przepis na domowy twarog

1. Data: 2003-12-11 08:03:37

Temat: przepis na domowy twarog
Od: "Agnes" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

Przez przypadek znalazlam na Gazecie Wyborczej przepis na twarog domowej
roboty - ostatnio ktos szukal, moze sie przyda...

Twaróg domowy

Materiały pochodzą z Multimedialnej Książki Kucharskiej "Kuchnia Polska -
najlepsze przepisy", wydanej przez wydawnictwo Fan 22-06-2001 14:13

2 godz + 4 godz 4 l zsiadłego mleka, 500 ml śmietany, sól

Mleko i śmietanę wlać do garnka i wymieszać. Garnek z mlekiem wstawić do
większego garnka, do którego wlać tyle wody, żeby nie sięgnęła brzegu garnka
z mlekiem. Mleko ze śmietaną podgrzewać, od czasu do czasu mieszając, aż
serwatka oddzieli się od płynu. Serwatka jest oddzielona, gdy łyżka włożona
do mleka po wyjęciu jest oblepiona grudkami twarogu. Ostudzić serwatkę,
wkładając garnek do naczynia z zimną wodą i kilkakrotnie zmienić wodę, gdy
się ogrzeje. Całkowicie ostudzoną serwatkę wylać na sito wyłożone gazą,
osolić z wierzchu i pozostawić na kilka godzin do odcieknięcia. Odciśnięty
twaróg podawać.
--
Agnes

1. Data: 2003-12-11 22:29:34

Temat: Re: przepis na domowy twarog
Od: "yewka" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> osolić z wierzchu i pozostawić na kilka godzin do odcieknięcia. Odciśnięty

Hej, ja robię ser bardzo podobnie - w dużym garze podgrzewam mleko i gdy
jest już dobrze gorące, dodaję 1/2 l. kwaśnej śmietany (gdy zależy mi na
wyjątkowym serze do ciasta, to dodaję do mleka 20 dkg rodzynek). Podgrzewam
do momentu, aż zacznie się oddzielać serwatka i odcedzam ale potem
przyciskam (np. garnkiem z wodą) jeszcze między deskami, aby szybciej
odciekło- no to jest faktycznie pycha :-)

--
pozdrawiam - yewka
wroclaw

Shanghai (kurczak po chińsku) poszukuje strasznie dlugo pomóżcie:)
sniadanko dla znajomych
Dlaczego zakalec w keksie?
Zioła
Hołd dla Nieznanego Kuchmistrza