psycholog czy psychoterapeuta?

1. Data: 2003-08-29 07:34:10

Temat: psycholog czy psychoterapeuta?
Od: "rena" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy sie roznia te 2 profesje?

2. Data: 2003-08-29 08:28:12

Temat: Re: psycholog czy psychoterapeuta?
Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

rena <r...@a...pl> napisał(a):

> czy sie roznia te 2 profesje?

psycholog może być psychoterapeutą, ale nie musi. Psychoterapeuta to osoba,
która prowadzi psychoterapię i ma ku temu odpowiednia uprawnienia.
Psychoterapeutą może być też lekarz. Aby być psychoterapeutą osobą z pewnym
wykształceniem (np. psycholog, lekarz) musi skończyć odpowienie szkolenia.
Cykl szkoleń zależnie od nurtu psychoterapeutycznego trwa średnio parę lat.

Pozdrawiam, Madzia

3. Data: 2003-08-29 12:53:09

Od: "rena" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:bin2qs$55t$1@inews.gazeta.pl...

> psycholog może być psychoterapeutą, ale nie musi. Psychoterapeuta to
osoba,
> która prowadzi psychoterapię i ma ku temu odpowiednia uprawnienia.

czyli psycholog nie moze dawac psychoterapii? przeciez to chyba podstawa
jego leczenia?...

4. Data: 2003-08-29 16:02:30

Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

rena <r...@a...pl> napisał(a):

> czyli psycholog nie moze dawac psychoterapii? przeciez to chyba podstawa
> jego leczenia?...

Witam :)

Studia psychologiczne oferują czysto teoretyczne zajęcia z psychoterapii, a
do prowadzenia psychoterapii teoria jest fundamentem, a najważniejszy jest
warsztat :)
Większość psychologów, których znam, a pracują w działce psychologii
klinicznej, szkoli się w zakresie psychoterapii, ale to się robi poza
uczelnią i płaci się za to z własnych funduszy.
Z drugiej strony nie każdy psycholog zajmuje się leczeniem. Wielu zajmuje się
pracą w zakładach pracy, psychoedukacją, poradnictwem etc... tam się nie
zajmują w ogóle psychoterapią. Psycholog nie pracuje tylko i wyłącznie z
człowiekiem z problemami psychicznymi i zajmuje się ich terapią, coraz więcej
psychologów zajmuje się całkiem innymi rzeczami.
Kiedyś jedna, z którą rozmowaiałam powiedziała : "Aaaa, wiem czym się zajmuje
psycholog. On udziela porad psychiatrze." Także na temat pracy psychologów
wyobrażenia są bardzo różne ;).

Pozdrawiam, Madzia

Ganges?
Przerwa w braniu pigułek