prysznic i kamien w wylewce

11. Data: 2012-03-15 19:30:54

Temat: Re: prysznic i kamien w wylewce
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 14 Mar 2012 21:43:25 +0100, Kamikazee napisał(a):

> Roztwór kwasku cytrynowego.

Gorący najlepiej. Zanurzyć w.
--

XL

12. Data: 2012-03-15 21:17:01

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Nam NIC nie pomogło. Filtr (wkład) dzbankowy Brita Maxtra (duży!)
> starcza tylko na tydzień, potem już jest kamień w czajniku i herbacie
> - a co dopiero w prysznicu, bez filtra. Przy tym zawapnieniu wody
> instalacja filtrujaca na cały dom kosztowałaby fortunę (materiały
> eksploatacyjne tzw) - wolę co trzy lata wymienić pralkę i zmywarkę ;-)

bo wode zakamieniona to sie zmiękcza a nie filtruje filtrami britta :)

montujesz urządznie za 1500 zeta i masz wode o tkaiej twardości jakiej
chcesz (ok 5-6 stopni niemickich najlepiej)

13. Data: 2012-03-16 08:43:18

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Mar, 20:30, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Pisałam nie tylko o słuchawce - ślady osadowe są po jednym wyschnięciu wody
> na wszystkim, co zostało opryskane: płytki, baterie, powierzchnia zlewu,
> umywalka... Jak się przez dwa dni tego nie usunie, to już wygląda matowo,
> jak jakiś syf - a to "tylko" kreda z wody :-(((

Bo to u nas też - wszak na marglu stoimy ;-)

Może po prostu się przyzwyczaiłam?

No i wodę podgrzewamy przepływowo elektrycznie - wysypują się przez
wąż prysznicowy kawałeczki kamienia zatykające dziurki w słuchawce.

Kupiliśmy metalową, z odkręcanym /na śrubkę. nie gwint/ "sitkiem" i
wysypujemy ten kamień regularnie...

W każdym razie - ciemne kafle w jednolitym kolorze absolutnie
odpadają...

Ania

14. Data: 2012-03-16 20:45:13

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 16 Mar 2012 01:43:18 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

> Bo to u nas też - wszak na marglu stoimy ;-)
>
> Może po prostu się przyzwyczaiłam?
>
> No i wodę podgrzewamy przepływowo elektrycznie - wysypują się przez
> wąż prysznicowy kawałeczki kamienia zatykające dziurki w słuchawce.

Nam się wężownica od kolektora słonecznego w zbiorniku co roku zatyka
szlamem kredowym, ciepła woda ptrzestaje zupelnie cieknąć i wtedy odchodzi
przepłukiwanie kwasem cytrynowym. Wybiera się wiadro szlamu kredowego,
płucze zawór, z którego wypada w końcu korek z kredy.
A miało być tak cudownie - "powierzchnia antyadhezyjna (czy inna taka),
nieprzyjmujaca kamienia..." - ale na gębę, a kiedy reklamacja, to się
wyparli. Firma Paradigma konkretnie!
A co, prawdę mówię, dowody mam u siebie.

> Kupiliśmy metalową, z odkręcanym /na śrubkę. nie gwint/ "sitkiem" i
> wysypujemy ten kamień regularnie...

Ja pluczę wylewki octem.
Tyle ze zmywarkę musiałam nastawić na "7" stopień twardości wody, wyżej już
nie ma - a czuję ze by się przydało jescze do 10,bo już coś stuka w pompie.
Zmywarka ma chyba ze dwa lata. Poprzednia była 13 albo więcej - i zarosła
jej pompa kamieniem oraz padł moduł (nie wiem, co to, ale pan powiedział),
dopiero kiedy nam wodociąg założyli - woda ze studni przy domu była jak
złoto, nic się nie działo, a tu... No po prostu horror. Przecież jak mi
padnie ta zwmywarka, to choć mam gwarancję na 5 lat, to mi w życiu nie
uznają - powiedzą, ze soli nie sypałam i tyle :-(((

> W każdym razie - ciemne kafle w jednolitym kolorze absolutnie
> odpadają...

No :-(((
--

XL

15. Data: 2012-03-16 20:47:46

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 15 Mar 2012 22:17:01 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

> bo wode zakamieniona to sie zmiękcza a nie filtruje filtrami britta :)

Tia, do spłuczek będę zmiekczać wodę. U nas się nie da aż tak rozdzielić.

> montujesz urządznie za 1500 zeta i masz wode o tkaiej twardości jakiej
> chcesz (ok 5-6 stopni niemickich najlepiej)

Wiesz co, pani w wodociągach mi powiedziała, ze na nasza wodę nie ma skali.
To jakie ja to urządzenie musiałabym kupić.
Na pewno nie za 1500 zeta, jak moze Ty masz dla swojej "trochę twardej"
wody.
--

XL

16. Data: 2012-03-16 20:48:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 16 Mar 2012 01:43:18 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

> W każdym razie - ciemne kafle w jednolitym kolorze absolutnie
> odpadają...

Jak będę znowu weki robić, zrobię zdjęcie, co zebrałam jednym pociągnięciem
palca po powierzchni słoja...
--

XL

17. Data: 2012-03-17 13:52:20

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Mar, 21:48, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Jak będę znowu weki robić, zrobię zdjęcie, co zebrałam jednym pociągnięciem
> palca po powierzchni słoja...

Nic mi nie mów... Pamiętam doskonale gotowanie butelek niemowlęcych.
Szybko przestałam ;-)

Ania

18. Data: 2012-03-17 15:54:09

Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> Octu nie
>polecam bo narobisz smrodu do rzygania włącznie.

Ojej. Straszny ten ocet.

19. Data: 2012-03-17 15:56:01

Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Karpieszuk <k...@g...pl> napisał(a):

>witam
>
>wlasnie odkrecilem natrysk (deszczownica) w prysznicu i igielką
>przepchnalem wszystkie dziurki przez ktore leje sie woda (dziurki w
>gumowej powierzchni).
>
>szkopul w tym, ze prysznic mam od 2 miesiecy i juz 90% dziurek byla
>zatkana.
>
>da sie temu zapobiec? albo jesli nie, jak to szybciej czyscic niz recznie
>przekluwac kamiec w kazdej dziurce?

Ocet, kwasek cytrynowy, zanurzyc na kilkanascie minut, potem
okrecic na maksa przeplyw wody w otworach.

20. Data: 2012-03-17 18:17:42

Od: " " <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przesmiewca <p...@v...com.pl> napisał(a):

> Ojej. Straszny ten ocet.
Jak za szambonurka robisz, albo gospodarz za oknem gnojowicą pole nawozi. To
żaden smród Ci nie straszny. Miastowy i delikatny jestem i smród gorącego octu
jest dla mnie nie do przyjęcia. Poza tym w czym śmierdzący gorący ocet może
być lepszy od bezzapachowego kwasku cytrynowego albo specjalistycznego
preparatu za 21 złotych za kilo do usuwania kamienia i rozpuszczania
wszystkich osadów. Mając wybór tylko głupiec weźmie najgorzej działający i
śmierdzący ocet.

tapetowanie
Jennifer L. Racey Decker AWAITING BIG BLACK PECKER
Oprawy sufitowe 'komputerowe'?
Akumulator do domowej wkrętarki
Zarowka halogenowa LED