przypomne czym zaistniałam na grupie

31. Data: 2003-01-10 13:57:26

Temat: Re: przypomne czym zaistniałam na grupie
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wysiać można, ale pokolenie będzie zdecydowanie się różniło od rośliny
> matecznej.
> Tylko szczepienie daje gwarancję że uzyskamy identyczny egzemplarz.
> Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
> Bogusław Radzimierski.
> www.ogrod-botaniczny.pl

A czy te różnice są duże.
Kaśka

32. Data: 2003-01-10 16:09:03

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Katarzyna Tkaczyk

> A czy te różnice są duże.
> Kaśka
Wiesz na milion siewek może znależć się naprawdę hit:-)
Cała sprawa z brzozą pożyteczną i papierową to jest to że dopiero po
kilku latach kora jest tak fantastyczna.
Jak zaszczepisz masz pewność że to jest to czego chciałaś.
Co do brzozy papierowej to prawdopodobnie kilka lat temu kupiłem w
Litomyślu, natomiast pożyteczna jest łatwa do dostania- ale gdzie jej tam
do papierowej:-))

33. Data: 2003-01-10 16:45:04

Temat: RE: przypomne czym zaistniałam na grupie-brzoza papierowa
Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Brzoza papierowa (Betula papyrifera) pochodzi z Ameryki Północnej.Posiada
jasnoróżową korę Jej liście są większe niż u krajowych brzóz długości do 12
cm.Spotykana jest tylko w większych kolekcjach i ogrodach botanicznych.Jak
dotąd rzadko sadzona chociaż jest bardzo dekoracyjna porównywalna z brzozą
Ermanna.W Europie występuje mniej gatunków brzóz mimo iż klimat jest
porównywalny z Ameryką Północną.Pradopodoniw występujące tutaj gatunki przed
zlodowaceniem z powodu równoleżnikowo położonych pasm górskich nie były w
stanie się wycofać na tereny południowe i wymarły.Natomiast w Ameryce
Pólnocnej odwrót na południe nie był niczym ograniczony.

34. Data: 2003-01-10 20:48:45

Od: "Marta" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

<ciach...>

> [...]
> do papierowej:-))
> Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.

A brodawkowata? Też jest piękna...

Marta z pięcioma sztukami...

35. Data: 2003-01-11 19:36:42

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marta <m...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:avnbj0$3la$...@n...tpi.pl...
> <ciach...>
>
> <natomiast pożyteczna jest łatwa do dostania- ale gdzie jej tam
> >
> A brodawkowata? Też jest piękna...
>
> Marta z pięcioma sztukami...

Nie mam wiele czasu na dokładne przejrzenie ofert naszych szkółek, tych
produkujących brzozy, ale ze wstępnych oględzin wynika, iż brzoza papierowa
jest rozmnażana do sprzedaży z siewu, jest bardzo tania np w szkółce "Bór",
natomiast brzoza pożyteczna Doorenbos jest oczywiście szczepiona. Bogusławie
, czy ty masz jakąś odmianę papierowej, skoro jest ładniejsza od
pożytecznej?
Kaśka

36. Data: 2003-01-12 12:49:28

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) writes:

> Wiesz na milion siewek może znależć się naprawdę hit:-)

To ja dodam jeszcze, że aby uzyskać milion siewek to ze 300 milionów
nasion trzeba wysiać. Nawet przy dość dobrej sile kiełkowania Co w
zasadzie nie powinno stanowić problemu, gdyż nasiona brzozy małe są i
lekkie, i te 3 miliardy to raptem 100 kg suchych szyszeczek. Dowcip w
tym, że ich zdolność przetrwania jest bardzo niska, i wg różnych
źródeł, po pierwszym roku zostaje od 3 do 10%.

Pozdrawiam,
Grzesiek, któremu mróz najprawdopodbniej wymroził wszystkie siewki...
--
Andreas, co mieszkał w Stuttgarcie,
Z siostrzyczką swą bił się zażarcie.

37. Data: 2003-01-12 19:04:35

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Bogusławie
> , czy ty masz jakąś odmianę papierowej, skoro jest ładniejsza od
Mam gatunek,powołuję Grzegorza na świadka że nie można od niej wzroku
oderwać:-)
Pozdrawiam, Bogusław
p.s.
Może jakieś namiary na 'Bór'

38. Data: 2003-01-13 11:41:24

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Radzimierski <a...@o...pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych
napisał:AEELLCFPEPACHFAEFIBEAEMEDGAA.abies@ogrod-bot
aniczny.pl...

> Behalf Of Katarzyna Tkaczyk

Z tym "bardzo tania" to trochę przesadziłam, ale nie jest zbyt droga, chyba
gdzieś widziałam tańszą

> Mam gatunek,powołuję Grzegorza na świadka że nie można od niej wzroku
> oderwać:-)

Tego się domyślam, że jest piękna. Czy twoja ma jeden główny konar, czy
kilka?

> Może jakieś namiary na 'Bór'

Proszę bardzo http://www.bor.hg.pl/

Pozdrawiam, Kaśka

39. Data: 2003-01-13 11:47:08

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:m...@s...net...
> a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) writes:

. Dowcip w
> tym, że ich zdolność przetrwania jest bardzo niska, i wg różnych
> źródeł, po pierwszym roku zostaje od 3 do 10%.

Bo brzozy to chyba trzeba bezpośrednio po zbiorze wysiewać. Miałam zamiar
zamówić ich nasiona we Florpaku, ale z tego powodu zrezygnowałam bo wątpię
czy by wzeszły.

> Pozdrawiam,
> Grzesiek, któremu mróz najprawdopodbniej wymroził wszystkie siewki...
Wielka szkoda.
Kaśka

40. Data: 2003-01-13 16:28:45

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> writes:

> Bo brzozy to chyba trzeba bezpośrednio po zbiorze wysiewać. Miałam
> zamiar zamówić ich nasiona we Florpaku, ale z tego powodu
> zrezygnowałam bo wątpię czy by wzeszły.

Różne są szkoły. Można i bezpośrednio po zbiorze, o ile ten był dość
wcześnie (koniec lipca, początek sierpnia), można też jesienią, zimą
,,na śnieg'' lub wczesną wiosną (marzec/kwiecień). Ja planuję
późno zbierane nasiona wysiać gdzieś pod koniec marca.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewnemu Panu z Saragossy