pralka nie bierze wody

1. Data: 2005-09-15 07:58:45

Temat: pralka nie bierze wody
Od: "Piotr" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mam problem z pralką whirpool ładowaną od góry. pracowała biedna dobrze
przez 10 lat ale ostatnio chyba się zakamieniła. otóż nie pobiera wody albo
pobieranie trwa bardzo długo. podejrzewam, że gdzieś musiał się osadzić
kamień i stąd ten problem. sprawdziłęm wąż doprowadzający wodę ale tam nic
nie znalazłem. podejrzewam że gdzieś dalej może w okolicach pompy jest
kamień. jak go usunąć, może to jednak inna przyczyna? jednak stawiam na
kamień bo tydzień temu miałem ten sam problem ze zmywarką, też nie chciała
brać wody. przyszedł gostek i przeczyścił jakieś rurki i póki co zmyjka
chodzi.
Udzielając odpowiedzi proszę brać pod uwagę , że jestem baaardzo amatorskim
majsterkowiczem i mogę mieć problemy z bardziej zaawansowanymi czynnościami
;-) dlatego proszę o łopatologiczne tłumaczenie. chyba że w ogóle odradzicie
samodzielną naprawę.
pilnie czekam na odpowiedź.
Piotr G.

2. Data: 2005-09-15 12:25:03

Temat: Re: pralka nie bierze wody
Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Odkręć wąż doprowadzający wodę od pralki (przy samej pralce), puść wodę i
zobacz jak leci. Od razu dowiesz się gdzie jest zatkane - przed pralką, czy
w pralce. Przy okazji zajrzyj do przyłącza w pralce, czy tam nie ma czegoś
do wyczyszczenia. Ostatecznie pozostaje rozmontowanie elektrozaworu.
JAck

3. Data: 2005-09-15 12:35:32

Od: "Piotr" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzięki, spróbuję.

Piotr G.

4. Data: 2005-09-15 19:01:19

Od: "Krzysztof" <r...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może na dopływie wody jest jakiś filtr który się zapchał.

Użytkownik Piotr <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:dgbpqv$pia$...@n...onet.pl...

5. Data: 2005-09-16 09:10:15

Od: "Piotr" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może na dopływie wody jest jakiś filtr który się zapchał.

właśnie! przy zaworze przeciwwypływowym (czy jakoś tak) okazało się, jest
filterek, któego wcześniej nie widziałem (trzeba było przechylić pralkę) po
oczyszczeniu jest OK.
dzięki za porady i pozdrawiam
Piotr G.

Fachowiec do hydrauliki i glazury
Lodówka, pralka - jakie polecacie?
Łazienka / kuchnia - jakie umywalki / kibelki etc polecacie - jestem zielony przez duże Ź
Grzyb na scianie - co poradzicie.
Firma BRW nie dotrzymała terminu z umowy