pszczoly..

41. Data: 2018-04-29 23:23:48

Temat: Re: pszczoly..
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

collie pisze:

> Tu mi się przypomniał suchar:
>
> Podczas zajęć laboratoryjnych studentka pyta profesora:
> - Panie profesorze, a dlaczego transformator bzyczy?
> Profesor po zastanowieniu odpowiada:
> - Jakby pani miała 50 okresów na sekundę, to też by pani bzyczała.

-- Proszę powiedzieć, jak pracuje transformator.
-- Buuu...

--
Jarek

42. Data: 2018-04-30 11:27:54

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> -- Proszę powiedzieć, jak pracuje transformator.
> -- Buuu...

-- A 1-fazowy małej mocy?
-- Bzzz...

43. Data: 2018-04-30 17:39:14

Od: "abn140" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ja...cki
pszczoly jednak byly, lub cos zapylajacego. agrestu masa. wisnie tez
zawiazane. cos sie jednak dzieje....
agrest wymaga pszczoly co nie? nie no... wymaga.....

44. Data: 2018-05-02 19:57:02

Temat: Odp: pszczoly..
Od: "Johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pszczoły, proszę szanownych grupowiczów, to przewspaniała przygoda. W tym
roku mija trzeci sezon jak bzykają u mnie w ogrodzie. Żałuję, że wcześniej
sie z nimi zaprzyjaźniłem. Miód z własnej pasieki przepyszny, towarzystwo
bzyków lepsze od sąsiadki. Owszem, czasami użądlą, ale to z miłości ;-) O
pszczółki dbam, dlatego większych wpadek z utratą rodzin nie miałem i nie
mam. Zatem panie i panowie tylko ule, a radości będzie co niemiara.

Co do braku pszczół na drzewach owocowych to fakt, ale wynika z braku opadów
w ostatnim czasie. U mnie na Ślasku Cieszyńskim od 3 tygodni nie spadła
kropla deszczu. Drzewa i wszystko wprawdzie kwitnie, ale nie nektaruje lub
nektaruje słabo. Pszczółki wybierają więc to co co daje nektar, a ten jest
obecnie raczej z drzew przydrożnych (klony, wierzby) bo te są głęboko
ukorzenione i jeszcze jakoś dają radę. I w tym roku może byc ciekawa sprawa,
bo na oko wszystko pieknie kwitnie, ale pszczoły z tego pożytku mają
niewiele. Pożyjemy, zobaczymy...

Co do murarek to od nich zaczynałem. Do dzis mam w koronach jabłoni ich
gniazda. Wykonane z rurek sitowia umieszczonych w pecie po takiej 5 litrowej
wodzie mineralnej. Wlot przykryty siatka, przez które murarki wlatują, ale
nie siegnie dziobem żaden ptak. Te piękne sklepowe domki mają ten feler, że
takowego zabezpieczenia nie posiadają i zimą dzięcioły zmasakrują taki domek
w try miga.

Pozdrawiam Johnny

45. Data: 2018-05-02 21:19:24

Od: "abn140" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> takiej 5 litrowej

wrzucasz to przez szyjke? i one tez przez te szyjke wchodza?
czy rozciete jakos?
ula to sie jednak boje troche, calosc sie uczyc od nowa....
a murarki to bardzo chetnie...

46. Data: 2018-05-03 10:28:57

Od: "Johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "abn140" <a...@g...com> napisał w wiadomości grup
> [...]

Szyjke obcinasz i dajesz tam tę siatkę. Coś na kształt rury - dno
oryginalne, szyjka obcięta z siatką, w środku bardzo ściśle pociete rurki
sitowia.

Pozdrawiam Johnny

47. Data: 2018-05-03 14:25:32

Temat: Re: Odp: pszczoly..
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Johnny pisze:

> I w tym roku może byc ciekawa sprawa, bo na oko wszystko pieknie kwitnie,
> ale pszczoły z tego pożytku mają niewiele. Pożyjemy, zobaczymy...

U mnie bez w pełnym rozkwicie (zwykły, blady drobnokwiatowy, nie leninowski).
Dzisiaj w kwitnących koronach od pszczół aż huczy. Do tego kilka trzmieli
wspiera robotę wtórując tęgim basem.

--
Jarek

48. Data: 2018-05-20 22:36:11

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> widzial ktos je tej wiosny?
> u mnie na slasku cisza jak makiem zasial.

Hejka. Są pszczoły. Dziś przed południem na działeczce przywitało nas
brzęczenie pszczół, które licznie pracowały na irdze.
Zaś zaprzyjaźniony rolnik-pszczelarz optymistycznie ocenia perspektywy
obfitego miodobrania.
Pozdrawiam pozytywnie Ja...cki

Mocznik i świerki
STARKING