przezierność karkowa

1. Data: 2006-12-26 18:34:42

Temat: przezierność karkowa
Od: "monia" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę wszystkich o pomoc i porade.
Jestem w 11 tygodniu ciąży. Zrobilam TEST PAPP, czekam na wyniki z
krwi. Martwi mnie przezierność karkowa, która wynosi 2,3mm. Czyli
biorąc pod uwagę mój wiek wynik 1:286 na syndrom Downa.Lekarz nie
zaleca aminopunkcji, bo jest duże ryzuko utraty ciąży, ale ja muszę
wiedzieć. Co sądzicie o tym. Blagam o chlodna ocenę. Czy znacie
sprawdzone przychodnie, gdzie można zrobić aminopunkcje w
Warszawie.Czy tak wysoka przezierność karkowa to wyrok?

2. Data: 2006-12-26 18:59:21

Temat: Re: przezierność karkowa
Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ile masz lat? Jeśli masz ukończone 35, lekarz nie może odmówic wykonania
amniopunkcji.

Pozdr. Ewa

3. Data: 2006-12-26 20:23:48

Od: "Berta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "monia" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
s.com...
[...]

hej,
a ja nie wiem czy te 2,3 mm to tak duzo...
moj maluszek mial przeziernosc 2 mm i tez sie niepokoilam... bylam u dwoch
lekarzy (i na 2 usg - wynik ten sam) i obydwoje stwierdzili, ze teraz norma
jest do 2,5 mm a tak naprawde to mozna sie martwic jesli wynik jest powyzej
3 mm..
ale ja mam 29 lat, wiec moze sa inne normy w zaleznosci od wieku.
niestety nie poradze Ci nic w sprawie aminopunkcji..
moze skonsultuj ten wynik jeszcze z innym lekarzem?

pozdrawiam i wierze, ze bedzie dobrze.
Berta

4. Data: 2006-12-26 23:32:29

Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Odnośnie tych badań - to się nie znam. Ale dla uspokojenia - w pierwszej
ciąży miałam wielowodzie+wiek+ co.ś tam - na 85 % dziecko powinno się
urodzić z wadą nerek. Poza wyborem szpitala z bardzo dobrą diagnostyką
noworodków i sztabem specjalistów od nerek nie robiłam nic więcej. Dzięki
Bogu - mały się urodził zdrowy (pod względem nereczek) . Nie marw się na
zapas. Na pewno Twoje dziecko będzie najwspanialsze.

D.

5. Data: 2006-12-28 17:03:59

Od: "monia" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa W napisał(a):
> A ile masz lat? Jeśli masz ukończone 35, lekarz nie może odmówic wykonania
> amniopunkcji.
>
> Pozdr. Ewa

Ewa, dziękuję za wiadomość. Mam 31 lat. Boję się, bo 8 lat nie
moglam zajść w ciąże i ta ciąża jest dla mnie dużym
zaskoczeniem, mój tryb życia tez nie należal do zdrowych. Stąd
chcę przeprowadzić wszystkie niezbędne badania, by upewnić się,
że wszystko jest w porządku ( w 1998 r poroniam w 15 tygodniu ciąży)

6. Data: 2007-05-07 09:38:14

Od: l...@p...onet.pl (lapka) szukaj wiadomości tego autora

Wiatm jestem po badaniu USG z którego wynika ze kestem w 11 tygodniu ciąży
ale lekarz twierdzi że w 13. NT wyszło 5mm lekarz nie widzi kości nosowej.
zostałam skierowna na USG trójwymiarowe na badania z krwi PAPA a potem jak
się okaże ze jest źle na amiopunkcję. prosze mi powiedziec czy to jest
pewne ze to zespoł Dawna. Mam 25 lat to moja pierwsza ciąż w rodzinie u
męża jest przypadek zespołu Downa.Czy kość kosowa może rozwinąć się
póżniej czy 5mm NT może oznaczać zupełnie coś innego? czy istnieje
możliwość usunięcia płodu jeśli olażde się ze to wada genetyczna?

--
Wyslano z serwisu -> http://www.sanatoria.org - baza osrodków sanatoryjnych

7. Data: 2007-06-01 13:24:01

Od: "Papkin" <s...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

lapka wrote:

> zupełnie coś innego? czy istnieje możliwość usunięcia płodu jeśli
> olażde się ze to wada genetyczna?

oczywiscie, zalezy w jakim kraju jeszcze ale mozna jechac "turystycznie"
wszedzie.

Nagla utrata pamieci u 14-letniej dziewczynki
Grupa krwi A2
IV szczepienie przeciwko WZW typu B
Częstotliwość mycia włosów przy łupieżu
Dom Spokojnej Starości