przesadzić sosnę - jak ?

1. Data: 2009-06-18 21:02:05

Temat: przesadzić sosnę - jak ?
Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie jak się zabrać i kiedy do przesadzenia sosny?
Pech chce że 15 lat temu nikt nie pomyslał że bedzie rosła na drodze do
drugiego garażu..
A ściąć i wywalić szkoda.
Czy jest szansa na powodzenie takiej operacji?
Jak się do tego zabrać? Domyślam się że warunkiem powodzenia jest wykopanie
odpowiedniej ilości ziemi wraz z korzeniem.

--
Pawełj

2. Data: 2009-06-18 21:09:59

Temat: Re: przesadzić sosnę - jak ?
Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:h1eaih$58o$1@nemesis.news.neostrada.pl pawelj

> No właśnie jak się zabrać i kiedy do przesadzenia sosny?
> Czy jest szansa na powodzenie takiej operacji?

Hejka. Nie ma. :-(
Pozdrawiam kasandrycznie Ja...cki

3. Data: 2009-06-19 06:32:19

Od: d...@d...abc.com.pl szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 18 Jun 2009, Dirko wrote:

> W wiadomości news:h1eaih$58o$1@nemesis.news.neostrada.pl pawelj

> Hejka. Nie ma. :-(
> Pozdrawiam kasandrycznie Ja...cki

Przesadzałem 10-12 letnie świerki zwyczajne. Wszystko się przyjęło.
Świerki były okopane rok wczesniej w średnicy korony i na głębokość
szpadla. Po przesadzeniu mocno podlewałem i okreciłem drzewka włókniną.
Przesadziłem też sosnę 8-letnia. Bez powodzenia. Może błędem było to, że
cała akcja przeprowadzona była na początku maja a powinna być na
przedwiośniu.
W każdym razie ja radzę spróbować.

D.P.

4. Data: 2009-06-19 11:09:06

Od: "mz" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Teraz nie przesadzisz. Najlepiesz okopać teraz drzewo dookoła a na wiosne
lub jesienią przenieść je w nowe miejsce. Tyle ze 15 letnie drzewo to troche
duże jest pewnie i nie da sie bez jakiegoś sprzetu to przenieśc

5. Data: 2009-06-19 11:11:23

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mz" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
troche
> duże jest pewnie i nie da sie bez jakiegoś sprzetu to przenieśc

A za sprzęt trzeba zapłacić. Są firmy przesadzające duże drzewa...

6. Data: 2009-06-19 13:49:37

Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> szukaj wiadomości tego autora

pawelj pisze:
> No właśnie jak się zabrać i kiedy do przesadzenia sosny?
> Pech chce że 15 lat temu nikt nie pomyslał że bedzie rosła na drodze do
> drugiego garażu..

Podepne sie, a chodzi o optymalne przesadzanie sosen.

Przesadzam sosenki z pól niczyich na swoje. Mam pelen wybór
dzikich sadzonek we wszystkich rozmiarach. Tu jest mój szpaler
z jesieni ub.r:

http://picasaweb.google.com/AStasiew/Budowa#52544475
13230503298
http://picasaweb.google.com/AStasiew/Budowa#52544475
46146849986

Wiele sie jednak nie przyjelo, co widac od miesiaca, dwóch.
A wszystko rokowało bardzo dobrze. Przenosilem otrzepane
z rodzimej ziemi jak i z bryłą takiej ziemi.
Podlewalem (dobrze?) A te zrobily sie zólte i suche.

Jak to robic fachowo? Kiedy? Jakie? Jak? Podlewac? Nawozic?
Prosze o wszelkie uwagi.

dziekuje i pozdr serd
--
A S

7. Data: 2009-06-19 19:51:46

Od: "Jan" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> napisał w wiadomości
> [...]
Sosnę można przesadzać do lat 3. Chyba że rosnie w pojemniku. Słabo
regeneruje korzenie. Nawet przenoszenie z dużą bryłą przy pomocy
przesadzarki jest niepewne. Twoja raczej na straty...:(
Pozdrowienia
Jan

8. Data: 2009-06-19 21:27:26

Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> regeneruje korzenie. Nawet przenoszenie z dużą bryłą przy pomocy
> przesadzarki jest niepewne. Twoja raczej na straty...:(

Dzięki wszystkim za rady a właściwie sprowadzenie mnie na ziemię.
Znalazłem ogłoszenie o przesadzaniu "starych drzew" ale tam cena szła w xx
tys zł. więc mnie na to nie stać.

Trzeba bedzie wyciąć. A szkoda bo sadził ją wujek którego już nie ma...

--
Pawełj

9. Data: 2009-06-20 05:06:21

Od: Kyllyan <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

pawelj pisze:

> [...]
> xx tys zł. więc mnie na to nie stać.
>
> Trzeba bedzie wyciąć. A szkoda bo sadził ją wujek którego już nie ma...

Ogladasz "Plebanię"? tam jeden wyciął brzózki co rosły na jego polu. We
wczorajszym odcinku zlicytowali mu gospodarstwo ;)

--
Sławomir Jan Marusiński
Gdańsk. GG 5420750

10. Data: 2009-06-20 05:48:27

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pawelj" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Jak się do tego zabrać? Domyślam się że warunkiem powodzenia jest
wykopanie
> odpowiedniej ilości ziemi wraz z korzeniem.

Niektóre drzewa nie znoszą zmiany stron świata - trzeba je przesadzić
używając kompasu.

He..he..
Z PSPolityka
Czym się różni aerator od wertykulatora?
Trawnik mi się zaperzył :(
Oczko wodne ....