pstrąg zapiekany w chlebie

31. Data: 2014-05-27 23:08:31

Temat: Re: pstrąg zapiekany w chlebie
Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

news:s9i565q64mge.yr47t7t21zl5.dlg@40tude.net...

> [...]
> dawno:-) ).
> Przeszukałem zasoby internetu- chcąc zrobić żonie niespodziankę na 30
> lecie.
> A tu nic...Pstrąg był w warzywach, zapiekany w chlebie.
> Macie moze jakiś przepis, jak to zrobić? W oryginale- chleb był nacięty,
> trzeba było go do końcarozciąć- a wewnątrz pstrąg w warzywach.
>
> Czy w Waszej opinii- zrobiono najpierw pstrąga w warzywach, potem
> przeniesiono do wydrążonego bochenka, a następnie jakoś to razem scalono?
> Jeśli tak- to jak? Macie jakiś przepis na ten specyjał?"
>
> Zatem nie dziw się, że myślałam o pstrągu w całości.
Bo nie pamiętam:-). Ewa zwróciła mi uwagę, że z ośćmi w chlebie- to będzie
dużo zabawy z jedzeniem- więc postanowiłem zrobić z filetów.

> [...]
> odpowiednio przygotowanego bochenka (wydrążonego i posmarowanego wewnątrz
> surowym białkiem dla uszczelnienia, które uzyskasz przez ścięcie białka od
> gorącej potrawy), szybko zalała całość prawie po brzegi pozostałym, tym
> razem rzadszym (tzn dosyć gęstym, ale jeszcze płynnym), ciastem z
> opakowania, pozwoliła temu rzadkiemu ciastu podrosnąć (pod dodatkowym
> przykryciem) na ciepłym podkładzie i wtedy zapiekła całość, chroniąc spód
> bochenka przed przypaleniem, zapiekając górę na rumiano.
> Powstanie jednolity bochenek o wypukłym wierzchu, dobrze spojony z rybą w

Hmm, to chyba jednak najtrudniejszy sposób, jak dla mnie...

--

Chiron

32. Data: 2014-05-27 23:49:43

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 27 May 2014 23:08:31 +0200, Chiron napisał(a):

> Bo nie pamiętam:-). Ewa zwróciła mi uwagę, że z ośćmi w chlebie- to będzie
> dużo zabawy z jedzeniem- więc postanowiłem zrobić z filetów.

> Hmm, to chyba jednak najtrudniejszy sposób, jak dla mnie...

Dla mnie najłatwiejszy, biorąc pod uwagę ciastowy gotowiec, dzieki któremu
uniknęłabym zaczyniania ciasta i tego korowodu z nim :-)) Zrobienie całej
reszty to naprawdę nie takie straszne jak się wydaje. No i możesz podzielić
pracę na etapy: jednego dnia upiec ten bochenek, drugiego przygotowac
nadzienie, a jak ono się będzie dusić czy smażyć, to w tym czasie
wymiksujesz ciasto do zapieczenia i trochę je "podrośniesz", potem
wymieszasz krótko i "wlejesz" (a właściwioe wyłożysz, bo to będzie gęsta
breja raczej, no całkiem lejące to ono być nie może) na nadzienie. Poczekać
aż podrośnie i zapiec - to już żadna robota.
Uwaga: polecam pieczenie tego w foremce, bo inaczej Ci się sprawa
rozjedzie.

O, podczas pisania znalazłam to:
http://nikolodkuchni.blogspot.com/2011/08/rolada-chl
ebowa-z-pepperoni.html
Może analogicznie zrobisz z rybką i warzywami??? Przecież to nie musi być
rolada fkącu, tylko taki bochenek właśnie!

33. Data: 2014-05-27 23:51:28

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 26.05.2014 11:35, FEniks pisze:
> Z podobnych rzeczy to robiłam tylko łososia w cieście francuskim. Ale
> znalazłam taki przepis z ciastem drożdżowym, może się przyda:
>
> http://przygodywkuchni.blogspot.com/2011/12/ryba-w-c
iescie-drozdzowym.html

Heh... znalazłam bardzo podobny, ze szczegółową instrukcją krok po kroku :)
Nie ukrywam, że pomysłowe :D

http://www.olgasmile.com/ryba-w-ciescie-krok-po-krok

Pozdrówki
Anai
*** MóJ SŁitAśNy TofFanY BloGasEk: http://kuchniaanai.blogspot.com/ ***
~*~ Moje słit focie: http://infobot.pl/r/26aE *
http://annamagdalenape.deviantart.com/gallery/ ~*~
*** moje aukcje: http://tiny.pl/qjgtx ***
"Jesteśmy tylko szczególnie zaawansowaną w rozwoju odmianą małp na
niezbyt ważnej planecie, krążącej wokół całkiem przeciętnego Słońca. (S.
Hawking)

34. Data: 2014-05-28 00:32:06

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 27 May 2014 23:51:28 +0200, Anai napisał(a):

> Nie ukrywam, że pomysłowe :D
>
> http://www.olgasmile.com/ryba-w-ciescie-krok-po-krok

Nihil novi sub sole - ot, kulebiak, stary jak świat.

35. Data: 2014-05-28 00:41:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 28 May 2014 00:32:06 +0200, Ikselka napisał(a):

> Nihil novi sub sole - ot, kulebiak, stary jak świat.

Do Chirka:
Chirku, może to był właśnie kulebiak? Tyle że ciasto chlebowe, wszak nikt
nie zabrania.

36. Data: 2014-05-28 00:42:19

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 27 May 2014 23:51:28 +0200, Anai napisał(a):

> Nie ukrywam, że pomysłowe :D
>
> http://www.olgasmile.com/ryba-w-ciescie-krok-po-krok

Kulebiak z rybą, ot co:
http://tiny.pl/q2nq5

37. Data: 2014-05-28 11:04:18

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.05.2014 00:32, Ikselka pisze:
> Nihil novi sub sole
No i?

38. Data: 2014-05-28 11:58:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 28 May 2014 11:04:18 +0200, Anai napisał(a):

> No i?

No i dziwię się ochom i achom z powodu sugerowanej innowacyjności ("Nie
ukrywam, że pomysłowe :D") tegoż.

39. Data: 2014-05-28 12:24:48

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 28 May 2014 11:58:32 +0200, Ikselka napisał(a):

> No i dziwię się ochom i achom z powodu sugerowanej innowacyjności ("Nie
> ukrywam, że pomysłowe :D") tegoż.

Oczywiście nie chodzi tu o moje zdziwienie, lecz o niesłusznie sugerowaną
innowacyjność.

40. Data: 2014-05-28 13:24:08

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-05-27 23:51, Anai pisze:

iescie-drozdzowym.html

> Heh... znalazłam bardzo podobny, ze szczegółową instrukcją krok po
> [...]

Szkoda, że nie pokazali w środku po upieczeniu.

Sporo pracy. Na trzydziestą rocznicę jak znalazł. ;)

Ewa

W ramach marnowania...
płyta solna
Ogórecznika...