przepuklina

1. Data: 2001-04-19 22:31:44

Temat: przepuklina
Od: "rs" <R...@p...zgora.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

Przydarzylo mi sie takie cos w okolicy krocza. Mam pytanie jak sie to leczy.
Tzn wiem, ze operacyjnie, inaczej sie nie da. Dowiedzialem sie tez od
chirurga, ze ostatnio stoduje sie metody polegajace na wszczepieniu
syntetycznej siatki ktora trzyma wszystko w kupie. Pytanie moje jest czy po
takim zabiegu wszystko wraca do normy? Tzn czy ona potem w jakis sposob nie
przeszkadza, uwiera, czy nie czuje sie jakiegos ucisku itp? Czy ktos to moze
przezyl na sobie?

No i mam drugie pytanie. Co robic gdy okolice gdzie jest ta przepuklina
wyraznie bola albo ugniataja albo pieką. Czy nie dzieje sie tam cos zlego?
Termin zabiegu mam dopiero za ponad miesiac. Co prawda lekarz mnie oglądał i
nic nie powiedział o czymś groźnym. Nie wiem czy powinien zaczac panikowac
czy po prostu poczekac na zabieg i nie marudzic. Czy mozna w przypadku
takich dolegliwosci brac jakies leki przeciwbolowe? Jakie?

Będe wdzięczny na informacje na te tematy lub kontakt z osobą która ma to
już za sobą.

Pozdrawiam

rs

2. Data: 2001-04-21 13:45:13

Temat: Re: przepuklina
Od: "Emil" <y...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja mam to juz za soba. Chirurg odradzil mi siatke, zawsze to cialo obce w
twoim ciele. Nawet odradzil metode laparoskopowa. Bylem ciety "klasycznie".
I na razie (minal rok chwala Bogu nie ma nawrotow, a jakies ryzyko zawsze
jest). Siatke wklada sie przewaznie osobom starszym lub po wielokrotnych
nawrotach przepukliny. Co do sprawnosci, Ja odzyskalem juz pelna(od
pazdziernika wracam na treningi taekwon-do). Wiec badz dobrej mysli. A
pieczenie , owszem wystepuje. Zwlaszcza wtedy gdy przepuklina jest
nieodwiedziona tzn. wystaje. Jesli ona ci sie czasem cofa i umiesz ja
odwodzic to powinienes to starac sie zawsze robic. Jesli pieczenie bedzie
bardzo duze i pojawi sie w tej okolicy duze zaczerwienienie, to oznacza ze
przepuklina ci "wyszla" i nie odwodziles jej dlugo; sprobuj to zrobic, jesli
to niemozliwe (mogla sie zakleszczyc) nalezy bezzwlocznie udac sie do
lekarza. W razie pytan pisz.

sprzedam STERYLIZATOR SP-25G
Mniej jodu?
wezly chlonne