przewrotne pytanie w kwestii 12 potraw...

91. Data: 2007-12-22 19:55:07

Temat: Re: przewrotne pytanie w kwestii 12 potraw...
Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

2SHEDS pisze:

> ktos Ci cos narzucal?

Mnie?
Przecież nie chodzi tu o mnie.
Bylo komuś narzucane, że należy jeść tradycyjne potrawy.

> Koles przedstawil tylko swoj poglad, jakos tam historycznie umocowany.
> Nikt nie powiedzial - "Jak nie zjesz sledzia, bedziesz przekleta"

Przeczytaj wątek.
Generalnie było naskoczone na tych, co jedzą mięso w wigilię.
Nie bronię mięsa, ale bronię swobody wyboru.
--
BBjk

92. Data: 2007-12-22 20:02:11

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

2SHEDS pisze:

> misz-masz jurnej polskiej kuchni z wloska? na wigilie?
> ubierzmy sie jeszcze w srebrne ubranka i mowmy do siebie przez walkie
> talkie.

Ty czytasz to, na co odpowiadasz, czy tylko piszesz?
"365 obiadów" Lucyny Ćwierczakiewiczowej - stamtąd był ten cytat, sprzed
stu lat. Więc o, ani przez walkie talkie wtedy raczej nie było mowy.
--
BBjk

93. Data: 2007-12-22 20:38:28

Od: "2SHEDS" <a...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bbjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości

> Ty czytasz to, na co odpowiadasz, czy tylko piszesz?
> "365 obiadów" Lucyny Ćwierczakiewiczowej - stamtąd był ten cytat, sprzed
> stu lat. Więc o, ani przez walkie talkie wtedy raczej nie było mowy.

tylko pisze
bez urazy
nie tylko o zarcie chodzi w tych swietach
Wesolych Swiat
pozdrawiam na prawde serdecznie

94. Data: 2007-12-22 20:40:56

Od: "2SHEDS" <a...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Przeczytaj wątek.
> Generalnie było naskoczone na tych, co jedzą mięso w wigilię.
> Nie bronię mięsa, ale bronię swobody wyboru.
no czytam ten watek i czytam
powiem tak:Wigilia musi byc [dla mnie] jak u mojej mamy
koniec
thx
Wesolych

95. Data: 2007-12-22 20:49:25

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

2SHEDS pisze:

> powiem tak:Wigilia musi byc [dla mnie] jak u mojej mamy

No właśnie!
A dla kogoś innego jak u jego/jej Mamy.

I o to tu mi chodziło, by nie musiało być wszędzie tak, jak u jednej
jedynie słusznej mamy - tylko, jak u wielu rozmaitych mam. Każdy ma
swoje wspomnienia, swoje tradycje i narzucanie jedynie słusznej jest
trochę... nieświąteczne. IMHO.
--
BBjk

96. Data: 2007-12-22 20:59:14

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

lemonka pisze:
> Wybaczcie przewrotny tytuł, ale ponieważ pochodzimy z różnych regionów
> i różnych tradycji chciałabym was prosić: czy możecie napisać, jakie to
> obowiązkowe 12 potraw staje na waszych stołach wigilijnych?

Barszcz z uszkami
Pierogi z kapustą i grzybami
Śledź w śmietanie z cebulą + ziemniaki
Ryba po grecku
Karp smażony
Karp w galarecie z grzybami
Łosoś smażony (dla mnie, bo nie lubię karpia)
Sałatka tradycyjna jarzynowa
Sałatka śledziowa
Kutia
Sernik gotowany
Ciemne ciasto z masą migdałową z kaszy manny
Pierniki z lukrem
Kompot z suszu
Opłatek

W sumie to ja się skupiam na barszczu, łososiu i kutii, reszty nie
jestem w stanie zmieścić, reszta rodziny pochłania to, co wyprodukuje mama.

--

Paulinka

Najlepiej podstawiają nogi karły, to ich strefa.

S.J.Lec

97. Data: 2007-12-22 21:03:03

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Kosmowski pisze:

> A kondoma można założyć zgodnie z tym prawem?

Katolik zdaje się kondoma nie może nawet na głowę sobie założyć, o ile
mu się uda.

98. Data: 2007-12-22 21:05:05

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los pisze:

> Ale oprócz prawa jest jeszcze kultura i tradycja.

Ja nie propaguję jedzenia mięsa w Wigilię, tylko dałam Ci dowód na to,
że to nie religia od nas tego wymaga, a li tylko tradycja. A ta też nie
jest aż tak sztywna jak Ty i na szczęście może się zmieniać.

99. Data: 2007-12-22 21:56:58

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le samedi 22 décembre 2007 ŕ 16:50:34, dans <fkjbr2$c7i$1@nemesis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> 3. "moher" w berecie / moher na grzbiecie.

Czym jest ten "moher" ?

ps. juz sie na pht pytalam, nikt mi nie odpowiedzial :/

--
Niesz
http://www.krolestwa.com

100. Data: 2007-12-22 22:00:57

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek" <b...@a...w.pl> napisał

> jeszcze lepiej, żeby mu zakazać wieczerzy wigilijnej. no bo jakim prawem
> niewierzący albo nie-chrześcijanin śmie świętować?!

Głupi pomysł.

> po prostu kocham takie moherowe podejscie. :)

Widać.

Marynwany czosnek - Indie
gdzie pudelka na tort/ciasta?
sałatka na święta - ale jaka ?