progesteron i działanie antykoncepcyjne? cito cito...

1. Data: 2005-06-12 07:30:07

Temat: progesteron i działanie antykoncepcyjne? cito cito...
Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Od którego dnia cyklu (lub raczej od którego _momentu_ cyklu, bo
długości bywają różne) można przyjmować progesteron (Luteinę), aby nie
wpłynął na właściwości śluzu oraz endometrium w sposób
uniemożliwiający zapłodnienie i zagnieżdżenie? W ulotkach i
informacjach piszą tylko, że podaje się w programach in vitro, ale
dopiero po implantacji, a w cyklu naturalnym?

Proszę o szybką odpowiedź w miarę możliwości, bo tu się ważą losy ;)

--
ika - umop apisdn

2. Data: 2005-06-12 08:48:33

Od: Cathleen <c...@i...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 12 Jun 2005 09:30:07 +0200, ika napisał(a):

> [...]
> informacjach piszą tylko, że podaje się w programach in vitro, ale
> dopiero po implantacji, a w cyklu naturalnym?

Progesteron podaje się dopiero po owulacji, ponieważ zmieia śluz, a tym
samym może utrudniać dojście do zapłodnienia. Owulację można w miarę
pewnie potwierdzić przy monitoringu usg, pomiarze podstawowej
temperatury ciała, lub podczas stosowania w cyklu testów owulacyjnych.
Owulacja następuje około 12-16 dni przed terminem kolejnej miesiączki
(przy prawidłowej długości fazy lutealnej). Te wszystkie informacje
powinien udzielić ginekolog.

--
Pozdrawiam, Cathleen H.
[gg: 1832817] [icq: 345347435]

3. Data: 2005-06-12 11:39:38

Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 12 Jun 2005 10:48:33 +0200, Cathleen bulgocze:

> [...]
> Owulacja następuje około 12-16 dni przed terminem kolejnej miesiączki
> (przy prawidłowej długości fazy lutealnej). Te wszystkie informacje

Po owulacji - tak, ale ile dni? Mam przyjmować Luteinę 16-25 dc, żeby
cykl był regularny i żeby było wiadomo kiedy jest jego środek i
prawdopodobna owulacja. Ostatnio jak w 16 dc robiłam USG to pęcherzyk
był jeszcze cały więc przesunęłam te pigułki o 3 dni i brałam od
19go dnia. Ale znowu się nie udało zajść - czy progesteron mógł być
przyczyną? W tym z kolei cyklu nie udało mi się wstrzelić w kolejkę
do lekarza i nie wiem czy brać te piguły czy nie.

Metoda śluzowa, termiczna, test - to potwierdza tylko zmiany hormonalne
charakterystyczne dla owulacji, ale nie pokazuje czy pecherzyk pękł.
Tu tylko USG, ale przecież nie zrobię sobie badania dowcipnego w okresie
okołoowulacyjnym, sondą ubraną w plemnikobójczą prezerwatywę i
usmarowaną żelem, żeby nie stracić ostatniej nadziei, że któryś z
tych zakręconych plemników wreszcie trafi do celu ;/

--
ika - umop apisdn

4. Data: 2005-06-12 12:30:14

Od: Cathleen <c...@i...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 12 Jun 2005 13:39:38 +0200, ika napisał(a):

> [...]
> usmarowaną żelem, żeby nie stracić ostatniej nadziei, że któryś z
> tych zakręconych plemników wreszcie trafi do celu ;/

A od kiedy to ginekolog używa w tym celu prezerwatywy ze środkiem
plemnikobójczym? Wiele kobiet chodzi na monitoring, właśnie po to by
ustalić czas współżycia (np. przy cyklach ze stymulowaną owulacją), więc
nie rozumiem, skąd te obawy o żywotność plemników (badaliście już
nasienie?).

--
Pozdrawiam, Cathleen H.
[gg: 1832817] [icq: 345347435]

5. Data: 2005-06-12 16:22:07

Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 12 Jun 2005 14:30:14 +0200, Cathleen bulgocze:

> A od kiedy to ginekolog używa w tym celu prezerwatywy ze środkiem
> plemnikobójczym?

Różnych używają. Ale głównie chodziło mi o 'ingerencję' i o żel.
Czy to ma jakiś wpływ. No i o tę Luteinę przede wszystkim.

Wiele kobiet chodzi na monitoring, właśnie po to by
> ustalić czas współżycia (np. przy cyklach ze stymulowaną owulacją), więc
> nie rozumiem, skąd te obawy o żywotność plemników

Prawdopodobnie na wyrost, ale czepiam się już wszystkiego...

> (badaliście już nasienie?).

Tak, jest gorsze, ale nie beznadziejne. 26% prawidłowych, a
nieprawidłowości dotyczą głównie główki. W rozpoznaniu napisali
asthenoteratozoospermię. Jesteśmy już zapisani na lipiec na wizytę
wstępną w klinice, ale zanim wybulimy grubą kasę na zabiegi, to
próbujemy 'po bożemu' ;) Stąd moje dociekania o to, co może w tym
procesie zaszkodzić i szukanie przyczyny niepowodzeń.

--
ika - umop apisdn

6. Data: 2005-06-13 10:34:43

Od: Cathleen <c...@i...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 12 Jun 2005 18:22:07 +0200, ika napisał(a):

> Prawdopodobnie na wyrost, ale czepiam się już wszystkiego...

Lepiej zwolnij tempo, bo możesz sowjej psychice zaszkodzić - niestety po
dwóch icsi, 2 kryoet oraz ostatnim poronieniu bliźniąt wiem coś o tym.

Wierzę, że kiedyś nadejdzie również dla was ten dobry dzień.

--
Pozdrawiam, Cathleen H.
[gg: 1832817] [icq: 345347435]

Uważaj na pieprzyki!