przepraszam, ale...

1. Data: 2002-11-22 17:00:52

Temat: przepraszam, ale...
Od: "Lusi" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Własnie, na poczatku serdecznie witam i az się boje zapytać, ale jestem
raczej laikiem w sprawach "szukania" i poruszania sie po necie:) Kiedyś
widziałam przepis -na Mniam, Mniam -prosty sernik -jesli się nie myle, to
gotowany. Prośba moja własnie z tym przepisem związana -jesli Ktoś z
Szanownych grupowiczów ma i mógłby sie "podzielic" przepisem, to z góry
dziękuję:)
Pozdrawiam -Lucyna

1. Data: 2002-11-22 17:18:43

Temat: Re: przepraszam, ale...
Od: "Aurore" <a...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lusi" napisał w wiadomości
> [...]
> gotowany. Prośba moja własnie z tym przepisem związana -jesli Ktoś z
> Szanownych grupowiczów ma i mógłby sie "podzielic" przepisem, to z góry

Witam!

SERNIK GOTOWANY:

Składniki:

1 kg twarogu
25 dag tłuszczu
1,5 szkl. cukru
4 jaja
4 łyżki mączki ziemniaczanej
0,5 szkl. mleka
6 paczek herbatników lub 2 kruche spody

Sposób przygotowania:

Tłuszcz rozpuścić w garnku, wsypać cukier, wymieszać, dodać zmielony twaróg
wymieszany z żółtkami i gotować dalej, ciągle mieszając, aż do uzyskania
jednolitej masy.
Teraz wlać wymieszaną z mlekiem mączkę ziemniaczaną - gotować jeszcze
chwilkę i dodać ubite na pianę białka - gotować dalej ciągle mieszając, aż
masa zgęstnieje.
Wylać na wyłożoną herbatnikami blaszkę i przykryć herbatnikami.

Na wierzchu rozsmarować (jak masa się już ściągnie) polewę czekoladową. Do
masy serowej można oczywiście dodać bakalie: rodzynki, orzechy i co kto lubi
w serniku.

howuser&userid=5835360

1. Data: 2002-11-29 22:10:32

Od: "Jur" <j...@w...post.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lusi" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> Prośba moja własnie z tym przepisem związana -jesli Ktoś z
> Szanownych grupowiczów ma i mógłby sie "podzielic" przepisem, to z
góry

Sernik gotowany to jest moje że tak powiem popisowe ciasto, jeszcze
nigdy nie zdarzyło mi się żeby nie wyszedł i wszyscy w domu lubią go
chyba najbardziej:

SERNIK GOTOWANY

75 dag sera białego (ja używam śmietankowego - nie trzeba go mielić)
2 całe jaja
1 szklanka cukru pudru
15 dag margaryny
2 łyżki mąki ziemniaczanej
cukier waniliowy
aromat pomarańczowy
rodzynki
gotowy biszkopt

Ser jeśli śmietankowy to utrzeć jeśli nie to zmielić, dodać
jajka,cukier i margarynę, chwilę rozcierać a następnie gotować 15
minut(od
początku do końca a nie broń Boże od chwili zagotowania się)na małym
ogniu, ciągle mieszając. Pod koniec dodać rodzynki, aromat i mąkę
ziemniaczaną rozpuszczoną w odrobinie (2 - 3 łyżki)mleka. Gorące
wylewać na biszkopt (przekrojony na 3 części) lub inne ciasto. Po
przestygnięciu wstawić do lodówki, a gdy będzie całkiem zimny polać
polewą czekoladową (przepis niżej)

BISZKOPT:

4 jaja
1/2 szkl mąki pszennej (tortowej)
1/2 szkl mąki ziemniaczanej
1 szkl cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Białka ubić na sztywną pianę, dodać cukier, ubijać jeszcze chwilę aż
się cukier rozpuści, dodać żółtka i wymieszać. pod koniec dodać obie
mąki wymieszane z proszkiem do pieczenia. Przelać do tortownicy (ja
używam takiej nie bardzo dużej ok. 24 cm chyba)i upiec.
Żeby biszkopt nie opadł po wyjęciu z piekarnika mam taki specjalny
sposób który wymyślił mój mąż (i to był genialny pomysł, być może to
śmiesznie zabrzmi ale w chwilę po wyjęciu go z piekarnika rzucam nim po
prostu o podłogę(oczywiście dnem tortownicy
do dołu) - jeszcze nigdy po tej operacji nie upadł.

No i jeszcze polewa:

10 dag margaryny
10 dag cukru pudru
2 łyżki mleka
1 płaska łyżka mąki ziemniaczanej
2 czubate łyżki kakao

wymieszać kakao z mąką, cukrem i stopioną margaryną, ustawić naczynie
na bardzo małym ogniu. Mieszając podgrzać aż zgęstnieje.

KONIEC
Przepraszam za troszkę przydługi tekst, życzę powodzenia.

POZDRAWIAM
ANNIA

[pilne] przepis na sok z żurawiny
Królik