problemy z cukrzycą - bardzo proszę o pomoc

1. Data: 2005-10-17 09:26:53

Temat: problemy z cukrzycą - bardzo proszę o pomoc
Od: "Ewa" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
mam problem związany z moim tatą, a mianowicie:
Toto ma cukrzycę typu 2 już od prawie 20 lat. Przez ostatnie kilka lat
(pojęcia nie mam dokładnie ile, ale już dość długo) brał insulinę Humulin R
w dzień i Humuli N na noc. Cukry miał różne, ale przeważnie dość dobre. No i
właśnie - ostatnio pogorszyły się dość znacznie. Pani doktor diabetolog
skierowała go do szpitala. No i tutaj się dopiero zaczęło. Leży już ponad 2
tygodnie. Trzy dni temu zmieniono mu insulinę dzienną na Noworapit (chyba
tak się to pisze). Ale i tak cukry ma paskudne. Bardzo mnie martwią poziomy
w nocy, bo np. dzisiaj w nocy miał o 21. daną insulinę a o 24. miał ponad
20ml/moll, podano mu 7j Noworapitu a o 3,30 cukier spadł do 13,3ml/moll, ale
o 8. rano cukru było 21ml/moll. Pojęcia nie mam co mogłoby być tego
przyczyną. Lekarza pytałam ale on sam chyba nie miał pojęcia, a tata mówił,
że hipoglikemii nie miał tzn. nie czuł, że ma.

Może macie jakieś skojarzenia co to może być, a może ktoś z Was miał też coś
takiego.

Acha, musze dodać, że tata ma ostatnio problemy ze stawami i temperatura mu
skacze nawet do 38st. od jakiś 2miesięcy (lekarze mówią, że to właśnie od
tych stawów).

Bardzo Was prosze o pomoc
Ewa

2. Data: 2005-10-17 10:40:11

Temat: Re: problemy z cukrzycą - bardzo proszę o pomoc
Od: "BlackMoon" <c...@...dislike.spam.please.remove.it.from.my.email.address.dyktator.com> szukaj wiadomości tego autora

a te poziomy to są w jednostkach

mmol/dl

czy

mg/dL (mg%)

3. Data: 2005-10-17 11:49:14

Od: "Ewa" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

poziomy cukru powinny być w mmol/L

Ewa

Użytkownik "BlackMoon"
<c...@...dislike.spam.please.remove.it.from.my.email.
address.dyktator.com>

4. Data: 2005-10-17 18:42:59

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> 13,3ml/moll, ale
> o 8. rano cukru było 21ml/moll. Pojęcia nie mam co mogłoby być tego
> przyczyn?. Lekarza pytałam ale on sam chyba nie miał pojęcia, a tata
> mówił,
> że hipoglikemii nie miał tzn. nie czuł, że ma.
>
> Może macie jakie? skojarzenia co to może być, a może kto? z Was miał
> też co?
> takiego.
>
> Acha, musze dodać, że tata ma ostatnio problemy ze stawami i
> temperatura mu
> skacze nawet do 38st. od jaki? 2miesięcy (lekarze mówi?, że to wła?nie

To co zapisłaś na końcu o zapaleniu ma podstawowe znaczenie. Stan
zapalny zwiększa insulinooporność, stąd mimo podawania coraz wyższych
dawekj insuliny niemożność osiągnięcia dobrego wyrównania. A złe
wyrównanie utrudnia leczenie przeciwzapalne. Tak jak twierdzą lekarze
stawy są problemem napędzającym to błędne koło. Jest w szpitalu, więc ma
opiekę. Nie musisz się więc martwić, bo jak sama widzisz łączą ze sobą
co trzeba. Teraz trzeba cierpliwie czekać, bo to trochę potrwa.

Pozdr
Li

bóle serca
EKG i co dalej
szczepionka przeciw grypie - sklad
CD. Całkowicie zerwane ścięgno achillesa
ojej pomocy!!!