propozycje nalewek...

31. Data: 2018-10-08 21:11:04

Temat: Re: propozycje nalewek...
Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 08.10.2018 o 16:32, Lisciasty pisze:

> Tenże zestaw za 7 tysięcy talarów ponoć robi też koniaki, więc
> potem trzeba pozyskać jeszcze ajer z kur domowych i w zasadzie
> jesteśmy gotowi do konsumpcji :]
Do tego jeszcze potrzebny jest cukier występujący u nas najczęściej,
jako Zucker od Pfeifer-Langer, Sudzucker, Nordzucker i rzadziej jako
cukier od Krajowej Spółki Cukrowej
Jacek

32. Data: 2018-10-08 21:42:15

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lisciasty pisze:

> Tenże zestaw za 7 tysięcy talarów ponoć robi też koniaki, więc
> potem trzeba pozyskać jeszcze ajer z kur domowych i w zasadzie
> jesteśmy gotowi do konsumpcji :]

Trudno żeby nie robił. Destylacja koniaku jest przedsięwzięciem
o wiele łatwiejszym od rektyfikacji spiritusu. Trudności zaczynają
się dopiero później, w trakcie dojrzewania i leżakowania. Chodzi
o to, by sumaryczny ubytek przy okresowych kontrolach przebiegu
procesu był mniejszy od produkcji początkowej. Łatwo może się
okazać, że trunek wprawdzie dobry wyszedł, ale zostało go najwyżej
na jedno jajko, i to takie od kurki zielononóżki. Dlatego trzeba
przedestylować słuszną ilość.

Jarek

--
Gdyby człek trzymał się przynajmniej takich szlachetnych napojów jak
arak, maraskino, koniak, ale ja piłem wczoraj borowiczkę. Dziwię się,

33. Data: 2018-10-09 19:43:29

Od: "Fazi" <F...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "collie" <c...@v...pl> napisał w wiadomości
> To specjaliści od wytwarzania "spirytusu" domowym sposobem, a nie
> macerowania przez 6 tygodni biednej tarniny (vide entuzjastyczne
> rozprawianie liściasto-buraczanych sokołowskich bimbrowników
> o technice i technologii tegoż). Bo jak śpiewał Krzysztof
> Daukszewicz - tyle im zostało co im nakapało. ;)

Sobie zęby o druty siatki wyłamiesz..

34. Data: 2018-10-11 21:25:04

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Czyli sobie krople miętowe zrobiliście :-))

35. Data: 2018-10-11 21:36:47

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Zakaz dotyczy wytwarzania ALKOHOLU ETYLOWEGO. Ale czy wiesz, dlaczego aparaty do
destylacji sprzedawane są wszem i wobec - w stacjonarnych i internetowych sklepach,
do wyboru i koloru? I ktoś to przecież kupuje!
Bo WOLNO na własny użytek produkować OKOWITĘ!
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Okowita

?

36. Data: 2018-10-12 20:40:24

Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.10.2018 o 21:36, i...@g...pl pisze:
> Zakaz dotyczy wytwarzania ALKOHOLU ETYLOWEGO.
> Bo WOLNO na własny użytek produkować OKOWITĘ!

Weź się babo zdecyduj:
- albo zakaz wytwarzania alkoholu etylowego
- albo wolno wytwarzać okowitę

Typowa babska "logika", sensu nie ma, nie wiem, ale się wypowiem.

No i Wikipedia, jako wykładnia prawa ROTFL

Jacek

37. Data: 2018-10-12 20:48:17

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 12.10.2018 20:40, Jacek pisze:

> Weź się babo zdecyduj:
> - albo zakaz wytwarzania alkoholu etylowego
> - albo wolno wytwarzać okowitę
>
> Typowa babska "logika", sensu nie ma, nie wiem, ale się wypowiem.

Pewnie pisała to po okowicie. Z jabłek. Bo jej obrodziły.

Pytanie o kompost
jakie to drzewo ?
Stare odmiany jabłoni i gruszy.
A może bataty?