prysznic czy wanna oto jest pytanie

1. Data: 2008-04-16 05:58:03

Temat: prysznic czy wanna oto jest pytanie
Od: u...@y...com szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mamy oboje po trzydzieci lat i wszytsko jeszcze przed nami: dzieci
tesciowie spory i kłótnie rodzinne:)
Własnie urządzam łazienke i powstaje pytanie
Prysznic czy wanna?
Jezeli dla nas to prysznic (ja optuje za tym).
Ale pojawił sie argument że jak pojawią się dzieci to wygodniejsza
bedzie wanna (ona).
I szukam kontrargumentów.
Dziekuje za pomoc :)

2. Data: 2008-04-16 06:18:13

Temat: Re: prysznic czy wanna oto jest pytanie
Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

a nie zmieścisz jednego i drugiego? to najlepsze rozwiązanie

3. Data: 2008-04-16 06:48:08

Od: Lila <H...@H...Com> szukaj wiadomości tego autora

u...@y...com napisał:
> [...]
> Jezeli dla nas to prysznic (ja optuje za tym).
> Ale pojawił sie argument że jak pojawią się dzieci to wygodniejsza

W wannie mozna wziąć prysznic, w kabinie prysznicowej nie można wziąć
kąpieli. Jednak wanna. Chyba, ze miejsca mało i nie ma gdzie postawić
pralki - wtedy mozna poszukać prysznica z wyższym brodzikiem coby
chociaż te przyszłe dzieci można było kąpać :-)

Pozdrowienia,
Lila

4. Data: 2008-04-16 06:58:40

Od: "Agnieszka D." <a...@a...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <u...@y...com> napisał w wiadomości
a.googlegroups.com...
> [...]
>Jezeli dla nas to prysznic (ja optuje za tym).
>Ale pojawił sie argument że jak pojawią się dzieci to wygodniejsza

Witam!
Jak musisz wybierać to tylko prysznic.
Dzieci jak będą to kupisz sobie wanienkę na stelażu i w tym będziesz kąpał. A jak
wyrośnie z wanienki to do prysznica :-) Mówię to z doświadczenia mojej siostry. Ja
mam wannę (wykorzystywaną ok 3 razy w roku) i prysznic (używany codziennie), a
Dzidziusia w drodze (i dla niego wanienkę na stelażu). :-)
Albo kup i zamontuj po prostu głęboki prysznic, są takie.
Pozdrawiam!
Agnieszka i Dzidziuś (06.05.2008)

5. Data: 2008-04-16 07:21:02

Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

================

Ja kilka lat temu, mając 30 lat, w ciasnej łazience zainstalowałem wannę z
parawanem. Korzystam jak z dużej kabiny prysznicowej. Żona najczęściej też
bierze prysznic.

Wanna, oprócz kąpieli:
- ułatwia lub wręcz umożliwia mycie i bezpieczne opryskiwanie roślin
doniczkowych (w kabinie byłoby za ciasno)
- ułatwia pranie ręczne i umożliwia pranie dużych rzeczy, które nie mieszczą
się w pralce
- ułatwia mycie pod bieżącą woda dużych przedmiotów (np. półek z lodówki czy
elementów piekarnika
- umożliwia zamocowanie na wspornikach wanienki dla dziecka, łatwiej
napuścić wodę do takiej wanienki, umyć dziecku głowę, dziecko może chlapać
do woli, wiele szkód nie zrobi.
- bardzo ułatwia mycie włosów gdy nie chcemy brać kąpieli
- chyba łatwiejsza w utrzymaniu czystości (szorujesz wannę bez wchodzenia do
niej)

Kabina prysznicowa:
- zajmuje mniej miejsca
- wymaga dobrego wietrzenia, łatwiej o pojawienie się pleśni
- większość czynności wymienionych powyżej jest utrudniona ze względu na
małą wysokość brodzika i małą szerokość kabiny

Druid29

6. Data: 2008-04-16 07:33:52

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lila pisze:

> W wannie mozna wziąć prysznic, w kabinie prysznicowej nie można wziąć
> kąpieli.

W wannie mozna czytac, a pod prysznicem nie ;)

Jak dla mnie wanna+prysznic, nie ma jak poleniuchowanie w cieplej
pachnacej wodzie po ciezkim dniu.

Zupelnie male dziecko mozesz kapac w wanience na stelazu, ale takie juz
troche starsze (wystarczy, ze samo siedzi i troche probuje wstawac, ale
za male, zeby postawic pod prysznicem) zdecydowanie bezpieczniej jest
myc w wannie ,,stacjonarnej''.

th

7. Data: 2008-04-16 07:35:20

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> - większość czynności wymienionych powyżej jest utrudniona ze względu na
> małą wysokość brodzika i małą szerokość kabiny

Wstawiasz głęboki brodzik (ja mam 30 cm) i do tego np. kwardatowa kabinę co
najmniej 90 cm i już jest OK.

8. Data: 2008-04-16 07:40:43

Od: arek <A...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Apr 16, 9:21 am, "Druid29" <d...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

> - ułatwia lub wręcz umożliwia mycie i bezpieczne opryskiwanie roślin
> doniczkowych (w kabinie byłoby za ciasno)

Nie pryskam roslin doniczkowych, chyba, ze woda, ale wtedy nie
potrzeba ich nosic do lazienk.

> - ułatwia pranie ręczne i umożliwia pranie dużych rzeczy, które nie mieszczą
> się w pralce

Akurat w mojej pralce miesci sie pierzyna (kot nasiural), sprawdzone.
Wiekszych rzeczy nie posiadamy.

> - ułatwia mycie pod bieżącą woda dużych przedmiotów (np. półek z lodówki

Da sie w brodziku, spokojnie.

> czy elementów piekarnika

To nawet w jednokomorowym zlewie (sprawdzone).

> - umożliwia zamocowanie na wspornikach wanienki dla dziecka, łatwiej
> napuścić wodę do takiej wanienki, umyć dziecku głowę, dziecko może chlapać
> do woli, wiele szkód nie zrobi.

Na wykafelkowanej podlodze jedna chlonna szmata likwiduje wszelkie ew.
'szkody' ;)

> - bardzo ułatwia mycie włosów gdy nie chcemy brać kąpieli

Przy odrobinie wprawy, umywalka daje rade. Zreszta, to juz chyba
kwestia indywidualna dla kazdego (wzrost, sprawnosc kregoslupa), na
jakiej wysokosci i w jakiej pozycji jest w stanie umiescic glowe, zeby
umyc wlosy, nie moczac reszty ciala.

> - chyba łatwiejsza w utrzymaniu czystości (szorujesz wannę bez wchodzenia do
> niej)

Wejscie do kabiny to chyba nic strasznego?

> Kabina prysznicowa:
> - zajmuje mniej miejsca

Fakt.

> - wymaga dobrego wietrzenia, łatwiej o pojawienie się pleśni

W mojej lazience wczesniej byla wanna, teraz jest prysznic,
'wietrzenia' nikt nie zmienial, plesni brak.

> - większość czynności wymienionych powyżej jest utrudniona ze względu na
> małą wysokość brodzika i małą szerokość kabiny

Nie zgadzam sie :)

Dodatkowo od siebie:
- z kabiny latwiej wyjsc, niz z wanny, to samo z wchodzeniem,
- prysznic jest znacznie oszczedniejszy niz kompiel,
- w brodziku nie mozna maltretowac karpia,
- niektore wanny (te z plaskim dnem) moga byc prysznicem, prysznic
raczej nie bedzie wanna.

Pozdrawiam rowniez :)

9. Data: 2008-04-16 08:19:33

Od: Krzychu <"s_krzychu[m"@upa]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

u...@y...com pisze:
> [...]
> Jezeli dla nas to prysznic (ja optuje za tym).
> Ale pojawił sie argument że jak pojawią się dzieci to wygodniejsza

Odpowiedzcie sobie na pytanie, czy lubicie kąpiele w wannie. Dla nas
moczenie z leżeniem w wodzie to żadna frajda, więc odpowiedź była prosta
- tylko prysznic. 5min mycia i koniec :)

Głęboki (30cm) brodzik - i większość problemów znika. Namaczanie prania,
mycie większych rzeczy (przytaczane wyżej pojemniki z lodówki), kwiatków
itp. wykonywana jest wygodniej niż w wannie bo możesz spokojnie chlapać
dookoła - dzięki ściankom prysznica podłoga zostaje sucha.

Problem kąpieli maluchów też znika. Myśmy młodego przenieśli do brodzika
IIRC w wieku 4mcy. Dla mnie trochę mniej wygodnie niż przy wanience, ale
młody był zadowolony - mógł chlapać do woli i full miejsca na gumowe
kaczki i inne akcesoria. No i lubi wodę lecącą z prysznica - pusta miska
nad głową i bębniąca o nią woda - to najlepsza zabawka na świecie :D
U nas dodatkowo brodzik ma w rogu siedzisko i młody lubi na nim siadać i
chlapać nóżkami. Dzięki temu że brodzik jest "powierzchniowo" mniejszy
niż wanna, młody czuje się pewniej (kąpał się w wannie u moich rodziców
i widać było, że czuł się trochę niepewnie).

Podsumowując - odpowiednio dobrany brodzik eliminuje 99% "technicznych"
problemów korzystania z prysznica. Jednak jeśli ktoś lubi sobie CZĘSTO
poleżeć w wannie z olejkami, pianką, itp - to odpowiedź jest prosta - wanna.

Pozdrawiam
Krzychu

10. Data: 2008-04-16 09:12:03

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 15 Apr 2008 22:58:03 -0700 (PDT), u...@y...com napisał(a):

> [...]
> Jezeli dla nas to prysznic (ja optuje za tym).
> Ale pojawił sie argument że jak pojawią się dzieci to wygodniejsza

I to, i to.
Kiedy mam zamiar się zrelaksować, to mogę to zrobić tylko w wannie - wiesz,
oleji zapachowe, piana, sól do kąpieli, inne tego typu przyjemności. Jednak
bezpośrednio "przed" biorę prysznic, aby się umyć, inaczej cóż byłby to za
relaks w wannie - żaden relaks, lecz zwykłe mycie, pływanie w brudnej
wodzie ;-)
Jeśli masz mało miejsca w łazience, zastosuj osłonę prysznicową przy wannie
- sa takie w sprzedaży.
--
XL wiosenna :-)

Mój serwer to news.gazeta.pl (bez przekierowań przez inne), email
i...@g...pl. podany także w nagłówku.
Poprzednie konto:
http://groups.google.pl/groups/profile?enc_user=PIfN
VwwAAAAwUmME_ZnIx2RRguwxvqjt

Zmywarka z wyparzaniem?
temperatura w lodowce
200pln za czyszczenie piecyka gazowego Junkers
cyklinowanie
meble orzech