pralka - ile obrotów

11. Data: 2005-11-08 16:30:26

Temat: Re: pralka - ile obrotów
Od: Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> szukaj wiadomości tego autora

> widoczna róznica między 800 - 1000 obr/min ?

żona mówi że testowała u kogoś, i że jest bardzo duża różnica. 800 to
trochę musi powisieć, a na 1000 to rozkładała tylko na desce do prasowania
by podeschło.
--
___________________________________________MAT______
__

12. Data: 2005-11-08 17:06:10

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz W. Fedorynski <a...@z...mimuw.edu.pl> wrote:

> Skąd pomysł, że dwukrotnie większa siła to dwukrotna różnica
> jakości?

Z osobiście przeprowadzanych empirycznych doświadczeń: jedno
pranie (typowe) kiedyś doświadczalnie odwirowałem na 800 zamiast
na 1000, ocena "2x" jest dokonana na oko oczywiście, ale takie
wrażenie sprawiało i mniej więcej o tyle dłużej schło.

J.

13. Data: 2005-11-09 08:02:41

Od: Ormianin <o...@c...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 8 Nov 2005 14:04:03 +0100, na pl.rec.dom, 666 napisał(a):

> Polecam jakieś 1200 obr./min lub lepiej, n

Napisz jak to pranei wyglada po takim odwirowaniu? Jak odwirowywalem na 800
to niektore rzeczy naprawde sie niszcza, sa pomiete

14. Data: 2005-11-09 08:27:38

Od: barney <barney@[WON]adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ormianin napisał(a):

> Napisz jak to pranei wyglada po takim odwirowaniu? Jak odwirowywalem na 800
> to niektore rzeczy naprawde sie niszcza, sa pomiete

Nie przesadzaj, mam na sobie rzeczy odwirowane wczoraj wieczorem na
1000, bez prasowania i zapewniam Cie ze nie wygladam jak lump ;)
Nic sie tez nie niszczy, to jakis mit bo slysze go juz ktorys raz.

barney

...niczyje mienie, zdrowie ani zycie nie jest bezpieczne kiedy obraduje
Sejm... - "JKM"

15. Data: 2005-11-09 09:06:50

Od: "Mariusz" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> żona mówi że testowała u kogoś, i że jest bardzo duża różnica. 800 to
> trochę musi powisieć, a na 1000 to rozkładała tylko na desce do prasowania
> by podeschło.
> --

Czyli idąc dalej użytkownicy pralek którzy mają 1200 i więcej
wyjmują już suche pranie ? ;-) pozostaje tylko je wyprasować ;-)

A tak na poważnie mam Bosha i przy prędkości wirowania 1200
pranie wygląda naprawdę fatalnie. (mimo włączonej ochrony przed
zagnieceniami)
większość rzeczy piorę na 800 i to w zupełności wystarczy.

Pozdrawiam
Mariusz

----
Auto Szyby K.R.Glass Maria Koberska
Ponad 8000 szyb samochodowych, profesjonalny montaż, atrakcyjne ceny,
wysyłka szyb firma kurierska. - zapraszamy!
http://www.szybykoberski.pl

16. Data: 2005-11-09 10:40:54

Od: "ania" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz"

> A tak na poważnie mam Bosha i przy prędkości wirowania 1200
> pranie wygląda naprawdę fatalnie. (mimo włączonej ochrony przed
> zagnieceniami)
> większość rzeczy piorę na 800 i to w zupełności wystarczy.

wszystko wiruje na 1600 od 5 lat i ani jedna rzecz sie nie zniszczyla a do
tego zelazko jest moim wielkim wrogiem wiec jak go wlaczam to jedynie do
koszul (bo to specyficzna czesc garderoby, nawet jakby sie ich nie wirowalo
to i tak prasowac trzeba)
wiruje len wieszam na sznurku i nie trzeba prasowac
firanki daje na max 800 i bardzo delikatne swterki, ale moze kiedys tez
przetestuje 1600:-)

--
ania ----------------------------
www.aem.pl GG: 1145538

17. Data: 2005-11-09 11:02:21

Od: " 666" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rzeczy się mną głównie wtedy, gdy po wirowaniu czekają w pralce na wyjęcie, wyjmuj od
razu po skończeniu cyklu.
JaC

18. Data: 2005-11-10 15:26:39

Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz napisał(a):

> A tak na poważnie mam Bosha i przy prędkości wirowania 1200
> pranie wygląda naprawdę fatalnie. (mimo włączonej ochrony przed
> zagnieceniami)
> większość rzeczy piorę na 800 i to w zupełności wystarczy.

Dyskusja przypomina ta o wyzszosci komputerow Amiga nad komputerami Atari :)

To bardzo powazny problem - 800, 1000, 1200 czy 1600. Im wieksza
predkosc obrotowa ma pralka tym wiecej kosztuje. Dwadziescia lat mialem
Polara ktorego predkosci obrotowej nie pamietam - teraz Indesita z 800 i
pranie TAK! jest mniej mokre jak sie wyjmie. Ale z drugiej strony jak
nie mialem samochodu to wychodzilem 7.30 i czasem sie spoznialem. Jak
mam to wychodze 7.45 i tez sie czasem spozniam - nie o technike chodzi
:) Czy ktos bedzie mial 800 czy 1000 czy wiecej to i tak nie od tego
zalezy na ktora rano mu to wyschnie bo o tym decyduje godzina o ktorej
pranie zrobi :) No wiec pytanie czy doplacanie kilkaset zlotych do
dodatkowych 100 czy 200 obrotow na minute ma sens...

> Pozdrawiam
> Mariusz

Z powazaniem
Juzek Kocimientka

19. Data: 2005-11-10 16:35:49

Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Juzek Kocimientka" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
[...] - teraz Indesita z 800 i
> pranie TAK! jest mniej mokre jak sie wyjmie.

No widzisz ja mam 1000 i nie powiem że pranie jest "mokre" tylko "bardzo
lekko wilgotne". A takie rzeczy jak polary - "praktycznie suche". To jest
chyba właśnie ta różnica między 800 a 1000 obrotów. Nawet latem zdarzało mi
się bezpośrednio założyć coś na siebie po wyjęciu z pralki. Nie wiem jak
odwirowuje pralka z 800 obrotami ale z tego co tu przeczytałem wnioskuję że
pranie jest raczej mokre.

20. Data: 2005-11-10 21:04:11

Od: " 666" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesli masz dwie taryfy, to często nastawiasz poczatek prania na 22:00
Dodatkowo, jeżeli lepiej odwirujesz pranie, to mniej syfu (kamienia, silikonu, sody)
w ubraniu zostaje po odparowaniu
resztek wody, czyli wieksze obroty wirowania to zdrowsza pralka :-))
JaC

> Czy ktos bedzie mial 800 czy 1000 czy wiecej to i tak nie od tego zalezy na ktora
rano mu to wyschnie bo o tym
decyduje godzina o ktorej pranie zrobi :)

poszukuje - okap kasetonowy ok 70cm szerokosci
Okap kuchenny do komina.
zlewozmywak granitowy - czy warto?
okleina
Tapeta z wlokna szklanego