preparat polepszajacy pamiec

1. Data: 2003-10-10 18:49:58

Temat: preparat polepszajacy pamiec
Od: adrin <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc szukam jakiegos preparatu polepszajacego sprawnosc umyslowa :) wiem
ze temat moze byc nieco 'kontrowersyjny' i budzic wiele sceptycznych
reakcji, ale postanowilem sprawdzic dzialanie na sobie(nawet jesli mialby
to byc jedynie efekt placebo).
Co mozecie polecic?
Gdzie mozna dostac lecytyne(slyszalem ze jest dostepna w puszkach)? czy
jest to jej czysta postac? gdzies natknalem sie takze na informacje ze
naukowcy 'udowodnili' iz lecytyna nie przekracza bariery krew->mozg.
Gdzie mozna dostac kwas glutaminowy?
hmm z nieco mocnieszej polki: czy dostepne sa jakies preparaty zawierajace
neuroprzekazniki? nie znam sie na tym ale np GABA albo dopamine(slyszalem
ze valium moze zwiekszac poziom tego pierwszego)od razu zaznaczam ze nie
jestem szalencem i nie mam zamiaru lykac takich preparatow, chce sie
jedynie dowiedziec czy istnieje mozliwosc przetestowania dzialania
nieszkodliwych zwiazkow, co do ktorych istnieje podejrzenie ze moga
usprawnic funkcjonowanie ukl nerwowego.

2. Data: 2003-10-11 09:14:25

Temat: Re: preparat polepszajacy pamiec
Od: "ela" <w...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

A jaki jest cel zastosowania tego preparatu?
Jeśli chodzi o intensywną naukę to jest kilka "wspomagaczy".
Wspomniana lecytyna występuje w aptekach, w tabletkach i roztworach,
dostępna bez recepty.
Preparaty miłorzebu japońskiego, w tabletkach.
Piracetam, czyli m.in. Nootropil, tabletki i roztwór, ale na receptę i długo
trzeba stosować.
Lek homeopatyczny, nazwy nie pamiętam, granulki(ale pani w aptece
homeopatycznej doradzi).
Zielona herbata.

Pozostałe dostępne leki na poprawę funkcji poznawczych dotyczą chorych z
chorobą Alzheimera i innymi otępieniami i tylko u nich maja zastosowanie
(czyli zdrowemu nie pomogą).

Pozostaje jeszcze amfetamina, ale tego czego się nauczysz będąc pod jej
wpływem, bardzo szybko zapomnisz. Nie wspominając o ryzyku jej stosowania.

pozdrawiam
ela

3. Data: 2003-10-11 10:56:07

Od: Tomek Jarzynka <t...@S...cpi.pl.XX> szukaj wiadomości tego autora

ela wrote:

> Pozostaje jeszcze amfetamina, ale tego czego się nauczysz będąc pod jej
> wpływem, bardzo szybko zapomnisz. Nie wspominając o ryzyku jej stosowania.

Dorzucmy jeszcze modafinil, vinpocetine.

--
tomasz k. jarzynka / 601 706 601 / tomee (at) cpi (dot) pl
KADU: http://kadu.net ZTM Search: http://ztm.moo.pl/search

4. Data: 2003-10-11 11:30:35

Od: adrin <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"ela" <w...@p...gazeta.pl> wrote in

> Pozostałe dostępne leki na poprawę funkcji poznawczych dotyczą chorych
> z chorobą Alzheimera i innymi otępieniami i tylko u nich maja
> zastosowanie (czyli zdrowemu nie pomogą).
moim zdaniem istnieje spore prawdopodobienstwo,ze takie preparaty moga
zwiekszac potencjal umyslowy ludzi zdrowych. watpie aby ich dzialanie bylo
doglebnie zbadane.

5. Data: 2003-10-11 12:05:27

Od: adrin <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek Jarzynka <t...@S...cpi.pl.XX> wrote in

> Dorzucmy jeszcze modafinil, vinpocetine.
o modafinil'u(provigilu) chyba slyszalem, ztcp jest stosowany przy leczeniu
narkolepsji i podobno jako srodek niwelujacy skutki niedoboru snu w armii
hamerykanskiej :)
natomiast o drugim specyfiku nie wiedzialem - mozesz nieco przyblizyc jego
dzialanie? czy te leki sa osiagalne?

6. Data: 2003-10-11 12:06:33

Od: adrin <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek Jarzynka <t...@S...cpi.pl.XX> wrote in

NP: VNV Nation - Honour 2003 ;)

7. Data: 2003-10-11 12:12:08

Od: "ela" <w...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest jeszcze enerbol, selegilina.
Tylko nadal nie znam celu zastosowania.

8. Data: 2003-10-11 14:21:54

Od: Tomek Jarzynka <t...@S...cpi.pl.XX> szukaj wiadomości tego autora

adrin wrote:

> [...]
> o modafinil'u(provigilu) chyba slyszalem, ztcp jest stosowany przy
> leczeniu narkolepsji i podobno jako srodek niwelujacy skutki niedoboru snu

... jako lagodniejszy substytut amfetaminy ;)

Oraz przy ogolnym uczuciu zmeczenia przy stwardnieniu rozsianym.
W Polsce sie praktycznie tego leku nie stosuje (nie wiem nawet, czy
jest zarejestrowany). Podobno u zdrowych ludzi powoduje zwiekszona
koncentracje, klarowosc mysli i przedluza czas aktywnosci. Adrafinil
(Vigil) ma dzialanie bardziej zblizone do amfetaminy (napiecie psychiczne
i miesniowe, klopoty ze snem)

> natomiast o drugim specyfiku nie wiedzialem - mozesz nieco przyblizyc jego
> dzialanie? czy te leki sa osiagalne?

Vinpocetine to taki sam smart drug jak np. nootropil. W Polsce jest chyba
zarejestrowany i dostepny na recepte, mozna go zamowic bez recepty z
zagranicznych sklepow. Mechanizm dzialania (jak zwykle) nie jest dobrze
znany, jednak prawie na pewno rozszerza naczynia krwionosne w mozgu,
zwieksza wykorzystanie ATP i podnosi tempo syntezy serotoniny. Ponoc
dobrze (do 50% poprawy) wplywa na refleks i pamiec krotkotrwala. Osobiscie
ciezko mi powiedziec, czy wart jest swojej ceny, bo dzialanie takich lekow
jest ledwoo wyczuwalne, zwlaszcza u zdrowych ludzi.

9. Data: 2003-10-12 14:19:24

Od: "rura" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

adrin <a...@i...pl> napisał(a):
..postanowilem sprawdzic dzialanie na sobie(nawet jesli mialby
> to byc jedynie efekt placebo).

To możesz spróbować Nootropil, jest to lek bez większych działań ubocznych,
stosowany pocżąwszy u ludzi z problemami z pamięcią po stany poudarowe.
Nasila w wielkim skrócie przekaźnictwo GABA-ergiczne i teoretycznie przepływ
krwi w mózgu.

test
Znajoma
PILNE!!!