angiotensyny
(captopril) jest hiperkaliemia. Ponadto w/w osoba ma dodatkowe czynniki
predysponujące do jej wystąpienia w trakcie terapii inhibitorem konwertazy
tj. wiek i równoczesne stosowanie NLPZ-u (polocard). Przy włączeniu
inhibitorów konwertazy do leczenia należy monitorować poziom potasu przy
takich wskazaniach. Warto przedyskutować sprawę z kardiologiem.

4. Data: 2009-10-05 21:40:39

Od: "BUC" <3...@a...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BUC" <3...@a...gda.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> inhibitorów konwertazy do leczenia należy monitorować poziom potasu przy
> takich wskazaniach. Warto przedyskutować sprawę z kardiologiem.

P.S.
Równoczesne stosowanie inhibitorów receptora dla angiotensyny (xsartan)
również jest czynnikiep predysponującym do wystąpienia hiperkaliemii.

Leczenie radiojodem
Grypa i szczepionki ???
świńska czy tylko grypa?
Dlaczego lubimy kawe?
Nazwa urządzenia (miernika) do badania jak na obrazku