prośba - ciasto bez jajek

1. Data: 2004-05-28 12:59:55

Temat: prośba - ciasto bez jajek
Od: "Małgorzatka+" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę o jakieś sprawdzony przepis na ciasto (ew. ciastka lub ciasteczka
;-)) bez dodatku jajek (i najlepiej bez orzechów i kakao).
Z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam,
--
Małgorzatka (z córką alergiczką)

1. Data: 2004-05-28 13:07:10

Temat: Re: prośba - ciasto bez jajek
Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Małgorzatka+" wrote:

> Proszę o jakieś sprawdzony przepis na ciasto (ew. ciastka lub ciasteczka
> ;-)) bez dodatku jajek (i najlepiej bez orzechów i kakao).

Zagniatasz ciasto z takich samych ilosci masla, maki i twarogu. Po
rozwalkowaniu mozesz kroic albo w kwadraty i na nie klasc odrobine
dzemu/marmolady/powidel, albo zawijac jak rogaliki (wtedy sa pyszne z
kawalkiem jablka). Po upieczeniu posyp cukrem pudrem lub polukruj.

Th.

1. Data: 2004-05-28 13:26:31

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piernik z jabłkami polecam z przepisu mojej mamy (wystarczy pominąć orzechy)

Piernik z jabłek

1,5 szklanki gęstego przecieru jabłkowego

0,5 kostki masła

1 szklanka cukru

1 szklanka rodzynek

1 łyżeczka zmielonego cynamonu

0,5 łyżeczki imbiru lub 0,25 gałki muszkatołowej

0,5łyżeczki soli

2 szklanki mąki

2 płaski łyżeczki sody oczyszczonej

0,5szklanki posiekanych orzechów włoskich

Przecier jabłkowy podgrzać aż będzie gorący, przelać do miski, dodać masło,
cukier i rodzynki, zamieszać , odstawić do wystudzenia. Mąkę przesiać z solą
i sodą oczyszczoną, wsypać z korzeniami do zimnego przecieru, dokładnie
wymieszać, dodać orzechy, połączyć z ciastem. Małą tortownicę wysmarować
masłem, obsypać bułką tartą. Wlać ciasto, wstawić do nagrzanego piekarnika
(190 st. C), piec przez godzinę. Po wyjęciu zostawić piernik w tortownicy
przez 5 min, wyłożyć na talerz, posmarować ciepłe ciasto lukrem.

Lukier

1 szklanka cukru pudru, 2 łyżki gorącego mleka, 1,5 łyżki stopionego masła,
2-3 krople aromatu waniliowego. Składniki starannie wymieszać, posmarować
ciepłe ciasto.

--
KingAM

'just one year of love is better than a lifetime alone'
* freddie mercury*
Użytkownik "Małgorzatka+" <m...@i...pl> napisał w
wiadomości news:c97d9c$ha2$1@nemesis.news.tpi.pl...

1. Data: 2004-05-28 17:03:55

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Proszę o jakieś sprawdzony przepis na ciasto (ew. ciastka lub ciasteczka
> ;-)) bez dodatku jajek (i najlepiej bez orzechów i kakao).

Ciasto marchewkowe - niby piernik

2 szklanki marchewki utartej na drobnej tarce
2 szklanki maki
2 - 4 łyżki cukru, najlepiej brązowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka cynamonu lub przyprawy do pierników
2 łyżki skórki pomarańczowej
bakalie - ok szklanki - wczesniej zalać wrzątkiem
1/3 szklanki oleju
woda w razie potrzeby

bakalie, skórkę, marchew mieszmy ze sobą.
Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia, cynamonem i szczyptą soli.
mieszamy mąkęz bakaliami i olejem, dodając tyle wody, aby wyszło dość gęste
ciasto.

Wkładamy ciasto do blaszki i pieczemy około godziny w 180-190stC

Lub pseudo murzynek:

1 szklanki kefiru
1/2 szklanki oleju
3 szklanki maki
1 łyzka maczki chleba świętojańskiego
2 łyżki marmolady sliwkowej
2 łyzki sody
1 szklanka cukru
przyprawa do pierników
ok szklanka bakalii

składnikin wymieszać, przelać na płaska blachę i piec w temp 190 st.

No i ciasteczka maslane - jest przepis w watku gdzies wyżej

Sowa

1. Data: 2004-05-28 20:08:42

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Małgorzatka+" wrote:
> Proszę o jakieś sprawdzony przepis na ciasto (ew. ciastka lub ciasteczka
> ;-)) bez dodatku jajek (i najlepiej bez orzechów i kakao).
> Z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam,

o ile w przepisie nie ma piany z jajek, to mozesz zrobic dowolne ciasto
zastepujac jajko lyzka maki sojowej lub kukurydzianej i lyzka wody. albo
puree z dyni. albo z banana. albo z ziemniakow. a jesli jajek w przepisie
jest malo w stosunku do calkowitej masy, to mozesz nawet pominac. metod
zastepowania jest mnustwo :)

http://puszkkka.spinacz.pl - tu znajdziesz sporo ciast weganskich (bez jaj
i mleka) oraz wszelkich innych wege przepisow. wezuc w wyszukiwarke po
skladnikach wypieki bez jajek. powodzenia :)

jedno z najlepszych jakie robilam:
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=2447 - bananowe z maki razowej z
orzeszkami. mniam!

pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2004-05-28 20:39:05

Od: "Małgorzatka+" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wielkie dzieki za przepisy i rady.
Zaczne od przepisu Theli, bo prosty :) Tylko mam pytanie - w jakiej temp.
piec te ciastka/rogaliki?
I jeszcze pyatnie do Sowy - gdzie mozna kupic "maczke chleba
swietojanskiego", bo szczerze mowiac nawet nie wiem jak to moze wygladac
(czy szukac kilogramowej paczki czy raczej malej torebki)?
Małgorzatka

1. Data: 2004-05-29 07:23:30

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Małgorzatka+" <m...@i...pl> napisał w
wiadomości news:c9886e$hti$1@nemesis.news.tpi.pl...

> I jeszcze pyatnie do Sowy - gdzie mozna kupic "maczke chleba
> swietojanskiego", bo szczerze mowiac nawet nie wiem jak to moze wygladac
> (czy szukac kilogramowej paczki czy raczej malej torebki)?

W sklepach ze zdrową żywnością.
Sprzedawana jest w małych paczkach - po ok 200 gr. góra (większych nie
widziałam).
Jest 2 razy bardziej wydajna od kakao, które można nią zastępować i do ciast
i do mleka.
Jak w przepisie jest np. 2 łyżki kakao- to daje się 1 łyżkę mączki chleba
świętojańskiego.
Ona jest dość słodka sama w sobie.

Sowa

1. Data: 2004-05-29 20:33:41

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Theli wrote:

> [...]
> dzemu/marmolady/powidel, albo zawijac jak rogaliki (wtedy sa pyszne z
> kawalkiem jablka). Po upieczeniu posyp cukrem pudrem lub polukruj.

Takie same ilosci wagowo?
Przepis brzmi apetycznie ;)

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-05-30 08:45:56

Od: Maria <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Kot wrote:

> Takie same ilosci wagowo?
> Przepis brzmi apetycznie ;)

Tak, wprawdzie to nie ja podalam przepis ale znam te ciasteczka od
dziecinstwa i sa pyszne. Aaaa, poniewaz nie maja w sobie cukru moga byc
tez z pikantnym nadzieniem.

Maria (vel ciasteczkowy potwor)

1. Data: 2004-05-30 09:48:31

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Maria wrote:

> Tak, wprawdzie to nie ja podalam przepis ale znam te ciasteczka od
> dziecinstwa i sa pyszne. Aaaa, poniewaz nie maja w sobie cukru moga byc
> tez z pikantnym nadzieniem.
>
> Maria (vel ciasteczkowy potwor)

Dzieki dobrodziejko, z pewnoscia wyprobuje w takim razie - bo ja
ciasteczkowy kot jestem ;)

--
Kot
m...@p...onet.pl