przepis na likierek

1. Data: 2010-03-21 08:53:17

Temat: przepis na likierek
Od: "ewelka" <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam:)
Czy mają Panie jakiś ciekawy przepis (sprawdzony) na likierek?;)

2. Data: 2010-03-21 10:10:47

Temat: Re: przepis na likierek
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"ewelka" <e...@v...pl> wrote in message
> Witam:)
> Czy mają Panie jakiś ciekawy przepis (sprawdzony) na likierek?;)

Nie jestem Pani - ale słodkie nalewki z pigwowca czy derenia są bardzo,
bardzo...

3. Data: 2010-03-21 20:13:13

Od: "kiwiko" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> "ewelka" <e...@v...pl> wrote in message
>
> Nie jestem Pani - ale słodkie nalewki z pigwowca czy derenia są bardzo,
> bardzo...

to przepis na nalewkę z pigwowca bardzo proszę

kiwiko

4. Data: 2010-03-21 22:00:24

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"kiwiko" <k...@o...pl> wrote in message

> Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> to przepis na nalewkę z pigwowca bardzo proszę
>
> kiwiko

Posiekane owoce bez pestek (dereń z pestkami) zasypać cukrem w słoju. Po
paru miesiącach zalać wódką 70% lub lekko rozcieńczonym spirytusem. Gdy
naciągnie przecedzić i odfiltrować. Ustawić procenty wódką lub spirytusem.

5. Data: 2010-03-21 23:16:27

Od: "kiwiko" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> naciągnie przecedzić i odfiltrować. Ustawić procenty wódką lub spirytusem.

dziękuję :)
sprawdzę co mam w słoiku

kiwiko

6. Data: 2010-03-22 07:04:01

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 21 Mar, 23:00, "Panslavista" wrote:
> [...]
> naciągnie przecedzić i odfiltrować. Ustawić procenty wódką lub spirytusem.

Jest kilka wersji pigwówki:
Przepis na pigwówkę - nalewka z pigwy
Mój przepis na nalewkę z pigwy, różni się od publikowanych na innych
stronach tym, że zalewam owoce przygotowanym przez siebie 70%
alkoholem. Spirytus pierwszym w okresie wydobywa z owoców o wiele
więcej substancji aromatycznych niż proponowana metoda zasypywania
owoców cukrem. Ale zacznijmy najpierw od przygotowania owoców. Umyte
i "pozbawione" pestek owoce pigwy rozdrabniamy lub kroimy na niezbyt
drobne kawałki. Całość umieszczamy w gąsiorku i zalewamy spirytusem. W
zależności jak intensywną nalewkę chcę uzyskać stosuję odpowiednią
proporcję:
1 l spirytusu ( około 70%)
1 - 1,5 kg owoców pigwy
Nastaw pozostawiam w ciemnym miejscu na okres 3 tygodni. Pamiętając
jednocześnie by codziennie zamieszać gąsiorkiem, pozwala to wydobyć o
wiele więcej substancji aromatycznych. Po zlaniu nastawu powinniśmy
uzyskać wywar o mocy około 50- 60% ( w zależności od ilości owoców).
To dopiero połowa prac jakie musimy wykonać.
Dosładzanie i leżakowanie nalewki
Powszechnie stosowana metoda zasypywania cukrem rozdrobnionych owoców
a następnie doprawiania soku spirytusem nie pozwala na uzyskanie
wysokiej jakości nalewki. Cukier zawiera dużą ilość drobnych
zanieczyszczeń, które przedostają się do soku i obniżają jakość naszej
nalewki. Moja metoda pozbycia się tych zanieczyszczeń polega na
rozpuszczeniu cukru w wodzie w proporcji:
1kg cukru
1kg wody
Tak przygotowany mieszaninę podgrzewamy i zbieramy z powierzchni
"szumowiny" tak jak ma to miejsce podczas ważenia brzeczki. W
rezultacie otrzymujemy czysty pozbawiony zanieczyszczeń roztwór,
którym możemy dosładzać wyciąg z owoców pigwy. Warto przypomnieć, że
po dokładnym wymieszaniu wszystkich składników nasza nalewka musi
jednak dojrzeć i w tym celu odstawiamy gąsiorek w ciemne miejsce, by
po trzech miesiącach cieszyć naprawdę wyjątkową nalewką z pigwy.
Przepis na nalewkę z pigwy
Powyżej przedstawiłem ogólne zasady jakimi należy kierować się przy
wyrobie nalewki z pigwy. Dokładny przepis prezentuję poniżej.
Składniki na nalewkę z pigwy:
1,5kg owoców
1 l spirytusu (70%)
0,5 kg cukru
0,5 l miodu lipowego
0,7 l wody
Sposób postępowania oraz kolejne kroki opisałem wcześniej z tą jednak
różnicą, że do przepisu postanowiłem wprowadzić - miód lipowy. Z
pewnością uzyskam nalewkę jeszcze smaczniejszą. Może się to wydać
dziwne ale miód zawiera tak samo jak cukier dużą ilość zanieczyszczeń.
Więc wskazane jest podgrzewać i zbierać "szumowiny" wraz z
rozpuszczonym miodem. Okres dojrzewania nalewki z dodatkiem miodu
wydłuża się jednak o około miesiąc ale uzyskujemy w ten sposób
wyjątkową kompozycję smaków i aromatyczny bukiet. Pigwa dojrzewa
jesienią więc nasza nalewka będzie nadawała się do spożycia dopiero
zimą. Sylwester w domu będzie doskonałym momentem na spróbowanie i
wzniesienie toastu naprawdę wartościowym trunkiem.
http://www.pozycjonowanie.netmak.pl/nalewka-z-pigwy-
przepis.php
#
Nalewka pigwówka.
PROSTY, NIEZAWODNY PRZEPIS NA NALEWKĘ PIGWÓWKĘ:
0,50 kg owocow pigwy lub pigwowca
0,25 kg cukru
0,70 l wodki.
Owoce pokroic, wlozyc do sloja, zasypac cukrem. Po 3-4 dniach dolac
wodki.
Po miesiacu odcedzic, wlac do butelek.
Najlepsza po roku lezakowania.
Poczatkowo pigwowka jest w kolorze żółtym, z biegiem czasu nabiera
rubinowego koloru.
W smaku jest słodko-kwaśna [idealne połączenie smaków].
Znika zapach wódki można pić szklankami.
Ale jaki będzie efekt? :-)
Owoców nie wyrzucać, zalać wrzątkiem.
Bardzo smaczny [schłodzony] ok. 10% aperitif.
http://www.pigwowka.witryna.info/

Ja zrobiłam tę wersję z miodem. Nalewka jest naprawdę pyszna i coraz
pyszniejsza im dłużej stoi.
Niniejszym dziękuję @Zbisa za namówienie mnie na ten sposób
"zagospodarowania" pigwy :)))

--
Pozdrawiam :)
JM

7. Data: 2010-03-22 07:16:18

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 21 Mar, 09:53, "ewelka" wrote:
> Czy maj Panie jaki ciekawy przepis (sprawdzony) na likierek?;)

Przepis mojego ojca na porterówkę:
0,5 l spirytusu
1 l porteru
1 szklanka cukru
1 laska wanilii
Podgrzać (nie gotować) porter z cukrem i wanilią. Po ostygnięciu dodać
spirytus i rozlać do butelek.
Im dłużej stoi, tym smaczniejsza.

PS
Czy wiesz ilu facetów zajmuje się kuchnią? Ho, ho, ho... albo i
więcej;p
No i oni są też miłośnikami wszelkiego rodzaju trunków.
Dlaczego nie kierujesz do nich swojego pytania?

8. Data: 2010-03-22 07:24:45

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"JaMyszka" <f...@g...com> wrote in message
b.googlegroups.com...

Ja podałem ogólny przepis a nie precyzyjna recepturę.

Technologia zależy od ilości owoców (ja mam pigwowca japońskiego, pigwa
jest inną rośliną), oraz od oprzyrządowania. Męczyłem się sporo czasu
ręcznie, obecnie kroję umyte owoce równikowo i końcem noża wyłuskuję
pestki - równikowo, bo wystarczy jeden przekrój na owoc. Jest to najbardziej
praco i czasochłonna czynność.
Dawniej próbowałem różnych sposobów rozdrobnienia owoców - zbyt twarde
do sokowirówki czy zwykłej tarki na grube oczka ręcznej czy na korbkę, a
nawet elektrycznej. Sprawdziłem szatkownicę - tarcza krojąca na plasterki
robota Fenomen Zelmera (może być dowolna maszynka odpowiedniej mocy krojąca
na plasterki), niedawno nabyłem tarkę elektryczną produkcji litewskiej
(Allegro), ma ona wymienne wkładki - tarkę zwykłą, tarkę z grubymi oczkami
oraz wkładkę szatkującą.
Co prawda nie testowałem na tej maszynce szatkowania, ale z tarciem
ziemniaków poradziła sobie w mig. Prawdopodobnie będzie tak z pigwowcem.
Maszynka ta pozwala na ciągą pracę w przeciwieństwie do robotów, które
urobek gromadzą w mniejszym czy większym zbiorniku. Podstawić można garnek,
dużą miskę czy nawet wiadro na stołku, ustawiając maszynkę wylotem nad
skrajem blatu. Wydajność tarki 80kg ziemniaków na godzinę pracy, można je
trzeć bez przerw na ochłodzenie silnika...
Doskonała maszynka dla tych, którzy mają dużo warzyw, czy owoców, także
do małej gastronomii.

9. Data: 2010-03-22 07:30:43

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message
> [...]
> je trzeć bez przerw na ochłodzenie silnika...
> Doskonała maszynka dla tych, którzy mają dużo warzyw, czy owoców, także

Gadu - gadu, a walizka po peronie zmiata! Takie owoce w balonie lub
dużym słoju zalewa się syropem (pigwowiec nie ma dużo soku), syrop
zeszumowany, i po paru dniach zalewa rektyfikowanym spirytusem (bez fuzli),
więc jakość (bezbolesność głowowa) i smak gwarantowany. Po trzech miesiącach
zlewamy nastój, który filtrujemy. Owoce zalewamy znowu syropem i spirytusem
i zostawiamy na kolejne trzy miesiące. Potem zlewamy nastój, a owoce
zużywamy do herbaty, zamiast cytryny i prądu...

10. Data: 2010-03-22 07:35:41

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"ewelka" <e...@v...pl> wrote in message
> Witam:)
> Czy mają Panie jakiś ciekawy przepis (sprawdzony) na likierek?;)

Wiśniowy syrop (Babuni) zalewamy pół litrem Smirnoffa. Dajemy przegryźć
się parę dni, jeżeli trzeba - dosładzamy. Inne "syropy" swoją sztuczną barwą
i smakiem dyskredytują ich producentów - amatorów łatwego dorobku na chemii
organicznej...

PYCHOTKA - BŹDZIK...
WOOOOOOW !!!
kto tu Zyd