prośba o opinie grupowiczów

1. Data: 2006-11-06 09:48:51

Temat: prośba o opinie grupowiczów
Od: "Anna LT" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

mam takie pytanko, czy raczej problem

chciałabym stosować dietę MM w swoim żywieniu
bo mam z 6-10 kilo nadwagi
mój mąż jest chory na tarczycę i teraz utył duuużo przez hormony
też by mu się przydała dieta coś nieco odchudzająca ale i na tę jego chorobę
dobra (oczywiście bierze leki przepisane przez lekarza...żeby nie było
wątpliwości)
syn starszy ma lekką nadwagę więc też przydałaby mu sie dieta zdrowa bo
rośnie lat 11 ma
no i najmłodsza latorośl ma lat 6 i suche to to niemiłosiernie więc dieta
na nabranie masy ciała i oczywiście zdrowa dla dziecka w tym wieku
aha i więcej wapnia mu trzeba tak stwierdził lekarz

czy jakiś dietetyk zawadowy mógłby mi taką dietę ułożyć uwzględniającą takie
preferencje całej rodziny\
za pieniądze oczywiście
i gdzie takowego szukać
mieszkam w lublinie

saam sie nie podejmę bo już od dawna próbujemy i jemy więcej warzyw (dzieci
nie bardzo chcą warzywka jeść)
i nic się znie zmienia a jeśli tak to na gorsze bo okazało się że mały ma
niedobór wapnia
swoją drogą lekarz kazał dawać raz w tygodniu skorupki jaj potłuczone i
domieszane do czegoś
ale jakoś nie jestem przekonana, bo wszak te jaja fermowe to nie bardzo
zdrowe chyba
a wsiowe też nie wiem
może lepiej tranu kupić?

anka
zmartwiona mama i żona

2. Data: 2006-11-07 07:50:46

Temat: Re: prośba o opinie grupowiczów
Od: "Anna LT" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

tradycyjnie jak zapytałam o jakies konkretne sprawy (namiary na dietetyków,
czy porada jak inni radza sobie z układaniem siet dla całej rodziny - mając
pracę a nie cały dzień wolny na obmyslanie i robienie 4 wersji posiłków) to
pies z kulawa noga mi nie odpowiedział

dzięki kochani dzięki....

anka

3. Data: 2006-11-07 08:49:52

Od: Valski <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna LT napisał(a):
> [...]
> pracę a nie cały dzień wolny na obmyslanie i robienie 4 wersji posiłków) to

Witaj,

Ta grupa własciwie już jest martwa.Stała sie poligonem do walki
optymalnych z wegetarianami, napędza tą grupę wzajemna animozja.
Jeżeli polecę Ci zainteresowanie się dieta optymalną, albo jak mówią
inni , niskowęglowodanową, zaraz rzucą się na mnie wegetarianie, ktorzy
będą dowodzić ze radzę ci najszybszą drogę do zgonu:)

Radzę Ci jednak poważnie zainteresować się dietą niskowęglowodanową.
Jest to dieta dość łatwa w stosowaniu. Napewno ta dieta eliminuje
smieciowe jedzenie i ogrom chemii , ktora zawarta jest w zywnosci ,a być
moze ta własnie chemia jest przyczyną większosci schorzeń.

Dieta Low Carb ( niskowęglowodanowa), wbrew obiegowym opiniom,nie polega
na piciu smalcu szklankami i zagryzaniu masłem. Są w niej i warzywa i
owoce , ale w szczątkowych ilosciach.W takich samych, szczątkowych
ilosciach występują ziemniaki i potrawy zawierajace mąkę.I jest to dieta
dość uniwersalna.Poszukaj w googlach...

Pozdrawiam
Valski

4. Data: 2006-11-07 09:50:33

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna LT" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> całej rodziny - mając pracę a nie cały dzień wolny na obmyslanie i
> robienie 4 wersji posiłków) to pies z kulawa noga mi nie odpowiedział

Ale co Ci mogą radzić inni, Ty już na wstępie napisałaś, że chciałabyś
stosować MM i oczekujesz adresów dietetyków zajmujących się dietą MM.
Widocznie w realu takich nie ma, skoro nikt ich nie podaje, nie
uważasz?

Ja od ośmiu lat stosuję dietę optymalną dr Kwaśniewskiego, ale wobec
milczenia zwolenników MM mogę Ci jedynie podać ich forum, na którym
znajdziesz to, czego szukasz: http://forum.montignac.com.pl/index.php

Krystyna

5. Data: 2006-11-07 10:36:14

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Valski pisze:

> [...]
> smieciowe jedzenie i ogrom chemii , ktora zawarta jest w zywnosci ,a być
> moze ta własnie chemia jest przyczyną większosci schorzeń.

Duzo prostszym rozwiazaniem jest zwykle odrzucenie tego smieciowego
jedzenia i chemii w nim zawartej, nie uwazasz? Nie potrzeba do tego
stosowania jakiejkolwiek diety, w tym i niskoweglowodanowej.

> Dieta Low Carb ( niskowęglowodanowa), wbrew obiegowym opiniom,nie polega
> na piciu smalcu szklankami i zagryzaniu masłem. Są w niej i warzywa i
> owoce , ale w szczątkowych ilosciach.

Ponoc wlasnie rozpoczyna sie wdrazanie ogolnopolskiego, sterowanego
przez ministerstwo zdrowia, programu wzbogacania maki kwasem foliowym
(wit. B9). Potrzeba takiego programu wyniknela wlasnie z powodu tego, ze
Polacy zjadaja zbyt malo warzyw, szczegolnie zielonych lisciastych, a
skutkiem niedoboru wit. B9 jest m. in. niedorozwoj ukladu nerwowego
noworodkow, powstajacy w pierwszych tygodniach ich zycia plodowego.

6. Data: 2006-11-07 14:44:31

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah>
napisał w wiadomości news:eipnhj$oao$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> (wit. B9). Potrzeba takiego programu wyniknela wlasnie z powodu tego,
> ze Polacy zjadaja zbyt malo warzyw, szczegolnie zielonych

I znowu bezmyślnie powtarzasz za światową proroślinną propagandą:
Folacyny w sałacie jest - 38.0 mcg
http://www.nutritiondata.com/facts-C00001-01c20dx.ht
ml
w brokułach (_surowych_) - 63.0 mcg

a w żółtkach, o których media prawie milczą jest aż - 146 mcg ... :)
http://www.nutritiondata.com/facts-C00001-01c201p.ht
ml

> a skutkiem niedoboru wit. B9 jest m. in. niedorozwoj ukladu nerwowego
> noworodkow, powstajacy w pierwszych tygodniach ich zycia plodowego.

Żółtkojadom (czyt. optymalnym) folacyny nie brakuje, więc i problemy z
niedorozwojem ukł. nerwowego są tylko w Twojej zielonej wyobraźni,
Cooler...

Można tylko się domyślać, jakie ilości wagowe zielonej surowizny* musi
zjeść codziennie wege, żeby pokryć zapotrzebowanie:
(polska norma: 280-340 mcg/dobę)
http://lekarze.kwasfoliowy.pl/serwis.php?s=1480&pok=
28611

*foliany są wrażliwe na wysoką temperaturę.

--
Krystyna*Opty* [na DO od 06.98 r.]

Kto rozprawia, powołując się na autorytet, nie posługuje się rozumem,
lecz raczej pamięcią. Leonardo da Vinci

7. Data: 2006-11-08 18:46:28

Od: Valski <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin 'Cooler' Kuliński napisał(a):

> Duzo prostszym rozwiazaniem jest zwykle odrzucenie tego smieciowego
> jedzenia i chemii w nim zawartej, nie uwazasz? Nie potrzeba do tego
> stosowania jakiejkolwiek diety, w tym i niskoweglowodanowej.

Masz jakies konkretne [propozycje dla autorki wątku?

> [...]
> skutkiem niedoboru wit. B9 jest m. in. niedorozwoj ukladu nerwowego
> noworodkow, powstajacy w pierwszych tygodniach ich zycia plodowego.

"Ponoć" Polacy zjadają zbyt mało warzyw.... Hmm ...warzywa z upraw
hydrophonicznych są napewno bardzo zdrowe.... Myśle , Cooler, ze mnie
nie musisz przekonywać. Byłoby większym pożytkiem dla ogółu, gdybys
zechcial swą wiedzę wykorzystać, odpowiadając Annie LT

Janko

8. Data: 2006-11-08 20:41:23

Od: "Jeff" <j...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pracę a nie cały dzień wolny na obmyslanie i robienie 4 wersji posiłków) to

A na forum GW "Dobra Dieta" pytalas ?

Tam odpowiadaja eksperci ktorzy swietnie znaja sie na zdrowych dietach.
Nawet w tej chwili wisi tam watek np.o szkodliwosci diet
nieskoweglowodanowych:

http://tinyurl.com/y7uyqf

Zajrzyj tam konieczie.

*******
Jeff

9. Data: 2006-11-08 21:27:30

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Valski pisze:

> [...]
> nie musisz przekonywać. Byłoby większym pożytkiem dla ogółu, gdybys
> zechcial swą wiedzę wykorzystać, odpowiadając Annie LT

Poniekad wlasnie to robie, nie zauwazyles? Skad ta niechec do podjecia
merytorycznej dyskusji? Skoro radzisz cos komus, to podejmij wysilek i
sprobuj swoje dobre rady obronic, zamiast kierowac rozmowe na jakies
dziwne dla mnie tory (nie po raz pierwszy zreszta).

PS: warzywa z upraw hydroponicznych nie sa mniej zdrowe, niz mieso z
hodowli przemyslowych, bo z tych samych intensywnych upraw biora sie
rosliny, ktorymi skarmia sie zwierzeta rzezne.

10. Data: 2006-11-17 09:45:21

Od: "Marcin 'Cooler' Kulinski" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna*Opty* <K...@a...spam> napisał(a):

> [...]
ml
> w brokułach (_surowych_) - 63.0 mcg
>
> a w żółtkach, o których media prawie milczą jest aż - 146 mcg ... :)

Zapomnialas dodac, ze chodzi o 100 gram tychze zoltek. Surowych. To prawie
szesc sztuk, i to raczej z tych duzych jaj. Przyjmujac zapotrzebowanie na
poziomie 300 mcg, musialabys ich zjesc dziennie 12. Nawet Ty nie jadasz tylu
zoltek dziennie, myle sie?

> Żółtkojadom (czyt. optymalnym) folacyny nie brakuje, więc i problemy z
> niedorozwojem ukł. nerwowego są tylko w Twojej zielonej wyobraźni,
> Cooler...

Prosze, nie wypowiadaj sie o zawartosci cudzej wyobrazni w sytuacji, gdy sama
widzisz cos, czego w rzeczywistosci nie ma. Nigdzie w swojej poprzedniej
wypowiedzi nie przywolywalem optymalnych ani nie pisalem o ich problemach z
ukladem nerwowym. Zapewne uwazasz, ze zwiekszenie wystepowania niedorozwoju
cewy nerwowej to wymysl wegetarian, lekarzy i farmaceutow?

> Można tylko się domyślać, jakie ilości wagowe zielonej surowizny* musi
> zjeść codziennie wege, żeby pokryć zapotrzebowanie:
> (polska norma: 280-340 mcg/dobę)

I co, ciezko Ci jest sie domyslic, ile i czego wegetarianin musi zjesc, by
pokryc to zapotrzebowanie? Przeciez to nic trudnego: wystarczy np. 150 g
gotowanego szpinaku plus 4 duze kromki (jakies 120 g) pelnoziarnistego
chleba. Albo 300 g gotowanego brokula. Albo 2 sztuki awokado. Mozliwosci jest
bardzo wiele i kazda znich wyglada ciekawiej, niz zaprowonowane przez Ciebie
12 zoltek.

> *foliany są wrażliwe na wysoką temperaturę.

Co nie znaczy, ze regula jest mniejsza ich zawartosc w produktach gotowanych,
niz surowych. Gotowanie produktow roslinnych zwieksza biodostepnosc witamin i
mineralow, poniewaz niszczy sciany komorkowe i pozwala zawartosci komorek
wydostac sie na zewnatrz.

Post dotyczy dzwonienia za darmo na stacjonarne po polsce i nie tylko za 15 zl tygodniowo
do zelzonych przez Jeffa
Do Krystyny Tomczak
siłownia || fitness || pilates || judo - chorzów
przepis