przemoc w rodzinie- poradźcie

1. Data: 2004-09-25 15:22:03

Temat: przemoc w rodzinie- poradźcie
Od: "tweety" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam;
mam taki mały dylemat natury moralnej. Wczoraj widziałam sie ze swoja
konsultantką, dziewczyna ma 19 lat, jest fajna, chodzi do szkoły itd. Jak ja
zobaczyłam to sie przeraziłam- była pobita, zapytałam i usłyszałam całą
historię jej życia, jej rodzeństwa (siostra 22 lata, brat 17 lat) i ich matki.
Ojciec bije ich za byle co, wpada w furię bo np. dzisiaj pada, w zeszłym roku
dziewczynie złamał rękę, 2 dni temu pobił brata bo tatusiowi nie chodziła gra
na kompie, wogóle furiat jakiś i w dodatku wyżywa się na rodzinie.
Porozmawiałam z nią na spokojnie, że są instytucje, że dzielnicowy, że policja,
że telefon zaufania, ona na to, że nikt o niczym nie wie, ze mi 1-szej sie
wyzala bo już nie moze wytrzymać, ze najlepiej by było zeby ją zabił...
Powiedziałam, że jesli ona się boi ja zawiadomie kogo trzeba a ona na kolanach
mnie błagała zebym tego nie robiła, że oni zaprzeczą wszystkiemu bo się boją.
Co Wy byście zrobili?? Zawiadomić kogoś czy nie?? nie obiecałam jej, że nic nie
zrobię...I sama nie wiem wtrącać się czy nie?? a jeśli przyjedzie np. policja
oni zaprzeczą i policja pojedzie a on ich pozabija?? Dodam, że nie jest to
żywiciel rodziny wręcz przeciwnie jest na utrzymaniu żony.
Poradźcie jak możecie...
------------
Magdalena

2. Data: 2004-09-25 15:56:05

Temat: Re: przemoc w rodzinie- poradźcie
Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tweety" <x...@o...pl> napisał w wiadomości

> Poradźcie jak możecie...
Myslę, że w takiej sytuacji, starała bym się doprowadzić do spotkania tej
dziewczyny z psychologiem z jakiejś organizacji zajmującej się przemocą w
rodzinie. Oczywiście wszystko w tajemnicy przed resztą jej rodziny, żeby
czuła się choc trochę pewniej i nie uciekła. IMO - jej na poczatek potrzeba
zwykłego psychicznego wsparcia, bo jak widac jest krańcowo zaszczuta, a może
potem cos razem wymyślą, lub odważy się na jakieś konkretniejsze działania.

" OGÓLNOPOLSKIE POGOTOWIE DLA OFIAR PRZEMOCY W RODZINIE "NIEBIESKA
LINIA"0-801-1200-02 - płatny pierwszy impuls - telefon czynny: pn-sob:
10:00-22:00; nd i święta: 10:00-16:00
(0-22) 666 00 60 - połączenie płatne - telefon czynny: pn-pt: 10:00-22:00 "
http://www.niebieskalinia.pl/mainframe-pomoc.html

Tam są namiary na inne, np. lokalne ośrodki pomocy:
http://www.niebieskalinia.pl/mainframe-pomoc.html

Zajrzyj tam koniecznie i skorzystaj z ich rad, myslę, że będa
najwartościowsze.

Sowa

3. Data: 2004-09-25 21:27:29

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 25 Sep 2004 17:22:03 +0200 I had a dream that tweety <x...@o...pl>
wrote:
> zrobię...I sama nie wiem wtrącać się czy nie?? a jeśli przyjedzie np. policja
> oni zaprzeczą i policja pojedzie a on ich pozabija?? Dodam, że nie jest to
> żywiciel rodziny wręcz przeciwnie jest na utrzymaniu żony.

No ja po prostu nie rozumiem tej matki. Utrzymuje kata?

4. Data: 2004-09-27 08:11:15

Od: "Aga_F" <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka"
<G...@S...pro.onet.pl> napisał w wiadomości
edu.pl...
> No ja po prostu nie rozumiem tej matki. Utrzymuje kata?

Może nie rozumiesz. Sytuacja przemocy w rodzinie nie jest taka prosta.
Niestety decyzja: ktoś się znęca nad rodziną=trzeba się go pozbyć, wcale nie
jest taka łatwa.
Tweety, nie opuszczaj tej dziewczyny, nawet jeśli odtrąci Twoją pomoc. Ona
czuje się winna i zastraszona. Tylko obecność kogoś naprawdę życzliwego obok
może ją skłonić do szukania pomocy.
Pozdrawiam
Aga_F

5. Data: 2004-09-27 09:58:57

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 27 Sep 2004 08:11:15 GMT I had a dream that Aga_F
<a...@c...pl> wrote:
> Może nie rozumiesz. Sytuacja przemocy w rodzinie nie jest taka prosta.
> Niestety decyzja: ktoś się znęca nad rodziną=trzeba się go pozbyć, wcale nie
> jest taka łatwa.

Ja wiem, że _decyzja_ nie jest łatwa. Ale jest możliwa i wykonalna.
I nie rozumiem postępowania takich ludzi, którzy swoje życie zamieniają
w piekło i nie kiwną palcem, by to zmienić :(

6. Data: 2004-09-28 08:53:02

Od: "Mrówka" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka"
<G...@S...pro.onet.pl> napisał w wiadomości
edu.pl...

> Ja wiem, że _decyzja_ nie jest łatwa. Ale jest możliwa i wykonalna.
> I nie rozumiem postępowania takich ludzi, którzy swoje życie zamieniają
> w piekło i nie kiwną palcem, by to zmienić :(

Moze kobieta nie ma tyle sily i odwagi aby podjac sie pozbycia kata ze
swojego zycia.To jest dluga procedura :policja,sad,eksmisja,wiezienie itp.

Magda

7. Data: 2004-09-28 22:45:25

Od: "Xena" <t...@l...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:cjb8p3$fts$1@news.onet.pl,
Mrówka <m...@b...pl> napisał/a:

> Moze kobieta nie ma tyle sily i odwagi aby podjac sie pozbycia kata
> ze swojego zycia.To jest dluga procedura
> :policja,sad,eksmisja,wiezienie itp.

Nie wiem, czy o tym pisałam, czy nie. Jakieś dwa miesiące temu pomagałam
dziewczynie pobitej przez męża załatwić obdukcję. Na nieszczęście nie miała
jeszcze polskich papierów, brakowało jej kilku dni. Zrobienie obdukcji to
nie małe pieniądze (co najmniej około 60 zł, większe opłaty w przypadku
konieczności dodatkowych badań, rtg itp). Ale głównym problemem było
znalezienie kto taką odbukcję może zrobić. Okazało się, że zakład medycyny
sądowej, w godzinach 10-14. Późnym popołudniem czy wieczorem żadnych szans.
Trochę mnie taka sytuacja załamała, bo katowana kobieta naprawdę ma marne
szanse na uwolnienie sie od katującego, zwłaszcza jesli nie ma gdzie pójśc,
a jej najbliższa rodzina po prostu nie wierzy w to, że taki ujmujący
człowiek ją tłucze ;-(

Pozdrawiam
Tatiana
--
Miłość ma lice dziewicy, pierś matki a zbroje rycerza
/Z. Kościałkowska/

co wy na to?
SESJA FOTOGRAFICZNA
On jest zmeczony i nie ma ochoty na seks
odpowiedzialność (długie)
Jak się zachować ?