przywitanie

1. Data: 2004-08-18 16:59:24

Temat: przywitanie
Od: "sklerenchyma" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

I ja tu trafiłam, serdecznie witam forowiczów.
I już zapowiadam, że częściej będę czytać Wasze posty niż komukolwiek radzić
(jestem prawdziwym laikiem :-) ). Nieraz zapewne zadam pytanie....

Z racji tego, żem nowa, pokuszę się od razu z zadaniem pytania. Wpadłam na
pomysł, by zrobić leczo. Na stronach internetowych jest wiele przepisów,
dlatego nie wiem, który byłby najlepszy. Czy mogłabym prosić o pomoc? :>
Pozdrawiam ciepło,
sklerenchyma.

1. Data: 2004-08-18 17:31:29

Temat: Re: przywitanie
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cg01to$huf$1@atlantis.news.tpi.pl>,
"sklerenchyma" <s...@p...fm> wrote:

> [...]
> pomysł, by zrobić leczo. Na stronach internetowych jest wiele przepisów,
> dlatego nie wiem, który byłby najlepszy. Czy mogłabym prosić o pomoc? :>

Leczo było mnóstwo razy tu omawiane i dyskutowane, więc w archiwum grupy
znajdziesz mnóstwo informacji. Ponieważ jednak tka ładnie prosisz, podam
(po raz któryś) przepis na leczo, nie wiem czy według Ciebie
najsmaczniejsze, ale poparte autorytetem Karoly Gundla,
najwybitniejszego gastronoma w historii Węgier.

Dla prawdziwego wegierskiego "lecso" wazne jest uzycie smalcu, nie
oleju, i to smalcu wytapianego ze sloniny na goraco, nie wyciskanego na
zimno, wiec w praktyce smalcu domowego.

1,4 kg swiezej papryki w strakach
600 g pomidorow
150 g cebuli
80 g smalcu
50 g wedzonej sloniny
5 g papryki w proszku
sol

Papryke pozbawiamy lodyg, a jezeli ostra, to takze gniazd nasiennych.
Krajemy wzdluz na paski. Pommidory obieramy i krajemy na cwiartki, duze
na osiem czesci. Cebule krajemy wzdluz na polowe, a nastepnie na
plasterki (czyli na polowki plasterkow).
W duzym garnku, zeby swobodnie mozna bylo wszystko mieszac, obsmazamy na
smalcu pokrajana wedzona slonine. Dodajemy cebule, ktora smazymy na
zloto-brazowy kolor. Zdejmujemy na chwile z ognia, dodajemy papryke w
proszku, szybko mieszamy i szybko dodajemy pomidory i papryke w
strakach. Jak we wszystkich wegierskich potrawach, chodzi o to, zeby
papryke w proszku rozprowadzic w goracym smalcu z cebula, ale jej nie
przypalic. Wstawiamy z powrotem na ogien, solimy i na ostrym ogniu
gotujemy bez przykrycia. Kiedy uwolniony z pomidorow i papryki plyn
dobrze sie zagotuje, zmniejszamy ogien i przykrywamy garnek, duszac do
skutku.
Jezeli leczo ma byc glownym danie to dodajemy do niego to dodajemy do
niego w trakcie gotowania kielbase -- w calosci lub w plasterkach.
Mozna tez do ugotowanego, goracego leczo dac po jednym surowym jajku na
osobe i rozmieszac, niech się zetnie. W innej wersji dodaje sie na
poczatku gotowania nieco ryzu, ktory gotuje sie razem z warzywami i
zagezcza potrawe.

Smacznego,

Władysław

1. Data: 2004-08-18 18:23:37

Od: "sklerenchyma" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

bardzo, bardzo dziękuję :-)

Jeszcze nie portafię buszować w archiwum, ale wszystko przede mną :-)
Pozdrawiam,
sklerenchyma.

.

1. Data: 2004-08-18 18:56:05

Od: "ktosia" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wpadłam na
> pomysł, by zrobić leczo. Na stronach internetowych jest wiele przepisów,
> dlatego nie wiem, który byłby najlepszy. Czy mogłabym prosić o pomoc? :>

ja preferuje wegetarianskie leczo....

1 dusze posiekana cebulke z czosnkiem na oliwie (jesli nie mam swierzych
ziol to z suszonymi ziolami)
2 dodaje pokrojona papryke i obrane ze skorki pomidorki i ewentualnie
pieczarki
3. jak sie troszke poddusi dorzucam cukinie- najlepiej mloda bez obierania
skorki tylko w talarki pokrojona
4. jesli mam swierze ziola - bazylia tymianek oregano dodaje je pod koniec
duszenia troszke porozrywane (nie posiekane!!!!)

pychota.... i swietnie sie nadaje do sloikow na zime. Mozna je jesc na
cieplo z ryzem lub ziemniakami
lub na zimno z chlebkiem

1. Data: 2004-08-18 19:17:25

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cg08pk$k14$1@atlantis.news.tpi.pl>,
"ktosia" <k...@o...pl> wrote:

> [...]
> 4. jesli mam swierze ziola - bazylia tymianek oregano dodaje je pod koniec
> duszenia troszke porozrywane (nie posiekane!!!!)

A ja uparcie będę powtarzał, że coś takiego, chociaż pewnie bardzo
smaczne, to nie jest żadne leczo.

Władysław

1. Data: 2004-08-18 19:25:31

Od: "ps" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sklerenchyma" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
> Na stronach internetowych jest wiele przepisów,
> dlatego nie wiem, który byłby najlepszy. Czy mogłabym prosić o pomoc?
:>

Witaj :)

Polecam goraco http://kuchnia.verusinter.net/index.php duuuuzo i jakby
archiwum grupy i FAQ w jednym :) Zawsze tam cos ciekawego znajduje.

Pozdrawiam

Kri Z

1. Data: 2004-08-19 06:45:44

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

.

> A ja uparcie będę powtarzał, że coś takiego, chociaż pewnie bardzo
> smaczne, to nie jest żadne leczo.

heh, rozumiem w calej rozciaglosci. to tak jak z moja tesciowa: ja gotuje,
ona podchodzi
- co gotujesz?
- ratatouille
- rataco? moglabys uzywac wyrazow, ktore znam
- kiedy to sie wlasnie tak nazywa.....
chwile kontempluje i mowi
- hmmm, ja tez robie leczo z cukinii, ale daje fasolke. czemu nie dajesz
fasolki?
- bo to jest rataouille i do tego nie daje sie fasolki.
- aha, a kielbaska? ja daje do mojego leczo kielbaske. czemu nie dajesz
kielbaski?
- bo to jest ratatouille........ (!$%&^#^&!!!)

a potem sie okazuje, ze mam wysokie cisnienie :)))
pzdr
marta

1. Data: 2004-08-19 08:12:01

Od: "ktosia" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Martka" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
.

> heh, rozumiem w calej rozciaglosci. to tak jak z moja tesciowa: ja gotuje,

Na pewno macie racje:)
Moje danie jest bardzo smaczne a ja jako eksperymentujaca wegetarianka
traktujaca przepisy jako inspiracje zwyklam tak to nazywac.
spotkalam sie pare razy z nazwa ratatouille i nie urzywam jej bo nie wiem
jak sie ja wymawia poprawnie.....Kaleczenie obcych wyrazow uwazam za
zbrodnie. Moze ktos mnie oswieci i poda mi fonetyczna nazwe tego dania.

ktoska

1. Data: 2004-08-19 08:14:54

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ktosia" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> spotkalam sie pare razy z nazwa ratatouille i nie urzywam jej bo nie wiem
> jak sie ja wymawia poprawnie.....Kaleczenie obcych wyrazow uwazam za
> zbrodnie. Moze ktos mnie oswieci i poda mi fonetyczna nazwe tego dania.

ratatuj :)
smacznego ratatuja zycze :)))))))))

marta

1. Data: 2004-08-19 08:20:08

Od: "Marta MJ" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Martka" <b...@w...pl> wrote in message

> [...]
> kielbaski?
> - bo to jest ratatouille........ (!$%&^#^&!!!)
>
> a potem sie okazuje, ze mam wysokie cisnienie :)))

Hehe, czyzbysmy mialy te sama tesciowa :)

tez marta

Lodówka Bosch KGV 35422, KGV 36610, KGV 36640
gołąbki ?
masala dosa - strączkowe inaczej
swieze surowe ryby - gdzie kupic w w-wie?
coś z beszamelem