premia gwarancyjna z PKO

1. Data: 2003-11-19 15:55:41

Temat: premia gwarancyjna z PKO
Od: "Bartek S" <m...@a...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
czy wysokosc premii gwarancyjnej wyplacanej po zakupie mieszkania
za ksiazeczke zalożoną (ok 1983) w PKO
zależy od kwoty za jaką nabyto mieszkanie?

tzn czy jeśli mieszkanie będzie droższe to czy premia będzie wyższa?

--
milego dnia!
Bartek

1. Data: 2003-11-19 16:13:25

Temat: Re: premia gwarancyjna z PKO
Od: "Ania Onet" <a...@n...spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bartek S" <m...@a...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zależy od kwoty za jaką nabyto mieszkanie?
>
> tzn czy jeśli mieszkanie będzie droższe to czy premia będzie wyższa?

nie, zależy od kwoty jak jest na książeczce i od długości oszczędzania

pozdr
Ania tez wrocławianka

1. Data: 2003-11-19 21:48:44

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 19 Nov 2003, Bartek S wrote:

> czy wysokosc premii gwarancyjnej wyplacanej po zakupie mieszkania
> za ksiazeczke zalożoną (ok 1983) w PKO
> zależy od kwoty za jaką nabyto mieszkanie?

Nie zależy. Zależy od wielu skomplikowanych czynników (z grubsza rzecz
biorąc wyliczane jest, ile metrów mieszkania można było kupić za wpłacane
pieniądze w chwili wpłaty, a następnie mnożone jest to przez dzisiejszą
średnią cenę metra), ale od tego akurat nie.

Pozdrawiam,

Alojzy

1. Data: 2003-11-20 00:22:49

Od: "Bartek S" <m...@a...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

wzór znalazłem,
ale brakuje mi tych danych źródłowych

a ile trwa procedura orientuje sie ktoś?
od kiedy przy kupnie mieszkania [używanego] można się starać?

BSA

1. Data: 2003-11-20 16:02:43

Od: "Monika Paluszkiewicz" <m...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bartek S" <m...@a...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:bph32t$1m4f$1@News.K.PL...
> wzór znalazłem,
> ale brakuje mi tych danych źródłowych
>
> a ile trwa procedura orientuje sie ktoś?
> od kiedy przy kupnie mieszkania [używanego] można się starać?

Czesc,

Ja dlugo trwa procedura to pewnie zalezy od nastroju Pani w banku;-)
A tak serio. Mam to za soba, wiec co mi sie przypomina...
Premia zalezy od tego, jaka jej wysokosc ustali na dany kwartal GUS
(moja w ciagu dwoch lat od poprzedniego wyliczenia zmniejszyla sie z
2250 na 1700 zl). Odsetki uzbierane z oszczedzania to dzis drobiazgi
(choc za pierwsza wplate mozna czasem bylo kupic wiecej niz dzis za cala
wyplate np. po 10 latach oszczedzania:-(

Obliczanie premii trwa 1 miesiac.
Reszta zalezy od tego jakie mieszkanie kupujesz i czy np. Twoja
ksiazeczka byla zarejestrowana wczesniej w jakies spoldzielni (moja
byla, wiec jeszcze musialam leciec ja wyrejestrowac, do tego zalatwialam
cesje z ksiazeczki siostry... bardzo to bylo meczace, a pani w banku
ciagle sie przypominalo, ze cos jeszcze jest do zalatwienia:-(
Potem trzeba zgromadzic troche dokumentow. Nie wiem jak to jest w
wypadku mieszkania z rynku wtornego, ale w wypadku nowego musialam
przyniesc umowe plus jej kopie dla banku; zaswiadczenie od developera,
ze dla nas buduje; troche dokumentow dotyczacych samego developera (z
tego co pamietam takie, ktore swiadczyly, ze w zakresie dzialalnosci
maja budownictwo); pozwolenie na budowe z klauzula ostatecznosci;
aktualny wypis z ksiegi wieczystej (to akurat pewnie nie tylko dotyczy
mieszkan nowych).

A! I pamietaj, ze na rynku wtornym nie mozesz kupic mieszkania z kims na
pol (no chyba ze to rodzina), jesli chcesz dostac premie i ze po
podpisaniu aktu notarialnego masz 90 dni na zalatwienie formalnosci w
banku inaczej premia przepada:-(
Z tego co pamietam, zeby wydobyc premie z banku musisz uduwodnic, ze
miales juz wydatki na "cele mieszkaniowe" (jakas np. pierwsza wplata).
No i nie dostaniesz pieniedzy do reki - musisz podac kato developera
albo spoldzielnie albo osoby, od ktorej kupujesz mieszkanie.

Uff... to chyba tyle:-)
o reszte pytaj w banku:-)

pozdrawiam
monika

1. Data: 2003-11-20 16:05:57

Od: "Monika Paluszkiewicz" <m...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

> - musisz podac kato developera

hi, hi - konto oczywiscie;-)
jak nie robie polskich znakow to mi zanika instynkt unikania takich
bledow;-)

pozdrowko

1. Data: 2003-11-20 17:59:10

Od: "Bartek S" <m...@a...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> hi, hi - konto oczywiscie;-)

jak to konto developera?
jak kupije od pana X mieszkanie, to premie dostane
jak pokaze ze wplacilem panu X cos, i mam dac
numer konta pana X zeby to on dostał a nie ja?

1. Data: 2003-11-20 18:25:09

Od: "f." <...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bartek S" <m...@a...gazeta.pl> a écrit dans le message news:
bpj0vm$28eg$...@N...K.PL...

> jak to konto developera?
> jak kupije od pana X mieszkanie, to premie dostane
> jak pokaze ze wplacilem panu X cos, i mam dac
> numer konta pana X zeby to on dostał a nie ja?

no wlasnie, jesli trzeba aktu notarialnego, tzn.ze mieszkanie jest juz
kupione tzn. calosc juz jest zaplacona przeciez...
ja z kolei slyszalam ze trzeba w PKO konto otworzyc i na to konto wplywa
kasa.

pzdr
fela

1. Data: 2003-11-20 20:01:03

Od: edymon <e...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik f. napisał:

> ja z kolei slyszalam ze trzeba w PKO konto otworzyc i na to konto wplywa
> kasa.

Bzdura. Odbieralismy w kasie zywa gotowke.

Edytka-

"a ostatnio w polsce wszystko oprócz moczu to gówno
a ja i tak tu zostanę świadom, że jestem rżnięty równo"
stanisław krzysztof majda

1. Data: 2003-11-21 01:18:56

Od: "Bartek S" <m...@a...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bzdura. Odbieralismy w kasie zywa gotowke.

jeszcze pełzała? :)
a tak powazniej to ktos tu pokręcił z tym developerem,
bo pieniądze dostaje sie jednak na wlasne konto

BSA

nakladka higieniczna na sedes poszukiwana
TV- ile cali do mojego 17 m pokoju?
Kraków - inspektor budowlany poszukiwany
jaki grzejnik do garazu?
Poszukiwany stolarz w Warszawie