przechowywanie pierogow na nastepny dzien

1. Data: 2004-12-18 14:15:56

Temat: Re: przechowywanie pierogow na nastepny dzien
Od: "plitkin" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Najlepiej zadzwon do tesciowej i zapytaj.
1. Bedzie zadowolona (bedzie uwazala, ze obdarzasz ja szacunkiem w ten
sposob, ze pytasz o tak proste rzeczy).
2. I tak jakbys nie zrobila bez jej wiedzy - bedzie "nie tak".

1. Data: 2004-12-18 14:16:40

Temat: przechowywanie pierogow na nastepny dzien
Od: Aga <a...@B...poczta.onet.plTO> szukaj wiadomości tego autora

W tym roku swieta spedzamy u rodziny meza i chcialam zrobic pierogi z
kapusta i grzybami. Chce je zrobic u siebie dzien wczesniej, zeby sie
tam nie petac po kuchni :)
I teraz pytanie - jak je najlepiej przechowac do nastepnego dnia?
Obgotowac, zamrozic, posypac maka, po prostu przykryc?

Pomocy, bo nie moge sie skompromitowac :)

Aha, czy znacie jakis "trik", zeby pierogi sie nie rozklejaly?

pozdrawiam serdecznie
aga

1. Data: 2004-12-18 14:20:14

Od: "vati" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mozesz je obgotowac. Mozesz tez zamrozic od razu po zrobieniu, smak i
konsystencja nic na tym nie traca. Najgorszym wyjsciem byloby zostawienie
ich surowych "na przeczekanie" bo wtedy brzydko by obeschly :)

1. Data: 2004-12-18 14:42:09

Od: "Dorota Orzeszak" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Aga" <a...@B...poczta.onet.plTO> napisal w wiadomosci
> [...]
> Obgotowac, zamrozic, posypac maka, po prostu przykryc?
>
> Pomocy, bo nie moge sie skompromitowac :)

Ja wczoraj robilam pierogi i zamrazalam surowe - najpierw ulozylam je na
plastikowej tacy w zamrazalniku zeby lekko zamarzly a nie lepily sie, a
pozniej juz przekladalam do woreczkow :)

> Aha, czy znacie jakis "trik", zeby pierogi sie nie rozklejaly?

Ja zanim zlepie to brzegi woda mocze i ja na razie nie zdazylo mi sie by cos
sie rozkleilo :)

Valentine
http://valentine.wezyr.net.pl/

1. Data: 2004-12-18 17:25:58

Od: "J&J" <d...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

w kuchni mojego brata ktory jest kucharzem zawsze sie robi dzien wczesniej
pierogi.
po przygotowaniu obgotowuje sie je w osolonej i zakropionej olejem wodzie-
kazda partie w nowej wodzie
rozklada na tacki i za pomoca pedzla smaruje olejem - po ostygnieciu
oczywiscie, nastepnie przeklada folia i uklada druga warstwe. Takie tacki
stoja w chlodniach do wigilii.
W Wigilie mozna je odgrzewac w mikrofali, smarzyc lub wkladac do goracego
barszczu

Marlenki ciag dalszy
ciastka z piniowymi orzechami
Karp w galarecie